اخبار خودرو جهان
گودزیلا در مقابل گاو خشمگین و سفینه فضایی

درگ ریس نیسان GT-R با لامبورگینی هوراکان و آئودی R8

یکشنبه - ۱۴ دی ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
نیسان GT-R با لامبورگینی هوراکان و آئودی R8

باید اعتراف کنیم که نیسان GT-R خودرویی سریع و بسیار جذاب است؛ عملکرد این خودرو به حدی خوب است که بسیاری از طرفداران این گودزیلای ژاپنی آن را هم رده ابرخودروها می دانند. ولی آیا این خودرو واقعا توان رقابت با ابرخودروهایی مانند لامبورگینی هوراکان و آئودی R8 را در یک درگ ریس دارد؟

به گزارش خودرونویس، گروه Carwow نسبت به پاسخ این سوال اقدام کرده و رقابتی جذاب را بین نیسان GT-R با لامبورگینی هوراکان و آئودی R8 ترتیب داده است. البته باید ذکر کنیم که این یک نیسان GT-R معمولی نبوده و توسط تیم انگلیسی لیچفیلد موتورز که یک کمپانی تیونر بوده، نسبت به نمونه استاندارد قدرتمندتر و سریع تر شده است.

 

سوابق پیشین کمپانی لیچفیلد موتورز

پیشتر مطالب کاملی در خصوص پروژه های تیونینگ کمپانی لیچفیلد موتورز منتشر کرده بودیم. این کمپانی در این اواخر به تیونینگ پورشه 911 سری 992 و تویوتا سوپرا مشغول بوده و موفق شده که با یک ریمپ ساده ECU قدرت و گشتاور تولیدی پیشرانه این دو خودرو را تا حد زیادی نسبت به حالت استاندارد ارتقا دهد. حتی پیشتر نسخه تیون شده نیسان GT-R توسط لیچفیلد در یک درگ ریس در مقابل سوپراسپرت ژاپنی آکورا NSX موفق شده با اختلاف زیاد این ابرخودروی هیبریدی موتور وسط را شکست دهد و بردی قاطع مقابل این خودرو را کسب کرد.

 

 

مشخصات فنی نیسان GT-R لیچفیلد

نیسان GT-R از یک پیشرانه 3.8 لیتری شش سیلندر دو توربوشارژ بهره می برد. لیچفیلد پیشتر موفق شده بود از این پیشرانه پربازده، بیشینه قدرت 631 اسب بخار را استخراج کند؛ ولی در این نمونه تیون حاضر در این درگ ریس جدید لیچفیلد توانسته بیشینه قدرت پیشرانه نیسان GT-R را به مرز 670 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن را به مرز 830 نیوتن متر برساند.

با این آمار و ارقام قدرت، نیسان GT-R تیون شده لیچفیلد یک سر و گردن نسبت به لامبورگینی هوراکان پرفورمانته و آئودی R8 V10 بالاتر است.

 

مشخصات فنی آئودی R8 و لامبورگینی هوراکان

هر دو ابرخودروی لامبورگینی هوراکان پرفورمانته و آئودی R8 از یک پیشرانه 5.2 لیتری 10 سیلندر تنفس طبیعی بهره می برند. ولی این پیشرانه در لامبورگینی مقداری نسبت به نمونه نصب شده روی آئودی قدرتمندتر است. لامبورگینی هوراکان قادر به تولید بیشینه قدرت 640 اسب بخار و بیشینه گشتاور 600 نیوتن متر است. در آن سو آئودی R8 V10 هم قادر به تولید بیشینه قدرت 610 اسب بخار و بیشینه گشتاور 580 نیوتن متر است.

 

اگرچه نیسان GT-R سوپراسپرت قدرتمندتر این رقابت است، ولی ممکن است وزن زیاد این خودرو عامل شکست آن شود. گودزیلا سنگین وزن ترین شرکت کننده در این درگ ریس بوده که حداقل 100 کیلوگرم نسبت به آئودی R8 وزن بیشتری دارد. لازم به ذکر است که لامبورگینی هوراکان پرفورمانته سبک ترین سوپراسپرت حاضر در این رقابت است.

به نظر شما آیا نیسان GT-R لیچفیلد با اتکا به قدرت بیشتر پیشرانه خود و با وجود وزن بیشتر نسبت به رقبا می تواند موفق به شکست این دو ابرخودروی سریع آلمانی و ایتالیایی شود؟ برای پی بردن به پاسخ این سوال ویدیو موجود در این پست را از دست ندهید.

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟