اخبار خودرو جهان
رقابت بین سه سوپراسپرت محبوب جهان

درگ ریس فراری 488 با لامبورگینی هوراکان و پورشه 911 توربو اس

یکشنبه - ۲۵ آبان ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
درگ ریس فراری 488 پیستا، لامبورگینی هواکان و پورشه 911

گروه Carwow و مجری آنها مت واتسون تا به امروز درگ ریس های متعددی را بین ابرخودروهای و سوپراسپرت های مطرح جهان برگزار کرده اند. جدیدترین درگ ریس برگزار شده توسط این گروه نیز بین سه ابرخودروی بسیار پرطرفدار جهان یعنی پورشه 911 توربو اس، فراری 488 پیستا و لامبورگینی هوراکان پرفورمانته اسپایدر برگزار شده است. در حالی که پورشه 911 توربو اس تا به امروز هیچ رقیب استانداردی در درگ ریس های Carwow نداشته، باید دید آیا می تواند برتری خود را در درگ ریس مقابل این دو رقیب قدرتمند ایتالیایی همچنان حفظ کند؟

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، پورشه 911 توربو اس سری 992 قدرتمندترین 911 تولید شده تا به امروز است. این خودرو از یک پیشرانه 3.8 لیتری دو توربوشارژ شش سیلندر تخت بهره می برد که قادر به تولید بیشینه قدرت 650 اسب بخار و بیشینه گشتاور 800 نیوتن متر است. در آن سو فراری 488 پیستا مقداری مقدار زیادی نسبت به پورشه 911 توربو اس سبک تر بوده و پیشرانه 3.9 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ آن نیز قادر به تولید بیشینه قدرت 720 اسب بخار و بیشینه گشتاور 770 نیوتن متر بوده که مقداری نسبت به پورشه بیشتر است. ولی نقطه ضعف فراری سیستم انتقال قدرت عقب محرک آن بوده که در مقابل سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک پورشه هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

در آن سو نیز لامبورگینی هوراکان تنفس شرکت کننده تنفس طبیعی این رقابت بوده که از یک پیشرانه 5.2 لیتری 10 سیلندر بهره گرفته که قادر به تولید بیشینه قدرت 631 اسب بخار و بیشینه گشتاور 600 نیوتن متر و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک است.

 

 

رقابت جذاب بین سه سوپراسپرت

در ابتدا با شروع حرکت کاملا واضح بود که هیچ یک از سه خودرو قادر به شکست دادن پورشه 911 در درگ ریس 400 متر نیست. جدا شدن سریع این خودرو از خط شروع و فاصله ای که با رقبا ایجاد می کند، باعث می شود برتری 911 تا پایان درگ 400 متر حفظ شود. در واقع سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک، گیربکس بی نقص PDK و همچنین لانچ کنترل عالی 911 توربو اس باعث شده تا این خودرو رقیبی در درگ 400 متر نداشته باشد. البته ما تصور نمی کنیم که در درگ 800 متر هم باز خودرویی توان شکست دادن 911 توربو اس را داشته باشد.

 

صدای تولیدی اگزوز

در حالی که لامبورگینی و فراری نتوانستند در درگ ریس پیروز میدان باشند، اما باید اعتراف کنیم که صدای تولیدی پیشرانه آنها به مراتب بهتر از پورشه 911 توربو اس شش سیلندر است. شاید بسیاری تصور کنند که پیشرانه توربو شارژ 911 باعث شده صدای تولیدی اگزوز کاهش پیدا کند، ولی فراری نیز از پیشرانه پرخوران بهره گرفته که صدای تولیدی بهتر نسبت به 911 دارد. البته که بهترین صدای تولیدی بین این سه برای پیشرانه 10 سیلندر هوراکان بوده که به صورت تنفس طبیعی است.

 

سخن پایانی

در حالی که پورشه به سادگی در درگ ریس رقبا را پشت سر گذاشت، اما وزن کمتر فراری و همچنین قدرت بیشتر پیشرانه آن باعث برتری این خودرو در دو رولینگ ریس و همچنین تست ترمز شد. اما اختلاف بین سه خودرو در تست ترمز بسیار تاچیز بود، در حالی که فراری به دیسک های ترمز کربن سرامیکی مجهز بود و 260 کیلوگرم هم نسبت به پورشه 911 وزن کمتری داشت، اما با اختلاف بسیار کمی موفق به پیروزی در تست ترمز شد. لامبورگینی هم با اختلافی کم در جایگاه سوم متوقف شد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟