اخبار خودرو جهان
اسب سرکش در مقابل سامورایی لاکچری

درگ ریس فورد موستانگ بولیت با لکسوس LC500

یکشنبه - ۲۱ دی ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
درگ ریس فورد موستانگ با لکسوس LC

فورد موستانگ بولیت یکی از محبوب ترین مدل های این اسب سرکش آمریکایی بین علاقمندان به دنیای فیلم و سریال است؛ چراکه یادآور نسخه کلاسیک فورد موستانگ بولیت در یکی از مطرح ترین فیلم های سینمایی است. رنگ سبز Highland مدل جدید موستانگ بولیت هم به نوعی ادای دینی به فورد موستانگ 1968 GT390 فستبک در این فیلم پرطرفدار و پرفروش بوده است.

به گزارش خودرونویس، موستانگ بولیت به لطف بهره بردن از منیفولد، تراتل بادی و جعبه فیلتر هوا مشابه با مدل GT350 موستانگ، چند اسب بخاری نسبت به نسخه معمولی GT موستانگ قدرتمندتر شده است. شاید این 20 اسب بخار قدرت بیشتر موستانگ بولیت نسبت به مدل GT معمولی چندان چشمگیر نباشد، ولی آنهایی که به دنبال یک موستانگ فوق سریع و خشن هستند یقینا مدل شلبی GT500 را انتخاب می کنند.

 

چشم و هم چشمی سامورایی ها با یانکی ها

نکته ای که کمتر کسی به آن توجه کرده این است که یک کوپه ژاپنی با قدرتی مشابه با موستانگ بولیت نیز در بازار جهانی وجود دارد. این خودرو لکسوس LC500 بوده که اتفاقا Carwow درگ ریسی را میان موستانگ بولیت و این کوپه لوکس ژاپنی ترتیب داده تا مشخص شود کدام یک در میدان عمل سریعتر است.

 

 

مشخصات فنی

لکسوس LC500 و فورد موستانگ بولیت هر دو از پیشرانه 5 لیتری تنفس طبیعی هشت سیلندر بهره می برند. فورد از این پیشرانه بیشینه قدرت 460 اسب بخار و لکسوس هم از این پیشرانه بیشینه قدرت 460 اسب بخار را استخراج کرده اند. نکته جالب اینجاست که بیشینه گشتاور پیشرانه هر دو خودرو نیز 530 نیوتن متر است. لازم به ذکر است که نیروی تولیدی این پیشرانه ها در هر دو خودرو به اکسل عقب منتقل می شود؛ ولی وجه تمایز این دو خودرو به گیربکس های به کار رفته مربوط می شود.

فورد موستانگ بولیت به یک گیربکس شش سرعته دستی مجهز شده و لکسوس LC500 از یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک بهره می برد. تفاوت دیگر بین این دو خودرو به وزن آنها مربوط می شود که لکسوس LC500 با داشتن وزنی در حدود 1960 کیلوگرم، حدود 100 کیلوگرم نسبت به موستانگ سنگین تر است.

 

سخن پایانی

لکسوس LC500 از آنجایی که یک کوپه لوکس محسوب می شود، برچسب قیمت به مراتب گرانتری نسبت به موستانگ بولیتی دارد که یک کوپه عضلانی با تجهیزات رفاهی و ایمنی معقول است. با توجه به شباهت ها و تفاوت هایی که بین این دو خودرو وجود دارد، این رقابت در ابتدا در آب و هوای آفتابی برگزار شد و سپس رولینگ ریس و تست ترمز در شرایط بارانی انجام شد. به نظر شما کدام یک از این دو کوپه جذاب در خط مستقیم سریع تر است؟ برای یافتن پاسخ این سوال پیشنهاد می کنیم ویدیو این مطلب را از دست ندهید.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟