اخبار خودرو جهان
در نمایشگاه شانگهای 2021 صورت گرفت

خودروی هواوی Seres SF5 رونمایی شد

یکشنبه - ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
هواوی seres sf5

در ماه فوریه سال جاری شایعاتی در خصوص ورود احتمال غول تکنولوژی چینی یعنی شرکت هواوی به به صنعت خودروسازی مطرح شده بود. در آن زمان گزارش شده بود که هواوی در حال مذاکره با خودروسازان مختلف چینی به منظور توافق برای تولید خودروهایی الکتریکی است. حال مشخص شده که حداقل بخشی از این شایعات درست بوده است.

به گزارش خودرونویس، هواوی طی نمایشگاه خودرو شانگهای 2021، کراس اوور الکتریکی سازی شده Seres SF5 را رونمایی کرد و قصد دارد که این خودرو را در شعب فروش خود در سراسر چین بفروشد. ولی این خودرو به طور اختصاصی توسط هواوی طراحی نشده و در واقع نسخه به روزرسانی شده نمونه فعلی کراس اوور SF5 بوده که حدود دو سال پیش در همین نمایشگاه شانگهای چین رونمایی شده بود.

نمای جانبی هواوی seres sf5

مشخصات فنی Seres SF5 هواوی

هواوی ادعا کرده که به این خودروساز چینی در زمینه توسعه و ارتقا پیشرانه Seres SF5 کمک کرده است. پیشرانه این کراس اوور الکتریکی سازی شده متشکل از یک موتور بنزینی 1.5 لیتری و دو پیشرانه الکتریکی است. بیشینه قدرت تولیدی مجموع این سیستم چیزی در حدود 550 اسب بخار گزارش شده که Seres SF5 با اتکا به این توان خیره کننده قادر است طی 4.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

شاسی هواوی seres sf5

نکته مهم و جذاب در خصوص این خودرو اینجاست که هواوی ادعا کرده Seres SF5 که کراس اووری پلاگین هیبریدی بوده در حالت شارژ کامل باتری ها قادر است بیشینه مسافتی معادل 180 کیلومتر را به صورت تمام الکتریکی طی کند. البته باید ذکر کنیم که این اعداد و ارقام توسط سیکل تست چین به دست آمده که مقداری چاشنی اغراق با آن درآمیخته است. زمانی که هم شارژ باتری ها کامل باشد و هم باک بنزین فول، Seres SF5 هواوی می تواند بیشینه مسافت 1000 کیلومتر را طی کند.

نمای عقب هواوی seres sf5

طراحی کابین SF5 هواوی

با ورود به کابین این کراس اوور پلاگین هیبریدی، رد پای هواوی به خصوص در نمایشگاه مالتی مدیا لمسی بزرگ نصب شده در میان داشبورد، بیشتر مشخص می شود. هواوی اظهار کرده که توجه ویژه ای به سیستم صوتی این کراس اوور هیبریدی کرده که شامل 11 یونیت صدا بوده که کیفیت صدایی مشابه سالن اپرا داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی های بسیار جذاب Seres SF5 هواوی، قابلیت استفاده به صورت پاور بانک است. به عبارت دیگر شما می توان از این کراس اوور هیبریدی به عنوان منبع شارژی برای سایر خودروهای الکتریکی یا پلاگین هیبریدی یا حتی به عنوان منبع انرژی برای روشن کردن اجاق پخت و پز الکترونیکی، سیستم صوتی و سایر لوازم الکتریکی استفاده کرد.

کابین هواوی seres sf5

قیمت

هواوی از هم اکنون آمادگی پیش فروش کراس اوور Seres SF5 را در چین با قیمت 246 هزار و 800 یوآن معادل 38 هزار دلار دارد. لازم به ذکر است که این قیمت برای نسخه تمام چرخ محرک SF5 بوده و نسخه جلومحرک این خودرو قیمتی معادل 216 هزار و 800 یوآن معادل 33 هزار و 300 دلار دارد.

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟