به گزارش خودرونویس، برای پاسخ به این سوال فولکس واگن گلف GTI نسل هشتم در مقابل ب ام و 128ti در یک درگ ریس حضور یافته اند تا مشخص شود کدام خودرو سریع تر است. از آنجایی که مشخصات فنی هر دو خودرو بسیار به یکدیگر نزدیک بوده، به نظر می رسد که نتیجه مسابقه حداقل روی کاغذ بسیار به یکدیگر نزدیک باشد.

 

 

 

 

مشخصات فنی ب ام و 128 و فولکس واگن گلف GTI

پیش از قضاوت در خصوص برنده، بهتر است نگاهی به مشخصات فنی هر دو خودرو داشته باشیم. ب ام و 128ti از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ در زیر کاپوت استفاده کرده که قادر به تولید 262 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو با اتکا به این قدرت قادر است طی 6.1 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو ب ام و 128ti منتقل می شود.

در مقابل فولکس واگن گلف GTI نسل هشتم نیز از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با تزریق مستقیم سوخت بهره گرفته است. این پیشرانه چهار سیلندر TSI قادر به تولید 242 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس دو کلاچه هفت سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو گلف GTI منتقل می شود.

همانطور که از اعداد و ارقام گفته شده در بالا استنباط می شود، یک تفاوت جزیی میان قدرت تولیدی پیشرانه دو خودرو وجود دارد. با در نظر گرفتن اختلاف وزن که ب ام و 128 41 کیلوگرم سنگین تر از گلف GTI است، به نظر می رسد نسبت اسب بخار به وزن هر دو خودرو بسیار به یکدیگر نزدیک باشد.

ولی فولکس واگن گلف GTI در این رقابت لانچ بسیار بدی داشت و همین موضوع سبب شد که ب ام و 128 به سادگی این درگ را ببرد. به نظر می رسد که گلف با مشکل کنترل کشش در هنگام شروع حرکت مواجه شده بود که دلیل آن خاموش بودن سیستم ESP یا باگ در گیربکس دو کلاچه DSG اتوماتیک این خودرو بوده است. ولی جدا از اینها، ما یقین داریم که گلف GTI به مراتب عملکردی بهتر از این دارد و اگر درگ ریس برای بار دیگر تکرار می شد، گلف GTI شانس پیروزی در این درگ ریس را داشت.

5 از 1 رای