به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، مرسدس بنز به عنوان یکی از اصلی‌ترین بخش‌های گروه خودروسازی دایملر عزم خود را جزم کرده تا بتواند تا سال 2025، بالاترین سهم فروش در زمینه خودروهای الکتریکی را از آن خود کند، حتی اگر شرایط بازار نامساعد باشد. هدف این شرکت دوبرابر کردن حاشیه سود فعلی در هر شرایطی است.

اولا کالنیوس، مدیر ارشد اجرایی شرکت مرسدس بنز در بیانیه ‌ای گفت: ما هنوز از تمام پتانسیل خود برای دستیابی به موفقیت در افزایش سود استفاده نکرده ‌ایم. حاشیه سود و عملکرد خودروسازی مرسدس در سه‌ ماهه اول سال جاری تنها 2.2 درصد بود که در سه ماه بعدی به دلیل تعطیلی اجباری کارخانه ‌ها و نمایشگاه‌ های خودرو در سراسر جهان به خاطر شیوع ویروس کرونا شاخص منفی را تجربه کرد.

کالینیوس 51 ساله، سود و قیمت‌گذاری را اولویت بر حجم تولید می ‌داند و اظهار دارد که مرسدس اکنون نسبت به گذشته تمرکز کمتری برای شکستن چارت فروش محصولات ب ام و دارد. این مدیر کارکشته به دنبال این است که مدل‌های AMG، میباخ و زیربرندهای G را توسعه دهد و الکتریکی کند تا از این طریق عملکرد و امکانات بالاتری روی آن‌ها ایجاد کند تا مشتری تمایل بیشتری برای خرید خودروهای الکتریکی پیدا کند.

پس از اینکه دایملر، این تولیدکننده آلمانی اثرات مخرب ناشی از کووید 19 که به‌طور بی‌سابقه بر صنعت خودرو سایه افکنده بود را پیدا کرد و به جای ترس، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد، اعتماد سرمایه‌گذاران به این گروه خودروسازی رفته‌ رفته در ماه ‌های اخیر بیشتر و بیشتر شد.

اما ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، رهبر خودروسازهای الکتریکی جهان بر این تصور است که تمام خودروسازهای سنتی به دنبال این هستند که به ارزشمندترین خودروسازهای جهان تبدیل شوند؛ این در حالی است که دایملر و سایر شرکت‌های بزرگ و مطرح اکنون به دنبال کنار زدن ساختارهای تجدید ‌شده در ماهیت خود هستند.

بر اساس این گزاش، سهام دایملر در یک روز بیش از یک درصد رشد داشت و اکنون ارزش برند این کمپانی به 61 میلیارد دلار رسیده است؛ این در حالی است که این رقم برای شرکت تسلا تقریبا 400 میلیارد دلار است.

این گزارش حاکی است؛ شرکت مرسدس از ماه آگوست در سال جاری حدود 3800 نفر از کارمندان خود را تعدیل کرد و هزینه‌های ثابت خود را تا 12 درصد کاهش داد که طی چشم ‌انداز ترسیم شده در شرکت مرسدس، این عدد قرار است تا سال 2025 به 20 درصد برسد.

بر اساس این گزارش، زیربرند اسپرت ساز AMG قرار است سال آینده یک مدل الکتریکی‌ شده را رونمایی کند. برند میباخ نیز همانطور که کالینیوس ماه گذشته در مصاحبه‌ای خبر از تغییر جهت این برند به سمت الکتریکی‌شدن خبر داد، قرار است حجم تولید خود را دو برابر کند.

 

تغییر به سمت الکتریکی‌شدن

تا پایان دهه کنونی، بیش از نیمی از فروش جهانی مرسدس به خودروهای الکتریکی اختصاص خواهد داشت؛ در حالی که این عدد برای خودروهای مجهز به موتورهای درون‌سوز با کاهش 70 درصدی مواجه خواهد بود.

بنا به گفته شرکت مرسدس، قیمت و هزینه‌های باتری خیلی سریع‌تر از آنچه تصور کنید، در حال کاهش است. بنابراین، خودروهای الکتریکی سطح بالا به مراتب به‌صرفه ‌تر از سایر خودروهای درون‌ سوز خواهد شد.

مارکوس شافر، مدیر ارشد عملیاتی مرسدس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما برای اینکه هدایت بازار خودروهای الکتریکی را در دست بگیریم و در زمینه نرم‌ افزارهای خودرو عرض‌اندام کنیم، هیچ چیزی کم نداریم. اکنون شرکت مرسدس بروز‌رسانی‌های فوق‌العاده‌ای را به مشتریان خود ارایه می‌دهند، درست مثل همان خدماتی که شرکت تسلا انجام می‌دهد.

آنطور که تحلیل‌گران بلومبرگ می‌گویند، هفته گذشته با بسته شدن معاملات، سهام شرکت دایملر کاهش 3.1 درصدی را تجربه کرد اما در مقایسه با سایر رقبای خود یعنی فولکس‌ واگن و ب ام و عملکرد بهتری را داشت.

مرسدس، شاسی‌بلند الکتریکی EQC خود با یک مینی ‌ون الکتریکی به نام EQV را به زودی عرضه خواهد کرد. این شرکت همچنین در نظر دارد که هاچ بکی الکتریکی به نام مدل را تا اواخر امسال عرضه کند. ماه گذشته نیز این شرکت نسل جدید اس کلاس را رونمایی کرد. این سدان همچنین نمونه الکتریکی مشابهی هم خواهد داشت که سال آینده با عنوان EQS به بازار معرفی خواهد شد.

منبع bloomberg
5 از 1 رای