اخبار خودرو جهان
در حال حاضر تنها یک پروتوتایپ مفهومی

خودروی الکتریکی Aura با 650 کیلومتر قابلیت پیمایش

شنبه - ۳ مهر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
خودروی الکتریکی aura

چهار شرکت بریتانیایی با یکدیگر همکاری کرده اند تا این خودروی مفهومی که در تصویر می بینید را توسعه دهند. این خودرو Aura نام دارد و در حال حاضر یک پروتوتایپ قابل تردد در سطح جاده و کاملا عملکردی است. این خودرو بیانگر سبک طراحی آینده خودروهای الکتریکی از دید این چهار شرکت بوده و با مواد پایدار و دوستدار محیط زیست ساخته شده دیزاین بسیار ساده و مینیمالی دارد.

مشخصات فنی Aura

به گزارش خودرونویس، این خودرو که به صورت عمومی در نمایش CENEX-LCV در Millbrook Proving Ground رونمایی شده دارای طراحی ساده، خالص، بهینه با ضریب مقاومت هوای بسیار پایین بوده که با استفاده از جدیدترین فناوری های دینامیک سیالات موسوم به CFD به ارمغان آمده است. در حالی که ضریب مقاومت هوای این خودرو در حال حاضر اعلام نشده، بیان شده که Aura که خودرویی الکتریکی بوده با یکبار شارژ کامل می تواند بیشینه مسافتی معادل 650 کیلومتر را طی کند.

سقف خودروی الکتریکی aura

این خودرو برای تامین انرژی به دو پک باتری 44 کیلووات ساعتی متکی است. صحبت از پک باتری که شد باید اظهار کنیم یکی از آنها در جلو و یکی در زیر شاسی برای تقسیم وزن بهینه جانمایی شده است.

پروفیل جلو خودروی الکتریکی aura

طراحی ظاهری Aura

خودروی الکتریکی Aura در واقع یک رودستر دو نفره کوچک بدون سقف است. در خصوص طراحی پروفیل جلو می توان گفت که Aura مقداری به نسخه بدون سقف فولکس واگن XL1 شباهت دارد؛ ولی قسمت عقب آن طراحی برجسته تری دارد. البته شباهت های بیشتری میان این رودستر الکتریکی بریتانیایی با این فولکس واگن XL1 که خودروی پلاگین هیبریدی دیزلی بوده در اطراف طراحی چرخ های عقب دیده می شود؛ چراکه در این قسمت چرخ ها به منظور بهبود آیرودینامیک و کاهش مقاومت در برابر جریان هوا در پشت گلگیر پنهان هستند. در هر چهار گوشه خودرو رینگ ها و لاستیکهایی بزرگ با مقاومت بسیار پایین در مقابل چرخش به منظور بهینه تر شدن این خودرو نصب شده است.

سقف خودروی الکتریکی aura

به گفته سازنده هدف از طراحی سیستم مالتی مدیا و سرگرمی این خودرو نشان دادن قابلیت های تنظیم و شخصی سازی فراتر از تصور خودروهای الکتریکی بوده است. ولی بی شک نمایشگر خود تنظیم شونده طراحی شده در قسمت مرکزی غربیلک فرمان، بارزترین و جذابترین ویژگی کابین این خودرو محسوب می شود که قادر به انجام اقدامات ویژه بوده تا حواس پرتی راننده به حداقل برسد. همچنین یک نقشه واقعی دنیا هم در سیستم رهیاب این خودرو گنجانده شده که ایستگاه های شارژ را روی نقشه به راننده نشان می دهد تا اضطراب و استرس وی موقع رانندگی کم شود.

 

سخن پایانی

در حال حاضر هیچ برنامه ای برای تولید انبوه خودروی الکتریکی Aura وجود ندارد. این چهار شرکت پشت طراحی این خودرو قصد دارند که در مراسم های مختلف این رودستر الکتریکی را به نمایش بگذارند تا طرفداران خودروهای الکتریکی را به خود جلب کنند.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟