اخبار خودرو جهان
تاثیر محسوس تیونینگ در بهبود عملکرد

درگ ریس پورشه 911 توربو اس با آئودی RS3

یکشنبه - ۲۷ مهر ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
درگ پورشه 911 توربو با آئودی RS3

آئودی RS3 سدان استاندارد به خودی خود خودرویی بسیار پایدار و جذاب به خصوص در پیست و پیچ های تند است. عملکرد این سدان کامپکت لاکچری در خط مستقیم نیز بسیار رضایت بخش بوده و به دلیل بهره بردن از سیستم انتقال قدرت بی نقص کواترو، به راحتی از خط شروع کنده می شود؛ ولی به دلیل قدرت کمتری که نسبت به برخی از ابرخودروها مانند پورشه 911 توربو اس دارد، در ادامه حرف زیادی برای گفتن ندارد. از این رو مت واتسون مجری Carwow به تازگی یک درگ ریس جذابی بین یک نسخه تا دندان مسلح آئودی RS3 سدان و پورشه 911 توربو اس را برگزار کرده است.

به گزارش خودرونویس، تا به این لحظه پورشه 911 توربو اس سری 992، پادشاه بی چون و چرای مسابقات درگ ریس گروه Carwow محسوب می شود. این خودرو قادر است طی 10.1 ثانیه از خط پایان درگ 400 متر عبور کند که زمان بسیار معقولی برای یک سوپراسپرت شهری و مناسب استفاده روزمره است. اما یکی از محاطبان Carwow، این گروه را به چالشی دعوت کرد و از آنها درخواست کرد که با آئودی RS3 سدان تیون شده وی، درگ ریسی را برگزار کنند.

با وجود اینکه پورشه 911 توربو اس با بهره بردن از سیستم کنترل کشش فوق العاده و اتکا به یک پیشرانه 650 اسب بخاری بارها خود را در مسابقات درگ اثبات کرده، اما در این خصوص مطمئن نیستیم که آیا پورشه توان ایستادن در مقابل این آئودی RS3 تا دندان مسلح را دارد یا باید رقابت را به رقیب هم وطن خود واگذار کند؟

 

مشخصات فنی آئودی RS3 تیون شده

آئودی RS3 سدان تیون شده حاضر در این رقابت، از یک پیشرانه 2.5 لیتری پنج سیلندر توربوشارژ بهره می برد که به لطف تغییرات اعمال شده روی آن قادر به تولید بیشینه قدرت 716 اسب بخار و بیشینه گشتاور 760 نیوتن متر شده است. بدین ترتیب این RS3 تیون شده یقینا قادر به شکست بسیاری از ابرخودروها در مسابقات درگ است. اما یکی از مشکلات این خودرو، استفاده از تایرهای نیمه اسلیک بوده که ممکن است باعث هرزگردی این خودرو در لحظه آغاز حرکت و لانچ شود.

با مقایسه صدای اگزوز این دو خروجی پیش از درگ ریس متوجه تغییرات اعمال شده روی پیشرانه پنج سیلندر آئودی و همچنین اختلاف فاحش قدرت آن با پیشرانه ساکت و پر بازده پورشه می شویم. هرچند می دانیم که آئودی RS3 از اگزوز افترمارکت استفاده کرده، ولی پورشه هم می بایست برای ابرخودرویی مانند 911 از اگزوز با صدایی بهتر و جذاب تر استفاده می کرد.

 

 

رقابتی نفس گیر

همانطور که در ابتدا بیان شده تایرهای نیمه اسلیک این آئودی RS3 برای آن دردسر ساز شده و موجب شد که هنگام لانچ از پورشه 911 توربو اس عقب بماند. حتی پس از چندین بار تکرار درگ نیز نتیجه تفاوتی نداشت و برنده درگ ریس، پورشه 911 توربو اس باقی ماند.

در خصوص تست ترمز، باز هم برنده پورشه 911 توربو اس بود، ولی اینبار اختلاف میان دو خودرو کمتر شده بود. اما در خصوص دو رولینگ ریس انجام شده میان آئودی RS3 و پورشه 911 توربو اس، هر دو بار آئودی موفق شده از همان ابتدا پورشه را پشت سر بگذارد. پیش بینی می شود اگر آئودی RS3 از لاستیکی چسبنده تر استفاده می کرد و یا درگ ریس به جای 400 متر تا 800 متر ادامه داشت، آئودی به دلیل دارا بودن پیشرانه قدرتمندتر، پورشه 911 را پشت سر می گذاشت.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟