آمار و ارقام عملکرد

به گزارش خودرونویس، رو کاغذ و در تئوری ب ام و M8 کامپتیشن پکیج سریع تر است؛ چراکه این خودرو بر خلاف فورد موستانگ شلبی GT500 دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک است. همچنین این خودرو رسما قادر است طی 3 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد که 0.5 ثانیه نسبت به قدرتمندترین خودروی خیابانی تولید شده توسط فورد سریع تر است. همچنین ب ام و M8 در صورت تجهیز به پکیج آپشنال M درایور قادر است به نهایت سرعت 306 کیلومتر بر ساعت دست یابد؛ ولی در آن سو موستانگ شلبی GT500 در نهایت به بیشینه سرعت 290 کیلومتر بر ساعت دست خواهد یافت.

 

 

 

مشخصات فنی

در زمینه بیشینه قدرت تولیدی برتری کاملا برای فورد موستانگ شلبی GT500 است. این خودرو از یک پیشرانه 5.2 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ بهره برده که قادر به تولید بیشینه قدرت 760 اسب بخار و بیشینه گشتاور 847 نیوتن متر است. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه اتوماتیک Tremec به محور عقب این کوپه قدرتمند آمریکایی منتقل می شود.

در آنسو نسخه کامپتیشن قدرتمندترین نسخه تولیدی ب ام و M8 بوده که از یک پیشرانه 4.4 لیتری دو توربوشارژ هشت سیلندر بهره گرفته و بیشینه قدرت 617 اسب بخار و بیشینه گشتاور 750 نیوتن متر را تولید می کند. تمام این نیروی تولیدی توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک M استپ ترونیک به وسیله سیستم ارتقا یافته xDrive به هر چهار چرخ M8 منتقل می شود. البته این خودرو دارای یک مد رانندگی عقب محرک هم بوده که در این صورت نیروی تولیدی پیشرانه صرفا به اکسل عقب منتقل می شود.

 

قیمت

در حالی که عملکردهای این دو خودرو در یک سطح هستند؛ ولی اختلاف فاحشی میان قیمت های آنها دیده می شود. در حالی که برچسب قیمت پایه فورد موستانگ شلبی GT500 چیزی معادل 72 هزار و 900 دلار اعلام شده، ولی ب ام و M8 کامپتیشن قیمت پایه ای معادل 146 هزار دلار دارد. این بدان معناست که شما با پول یک دستگاه ب ا م و M8 می توانید دو دستگاه فورد موستانگ GT500 خریداری کنید و 200 دلار هم پس انداز کنید!

به نظر شما آیا ب ام و M8 می تواند اختلاف قیمت فاحش خود با فورد موستانگ شلبی GT500 را با عملکرد خوب خود در درگ ریس توجیه کند یا این رقابت با برتری اسب سرکش آمریکایی به پایان می رسد؟

منبع CarScoops
5 از 2 رای