امضای قرارداد خرید ۵۰ اتوبوس برقی برای تهران

چهارشنبه - ۳ آذر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
اتوبوس برقی

شهردار تهران از نهایی شدن قرارداد خرید ۵۰ اتوبوس برقی برای استفاده در خیابان جمهوری خبر داد.

به گزارش خودرونویس،علیرضا زاکانی شهردار تهران در دیدار با محمد حسن متولی زاده مدیرعامل شرکت توانیر گفت: بنده در دو نوبت با وزیر نیرو جلسه داشتم و در خصوص نقص روشنایی شهر و ایجاد مطلوبیت در استفاده از روشنایی و کاهش مصرف آن صحبت کردیم. ایده آلی را در تهران به عنوان یک کلان پروژه دنبال می‌کنیم و در بحث خطرات زلزله به سمت و سویی می‌رویم تا مشکلات را کاهش دهیم. آرمان بلند ما در این بخش این است که بتوانیم گاز را از تهران حذف کنیم و شهر بر مدار برق اداره شود، کما اینکه بسیاری از کشورهای جهان این انرژی دوبل را ندارند.

قرارداد خرید ۵۰ اتوبوس برقی نهایی شد

زاکانی ادامه داد:  در زمینه هوشمندسازی و ایجاد زمینه بهره‌مندی از امکانات سوخت‌های غیر فسیلی است. در این زمینه اولین قرارداد را برای خرید ۵۰ اتوبوس برقی برای استفاده در خیابان جمهوری را بستیم. همچنین باید در خصوص وضعیت اتوبوس در تهران بعد از جبران مافات فعلی و نوسازی و بازسازی اتوبوس‌ها به سمت اتوبوس‌های برقی برویم. همچنین باید به سمت خودروهای هیبریدی در شهر برویم.

وی اضافه کرد: در بحث موتورهای برقی مذاکراتی با شرکت‌های سازنده انجام دادیم و پیشنهاد دادیم که اگر این موتورها یک اتاقک داشته باشند می‌توانند جنبه ایمنی بالاتر را داشته باشند و سرنشین را اضافه کند و هم آلودگی هوا از طرف موتورسیکلت ها برطرف شود. ۳ تا ۴ میلیون موتور سیکلت در شهر وجود دارد که کارگروهی تشکیل دادیم تا هم هویت موتور با صاحبش مشخص و هم با سیستم کنترل عبور، تبدیل موتورهای کاربراتوری به برقی را دنبال کنیم.

شهردار تهران بیان کرد: این کارگروه مستمر باشد تا صرفه‌جویی ایمنی و توجه به مسائل زیست محیطی را باهم داشته باشیم. تیم مشترک با معاونت‌های مختلف به صورت دوره‌ای جلسه و پیوست‌های کارشناسی داشته باشند تا با عملیاتی کردن آن بتوان چهره شهر را تغییر داد. همچنین برای این کارها پیوست فرهنگی و پیوست انتقال به فضای عمومی را در نظر بگیرید. باید با یک زمانبندی مشخص اقدامات را انجام دهیم تا به یک الگوی شایسته در شهر تبدیل شود.

 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟