اخبار خودرو جهان
ارزان ترین خودروی الکتریکی در بازار اروپا

داچیا اسپرینگ 2021 رونمایی شد

یکشنبه - ۲۷ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
داچیا اسپرینگ 2021

کمپانی خودروسازی داچیا که بازوی اقتصادی برند رنو محسوب می شود همانطور که وعده داده بود، اولین محصول الکتریکی خود به نام اسپرینگ را رونمایی کرد. اهمیت داچیا اسپرینگ صرفا به دلیل بهره بردن از پیشرانه تمام الکتریکی نیست، بلکه داچیا به واسطه عرضه این خودرو رسما به دنیای خودروسازان الکتریکی ورود کرده است.

استایل ظاهری

به گزارش خودرونویس، اگر استایل ظاهری این خودروی پنج درب الکتریکی داچیا برایتان آشناست به این دلیل بوده که این خودرو در چین با نام رنو سیتی K-ZE از سال 2019 تا به امروز در حال عرضه و فروش بوده و یکی از اقتصادی ترین خودروهای الکتریکی حال حاضر بازار چین است. استایل کلی و مشخصات فنی داچیا اسپرینگ هم به طور کلی با رنو K-ZE یکسان است؛ اما داچیا به منظور تمایز اسپرینگ با رنو سیتی K-ZE، تغییراتی در این خودروی الکتریکی اعمال کرده و از جلوپنجره ای به خصوص و چراغ هایی متفاوت استفاده کرده است. همچنین به جای لوگوی رنو، شاهد نصب نشان داچیا در جلوپنجره اسپرینگ هستیم.

داچیا اسپرینگ 2021 در حال شارژ

هدف داچیا از تولید اسپرینگ، عرضه ارزان ترین خودروی الکتریکی به بازار اروپا بوده است. در این لحظه شک داریم که این ادعای داچیا حقیقت دارد یا خیر، چراکه هنوز قیمت رسمی اسپرینگ اعلام نشده است. اما رنو سیتی K-ZE که همزاد داچیا اسپرینگ محسوب می شود، در چین برچسب قیمت پایه ای کمتر از 9000 هزار دلار دارد که قیمتی وسوسه برانگیز است.

 

 

تجهیزات ایمنی و رفاهی

همانطور که انتظار می رود، برچسب قیمت پایین داچیا اسپرینگ به این معناست که این خودرو در مدل پایه تجهیزات رفاهی بسیار محدودی دارد. هرچند مدل پایه این خودرو هم دارای شیشه بالابرهای برقی، قفل مرکزی و یک نمایشگر کوچک 3.5 اینچی به صورت استاندارد در پشت فرمان است. اما تجهیزات دیگری مانند سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی و تایر زاپاس به صورت آپشنال برای داچیای اسپرینگ نصب می شوند.

کابین داچیا اسپرینگ 2021

قیمت ارزان اسپرینگ به این معنا نیست که شما نمی توانید آیتم های جذابی را برای آن سفارش دهید. مشتری قادر است به صورت آپشنال برای اسپرینگ الکتریکی یک نمایشگر 7 اینچی برای سیستم مالتی مدیا با درگاه اپل کار پلی و اندروید اتو را سفارش دهد. این نمایشگر امکان نمایش تصاویر رهیاب ماهواره ای و دوربین دید عقب برای پارک کردن را دارد. البته در کنار دوربین، سنسورهایی هم برای پارک این خودرو درنظر گرفته شده اند به صورت هشدار صوتی نزدیک شدن خودرو به مانع را به راننده اطلاع می دهند.

کابین داچیا اسپرینگ 2021

تجهیزات ایمنی داچیا اسپرینگ به مراتب چشمگیر از سیستم های رفاهی آن است. این خوئرو به صورت استاندارد دارای کیسه های ایمنی هوا و سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری است. همچنین این خودرو دارای چراغ های جلوی اتوماتیک و سیستم ترمز اضطراری است؛ سیستم ترمز اضطراری خودکار اسپرینگ با استفاده از داده های مخابره شده توسط رادار نصب شده در جلو راننده را از برخورد احتمالی از جلو آگاه می سازد و اگر راننده اقدام به ترمزگیری نکند، این سیستم به صورت خودکار ترمزها را درگیر کرده تا شدت خسارت کمتر شود. این تجهیزات برای خودرویی که قرار است لقب ارزان ترین خودروی الکتریکی در اروپا را یدک بکشد واقعا چشمگیر و جذاب است.

پشت آمپر داچیا اسپرینگ 2021

مشخصات فنی

داچیا اسپرینگ به یک پیشرانه الکتریکی مجهز شده که قادر به تولید بیشینه قدرت 44 اسب بخار و انتقال آن به اکسل جلو است. نیروی این پیشرانه توسط یک پک باتری 26.8 کیلووات ساعتی تامین می شود. این خودرو در حالت شارژ کامل قادر است بیشینه مسافت 225 کیلومتر را طی کند، اما با فعال کرده مد Eco می توان 10 درصدی به این مسافت اعلام شده افزود. چراکه با فعال کردن مد Eco بیشینه توان موتور روی 31 اسب بخار محدود می شود و نهایت سرعت اسپرینگ هم به 100 کیلومتر بر ساعت کاهش می یابد. این خودرو در حالت عادی قادر است با نهایت سرعت 125 کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

نمای جلو داچیا اسپرینگ 2021

داچیا اسپرینگ به صورت استاندارد با یک شارژر 220 ولت خانگی به فروش می رسد. ولی به صورت آپشنال امکان سفارش یک شارژر دیواری یا کابل شارژ DC نیز وجود دارد. در صورت اتصال این خودرو به یک شارژر 30 کیلوواتی، می توان تا 80 درصد ظرفیت باتری آنها طی کمتر از یک ساعت شارژ کرد.

 

سخن پایانی

گرچه داچیا اسپرینگ رونمایی شده، ولی این کمپانی قصد دارد پیش فروش آن را از بهار 2021 آغاز کند. داچیا قصد دارد اسپرینگ را در دو مدل سواری با قابلیت حمل پنج سرنشین و باری (بدون صندلی های ردیف عقب) عرضه کند. قیمت دقیق این خودروی الکتریکی با نزدیک شده به زمان عرضه مشخص می شود.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟