اخبار خودرو جهان
از چهار تا هشت سیلندر همگی به خط!

درگ لامبورگینی اوروس با گلف R، پورشه کیمن GT4 و آئودی TT RS

سه شنبه - ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 5 دقیقه
درگ لامبورگینی اوروس با پورشه کیمن GT4 و آئودی TT RS و فولکس واگن گلف R

گروه Carwow به برگزاری درگ ریس های جذاب شهرت دارد و تا امروز رقابت های جذابی را بین انواع خودروها از کلاس های مختلف حتی با حضور خودروی فرمولا 1 نیز برگزار کرده است. اینبار این گروه درگ ریس گروهی دیگری را برگزار کرده که در آن خودروهای مختلف عملکردی از زیر مجموعه های گروه خودروسازی فولکس واگن حضور دارند. این درگ ریس بین آئودی TT RS، فولکس واگن گلف R، پورشه کیمن GT4 و لامبورگینی اوروس برگزار شده است.

به گزارش خودرونویس، تنها ویژگی مشترک بین این چهار شرکت کننده این بوده که همگی سریع بوده و زیربرند فولکس واگن هستند. ولی ماهیت آنها و پیشرانه نصب شده در زیر کاپوت آنها زمین تا آسمان با یکدیگر تفاوت دارند. به نظر شما کدام یک برنده این رقابت است؟

 

مشخصات فنی

مقرون به صرفه ترین و ارزان ترین شرکت کننده در این رقابت، فولکس واگن گلف R بوده که به پیشرانه 2 لیتری توبوشارژ چهار سیلندر مجهز شده که قادر به تولید 320 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور است. گلف R حاضر در این درگ ریس برای انتقال قدرت از یک پیشرانه هفت سرعته دو کلاچه اتوماتیک به جای شش سرعته دستی استاندارد بهره می برد. این خودرو کم حجم ترین و کوچکترین پیشرانه را میان رقبا دارد.

یک پله بالاتر، به آئودی TT RS می رسیم. این خودرو به یک پیشرانه 2.5 لیتری پنج سیلندر خطی توربوشارژ مجهز شده که قادر به تولید 400 اسب بخار قدرت و 480 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک فوق پیشرفته کواترو آئودی بوده که موجب لانچ خیره کننده در بیشتر درگ ریسها می شود.

 

 

یک پله بالاتر به پورشه کیمن GT4 می رسیم. ولی فاصله آن با آئودی TT RS چندان زیاد نیست. این خودرو به یک پیشرانه 4 لیتری تنفس طبیعی شش سیلندر تخت در پشت کابین راننده مجهز شده که قادر به تولید 420 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور است. پورشه کیمن GT4 وزنی معادل 1395 کیلوگرم دارد که سبکترین شرکت کننده حاضر در این رقابت است.

قدرتمندترین و در عین حال سنگینترین و گران قیمت ترین شرکت کننده این درگ ریس نیز لامبورگینی اوروس بوده که وزنی معادل 2200 کیلوگرم دارد و به مراتب از سایر شرکت کننده ها قدرتمندتر است. این خودرو از یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ بهره می برد که قادر به تولید 650 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور است.

 

سخن پایانی

نکاتی در این درگ ریس وجود دارد که باید به آن توجه شود. گشتاور و سیستم کنترل کشش آئودی TT RS ممکن است به آن کمک کند که جایگاه نخست را کسب کند. از طرفی وزن سبک پورشه کیمن GT4 نیز ممکن است این خودرو را به برنده این رقابت تبدیل کند. همچنین لامبورگینی اوروس با اتکا به پیشرانه قدرتمند خود ممکن است دو رقیب نامبرده را پشت سر بگذارد. در خصوص گلف R چطور؟ بعید به نظر می رسد که حرف زیادی در مقابل این رقبا برای گفتن داشته باشد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟