اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه هایی یکسان با توان متفاوت

درگ ریس آئودی RS6 با سوپر سدان S8

دوشنبه - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
درگ ریس آئودی RS6 با سوپر سدان S8

به نظر شما آیا بزرگترین سدان آئودی توان رقابت با سریع ترین خودروی استیشن این کمپانی را دارد؟ برای یافتن پاسخ این سوال گروه Carwow درگ ریسی را میان آئودی S8 سدان و RS6 استیشن ترتیب داده اند. به نظر شما آیا سوپر سدان آئودی S8 با اتکا به عملکرد خوب خوب می تواند در درگ ریس مقابل RS6 استیشن حرفی برای گفتن داشته باشد؟

مشخصات فنی آئودی RS6

به گزارش خودرونویس، آئودی RS6 یکی از جذاب ترین خودروهای رونمایی شده طی دهه گذشته است. نسل جدید این خودروی استیشن از جدیدترین تکنولوژی آئودی در توسعه پیشرانه بهره برده که ترکیب یک پیشرانه دو توربوشارژ و سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی به منظور عملکرد بهتر و همچنین بهینه تر شدن است. پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ آئودی RS6 قادر به تولید 600 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور است.

 

 

 

سیستم هیبریدی ملایم آئودی RS6 به بهتر کنده شدن این خودرو از خط شروع درگ کمک می کند و به نوعی لگ و تاخیر عملکرد توربوشارژ را در هنگام فشردن پدال گاز و شتابگیری به طرز محسوسی کاهش می دهد. این پیشرانه قدرتمند با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک کوپل شده و نیروی تولیدی پیشرانه را توسط سیستم انتقال قدرت فوق پیشرفته کواترو آئودی به هر چهار چرخ منتقل می کند. تمام این تکنولوژی موجب افزایش وزن RS6 هم شده و این استیشن وزن خالصی معادل 2267 کیلوگرم دارد.

 

مشخصات فنی آئودی S8

یکی از نقاط ضعف آئودی S8 این بوده که جزو محصولات اسپرت S بوده و در سبد محصولات تماما عملکردی RS این خودروساز آلمانی قرار نمی گیرد. این بدان معناست که آئودی در این خودرو صرفا به عملکرد خوب نپرداخته است.

آئودی S8 از همان پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ نصب شده در RS6 بهره می برد؛ با این تفاوت که بیشینه قدرت تولیدی این پیشرانه در این سدان سوپر لوکس روی 571 اسب بخار محدود شده؛ ولی بیشینه گشتاور تولیدی آن همان 800 نیوتن متر مشابه با RS6 است. آئودی S8 از همان سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی RS6 هم بهره گرفته و این بدان معناست که این دو خودرو با وجود داشتن پیشرانه های یکسان، تنها در نام S و RS تفاوت دارند. به نظر شما کدام خودرو پیروز درگ ریس است؟

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟