به گزارش خودرونویس، خودروی الکتریکی Blaze EV کلاسیک، یک محصول الکتریکی با ابعاد کوچک بوده که ظرفیت نشستن تنها یک سرنشین را داشته و در عین کاربردی بودن، جذاب هم به نظر می رسد. البته باید ذکر کرد که این خودرو تنها در بازار ژاپن عرضه می شود.

خودروی الکتریکی Blaze EV کلاسیک

مشخصات فنی Blaze EV کلاسیک

این خودروی کوچک جزو دسته خودروهای فوق سبک وزن ضعیف قرار می گیرد و مجوز تردد در سطح جاده های ژاپن را دارد. بیشینه سرعت قابل پیمایش Blaze EV کلاسیک چیزی در حدود 50 کیلومتر اعلام شده و این خودرو در حالت شارژ کامل باتری ها هم قادر به پیمایش مسافتی در حدود 50 کیلومتر است. شارژ باتری های این خودروی الکتریکی از حالت خالی تا فول چیزی در حدود هشت ساعت زمان می برد.

نمای عقب خودروی الکتریکی Blaze EV کلاسیک

بیشینه قدرت تولیدی موتور الکتریکی این خودرو 4 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن نیز 28 نیوتن متر اعلام شده است. برای متوقف کردن این خودروی سبک وزن ضعیف الکتریکی نیز ترمزهای کاسه ای در چرخ های جلو و ترمزهای دیسکی در چرخ های عقب طراحی و نصب شده است.

 

ابعاد Blaze EV کلاسیک

خودروی Blaze EV کلاسیک ابعاد بسیار کوچکی داشته و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب معادل 2330، 1170 و 1160 میلی متر اعلام شده است. این خودرو وزنی معادل 200 کیلوگرم داشته که پک باتری آن چیزی در حدود 10 درصد کل خودرو وزن دارد. این خودروی الکتریکی سبک طراحی کلاسیکی داشته و دارای فضایی باز اطراف چرخ ها و همچنین کابینی باز و بدون سقف است. یکی از المان های ظاهری زیبای این خودرو رینگ های کالسکه ای مانند آن بوده که از خودروهای اسپرت بریتانیایی در سال های 1940 الگوبرداری شده است. چراغ های جلو نیز طراحی کلاسیکی دارند؛ ولی درون آنها  لامپ هایی LED نصب شده است.

نمای جانبی خودروی الکتریکی Blaze EV کلاسیک

سخن پایانی

تنها در بازار ژاپن امکان خرید خودروی الکتریکی Blaze EV کلاسیک وجود دارد و برای آن برچسب قیمتی معادل 880 هزار یوآن (8470 دلار) در نظر گرفته شده است. این خودرو در چهار رنگ نقره ای، مشکی، سبز و قرمز قابل سفارش بوده و این کمپانی چندین اکسسوری مانند کاور اختصاصی برای خودرو، باتری زاپاس، آداپتور زاپاس و کیف اکسسوری برای آن عرضه کرده است. به نظر می رسد که با پیشرفت تکنولوژی باتری ها و ارزان تر شدن آنها، بیشتر شاهد تولید چنین خودروهای عجیب و در عین حال جذابی باشیم.

منبع motor1
5 از 1 رای