خودرو های پاک
ابرخودرو 12 سیلندر در مقابل سدان لاکچری الکتریکی

درگ ریس لامبورگینی اونتادور با پورشه تایکان توربو اس

پنجشنبه - ۱۳ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
لامبورگینی اونتادور و پورشه تایکان

در این مطلب یک درگ ریس جذاب با حضور یک خودروی الکتریکی قدرتمند یعنی پورشه تایکان توربو اس را داریم. این موضوع از کسی پوشیده نیست که قدرتمندترین مدل تایکان در شتابگیری با 10 ابرخودرو عملکرد یکسانی دارد که یکی از آنها لامبورگینی اونتادور SV است؛ به نظر شما در یک رقابت واقعی پورشه تایکان توربو اس که یک سدان الکتریکی محسوب می شود می تواند ابرخودروی 12 سیلندر لامبورگینی اونتادور را شکست دهد؟

به گزارش خودرونویس، رقابت خودروهای درونسوز با خودروهای الکتریکی یا الکتریکی سازی شده، موضوع چندان جدیدی نیست؛ ولی افراد زیادی هستند که به دنبال پی بردن به برتری یکی از این دو دسته خودرو بر دیگری هستند. تا به امروز درگ ریس های زیادی از خودروهای الکتریکی در مقابل خودروهای قدرتمند درونسوز را مشاهده کرده ایم که بیشتر خودروهای الکتریکی حاضر در این رقابت ها، از کمپانی تسلا بودند که ابرخودروهای زیادی را در آن  رقابت ها به چالش کشیدند.

 

 

 

مشخصات فنی

قطعا این رقابت، یکی از جذاب ترین درگ ریس ها بین دو خودروی الکتریکی و درونسوز محسوب می شود. هر دو خودرو قادرند طی 2.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابند. این در حالی است که ماهیت پورشه تایکان توربو اس با لامبورگینی اونتادور کاملا متفاوت است. چراکه اونتادور SV به یک پیشرانه حجیم 6.5 لیتری تنفس طبیعی 12 سیلندر مجهز شده و در آنسو پورشه تایکان از دو موتور الکتریکی بهره می برد. لازم به ذکر است که هر دو خودرو دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک هستند.

نکته جالب اینجاست که پورشه تایکان توربو اس و لامبورگینی اونتادور SV هر دو در زمینه بیشینه قدرت تولیدی در یک سطح هستند. اما در زمینه گشتاور تولیدی، برتری کاملا با پورشه تایکان توربو اس بوده؛ چراکه این سدان الکتریکی لاکچری قادر به تولید گشتاور آنی 1050 نیوتن متر است. در آنسو اونتادور با پیشرانه 12 سیلندرش تنها 690 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

از آن طرف، نقطه ضعف پورشه تایکان در مقابل لامبورگینی اونتادور وزن بیشتر آن بوده؛ همین موضوع سبب شده که نسبت اسب بخار به وزن اونتادور به مراتب بهتر از پورشه تایکان باشد. شاید تصور کنید که اونتادور با در دست داشتن این نقطه قوت، برنده بی چون و چرا این رقابت محسوب می شود؛ ولی نتیجه به دست آمده یقینا شما را حیرت زده خواهد کرد.

 

سخن پایانی

همانطور که در ویدیو مشاهده می کنید، پیروز این رقابت پورشه تایکان توربو اس بوده که به لطف گشتاور آنی موتورهای الکتریکی خود توانست فاصله زیادی را در همان ابتدا نسبت به لامبورگینی بگیرد. ولی نکته عجیب لانچ کنترل بسیار ضعیف لامبورگینی اونتادور بود؛ به طوری که در این رقابت اونتادور طی 3.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که چیزی در حدود یک ثانیه با زمان اعلامی توسط کارخانه و در تست های انجام شده تفاوت داشت. شاید اگر اونتادور SV آغاز حرکت بهتری داشت، نتیجه نهایی تغییر می کرد یا حداقل فاصله آن با پورشه تایکان توربو اس کمتر می شد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟