خرید لنت ترمز مناسب خودروهای رانا و دانگ فنگ

شنبه - ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
لنت ترمز

همان طور که می‌دانید ترمز یکی از مهم‌ترین قطعات موجود در خودرو محسوب می‌شود. تاثیر مستقیم این قطعه بر روی حفظ سلامت و جان سرنشینان خودرو بر همگان واضح است.

به گزارش خودرونویس، لنت ترمز یک قطعه مصرفی بوده که پس از مدتی استفاده از بین می‌رود به همین دلیل تعویض به‌موقع این قطعه از اهمیت بسیار بالایی برخودار است. برای تعویض لنت ترمز ابتدا باید با عوامل موثر بر کیفیت و زمان تعویض آن آشنا شوید. سپس با توجه به بودجه ‌ای که برای خرید لنت اختصاص داده‌اید، لنت ترمز مناسب خودروی خود را از میان برندهای معتبر لنت انتخاب و خریداری کنید.

لنت ترمز و انواع ظاهری آن

لنت ترمز در دسته قطعات مصرفی و اصطکاکی ترمز قرار می‌گیرد. این قطعه با هدف کاهش سرعت خودرو و توقف آن تولید می‌شود. لنت‌ ترمز از ضریب اصطکاک بالایی برخودار است و مقاومت زیادی در برابر حرارت دارد. لنت ترمزها به دو شکل مختلف دیسکی و کفشکی در بازار عرضه می‌شوند. امروزه اکثر لنت ترمز خودروها از نوع دیسکی بوده و به ندرت لنت‌های کفشکی به‌کار می‌روند. لنت‌های کفشکی به طور معمول برای چرخ‌های عقب استفاده می‌شوند و در مقایسه با لنت‌های دیسکی میزان مصرف و سایش کمتری دارند.

 

نحوه عملکرد لنت‌های ترمز چگونه است؟

سیستم ترمز خودرو بر اساس قواعد دینامیک و اصطکاک کار می‌کند. زمانی که راننده پای خود را بر روی پدال ترمز فشار می‌دهد؛ مایع ترمز از سیلندر اصلی به کالیپر می‌روند و کالیپر، ترمز را درگیر می‌کند. لنت‌های ترمز به کار می‌افتند و بر روی روتور چرخ‌ها فشار وارد می‌کنند. در اثر این فشار و ایجاد اصطکاک، سرعت خودرو به تدریج کاهش پیدا می‌کند. با برداشتن پای خود از روی پدال، فشار از روی مایع ترمز برداشته می‌شود. در نتیجه لنت‌های ترمز درگیر نمی‌شوند و ماشین به حرکت خود ادامه می‌دهد.

 

چه زمانی باید لنت ترمز خودرو خود را عوض کنید؟

همان‌طور که گفته شد لنت ترمز قطعه‌ای مصرفی است و پس از مدتی از بین می‌رود و نیاز به تعویض دارد. بازه زمانی مشخصی برای تعویض لنت‌های خودرو وجود ندارد زیرا عوامل مختلفی در زمان تعویض لنت ترمز تاثیر دارد. رانندگان خودروها باید هر چند ماه لنت‌های ترمز خود را بررسی کرده و از سلامت آنها اطمینان حاصل کنند. محل رانندگی، تعداد مسافران، نحوه رانندگی، جنس لنت و روغن ترمز از عوامل تاثیرگذار در مصرف لنت‌ها هستند. عدم توجه به لنت تمام شده می‌تواند به روتور ترمز و دیسک چرخ‌ها آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد کند. در صورت مشاهده نشانه‌های زیر نسبت به تعویض لنت ترمز خودرو اقدام کنید:

  • قدرت ترمزگیری کاهش پیدا می‌کند.
  • هنگام ترمز گرفتن سر و صداهای ناهنجار تولید می‌شود.
  • در صورت وجود هرگونه آسیب در ترمز، فرمان و کل خودرو می‌لرزد.
  • هنگام ترمز گرفتن خودرو ضربه میزند.
  • چراغ هشدار ترمز روشن شود.
  • ضخامت لنت کم شده باشد.
  • سطح لنت چرب می‌شود.

ویژگی‌های لنت ترمز خوب

منظور از یک لنت ترمز خوب قطعه ای است که در فرایند تولید آن از بهترین مواد استفاده شده است. کسب آگاهی در مورد ویژگی‌های مهم یک لنت ترمز خوب می‌تواند به شما در انتخاب بهترین لنت برای خودرو کمک کند. به طور کلی شناسایی لنت ترمز خوب از روی ظاهر لنت، کار ساده‌ای نیست و فقط افراد خبره در این زمینه تخصص دارند. اما شما سعی کنید علاوه بر خرید از یک فروشگاه معتبر و برند معتبر لنت، در هنگام خرید نشانه‌های ذیل را بررسی کنید:

  • داشتن ظاهری بی نقض
  • پرچ‌های مرغوب
  • وصل شدن به فلز پایه
  • بررسی علامت کنترل کیفی و شماره فنی
  • معتبر بودن کارخانه تولیدی لنت ترمزها

 

لنت‌های ترمز مناسب رانا و دانگ فنگ

شرکت‌های مختلفی در تولید لنت‌های ترمز فعالیت دارند و هر کدام از آنها ویژگی‌ها و مزایای مختص به خود را دارند. با مراجعه به سایت lent.ir می‌توانید در مورد تمام این برندها و کیفیت لنت ترمز آن‌ها اطلاعات لازم را کسب کرده و لنت مورد نظر خود را برای خرید انتخاب کنید. در ادامه به بررسی بعضی از برندهای لنت ترمز رانا و دانگ فنگ H30 کراس پرداخته‌ایم.

 

لنت ترمز NHC

لنت ترمز رانا تولید شده توسط برند ان اچ سی ساخت کشور تایوان، یکی از معروف‌ترین برندهای ترمز سرامیکی است. برند NHC در مراحل تولید لنت‌ ترمز از بهترین مواد اولیه سرامیکی استفاده می‌کند. لنت ترمز عقب رانا ان اچ سی هنگام ترمزگیری هیچ گونه صدا، لرزش و گرد و غباری تولید نمی‌کند. این لنت‌ها دارای عمر مفید استاندارد بوده و در شرایط مختلف عملکرد فوق‌العاده‌ای در ترمزگیری نرم انجام می‌دهند.

 

لنت‌های ترمز رانا Leon

لنت ترمزهای لئون تولید کشور چین بوده و با توجه به فرمولاسیون خاص خود کمترین آسیب را به دیسک ترمز وارد می‌کند. لنت ترمز جلو رانا لئون فاقد مواد مضری مانند آزبست بوده و حداقل ساییدگی و تولید گرد و غبار را دارد. این لنت‌های ترمز علاوه بر قیمت مناسب و کیفیت بالا، ترمزگیری بسیار نرم و آرامی را برای شما فراهم می‌کند.

 

لنت ترمز رانا پارس لنت

برند پارس لنت یکی از معروف‌ترین و بهترین برندهای ایرانی لنت ترمز است. لنت‌ ترمزهای تولید شده توسط این شرکت ایرانی با استفاده از فرمولاسیون و تکنولوژی جدید و پیشرفته، طرافداران زیادی میان ایرانیان پیدا کرده است. از ویژگی‌های خوب لنت ترمز جلو رانا پارس می‌توان به عمر مفید طولانی، عدم خوردگی دیسک چرخ، سازگار با محیط زیست، ترمزگیری سریع و به‌موقع در شرایط مختلف جاده ای اشاره کرد. با مراجعه به سایت lent.ir و جست‌وجوی لنت ترمز رانا، می‌توانید لنت‌های این برند را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

 

لنت ترمزهای فریکسا برای خودرو دانگ فنگ

لنت ترمز دانگ فنگ H30 فریکسا ساخت شرکت هانکوک کره جنوبی است. لنت‌ ترمزهای تولیدی فریکسا به سه دسته مختلف استاندارد، سرامیکی و نیمه فلزی تقسیم می‌شوند. لنت‌ ترمز فریکسا هنگام ترمزگیری هیچ آسیبی به دیسک ترمز وارد نکرده و بدون صدا و لرزش است. این محصول کره ای دارای گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی است. لنت ترمز دانگ فنگ H30 کراس، در تمام شرایط قدرت ترمزگیری بالایی دارد.

 

لنت ترمز دانگ فنگ Hi-Tec

لنت ترمزهای های تک (Hi-Tec) توسط شرکت دانگ وو کره جنوبی تولید شده‌اند. از ویژگی‌های مثبت این لنت ترمز می‌توان به قدرت عالی در ترمزگیری، مقاومت بالا در برابر حرارت، صدای کم و سازگاری با محیط زیست اشاره کرد.

 

خرید لنت ترمز رانا و دانگ فنگ

زمان تعویض لنت ترمز مشخص نبوده و هر راننده باید با توجه به عادات رانندگی، شرایط جاده‌ای، وزن خودرو و جنس لنت ترمز زمان تعویض آن را تخمین بزند. شنیدن صداهای ناهنجاردر زمان ترمزگیری، روشن شدن چراغ هشدار لنت ترمز و کاهش قدرت ترمزگیری، برخی از نشانه‌های اتمام لنت است و باید سریعا نسبت به تعویض آن اقدام کرد. با مراجعه به فروشگاه آنلاین lent.ir  و جست‌وجوی مدل خودرو، لنت ترمز مورد نظر خود را با گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی تهیه کنید.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟