صدرنشینی ایساکو همزمان با بهبود مستمر شاخص ها

شنبه - ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
ایساکو

رتبه بندی خدمات پس از فروش این روزها به عنوان معیاری برای کیفیت خدمات پس از فروش خودروهای داخلی شناخته می شود هر روز اهمیت بیشتری پیدا میکند. دلیل این اهمیت هم پر واضح است گرانی خودرو موجب شده خریداران کمتر به فکر خرید خودرو جدید باشند و نگهداری خودرو برایشان از اهمیت بالای برخوردار شده است.

به گزارش خودرونویس، امروزه مشتریان داخلی به دنبال خدمات پس از فروش مناسب توسط شرکتهای خودروساز هستند و رقابت بین این شرکت ها روز به روز بیشتر می شود .

در این بین شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در سال «جهش تولید» با کسب بالاترین امتیاز در بین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرویی، برای یازدهمین سال متوالی مقام اول این حوزه را کسب کرد.

ایساکو با کسب این مقام می تواند با خیال راحت ادعا کند که سیستم مدیریتی موجود در این سازمان، مشتریان خود را به راحتی راضی و مشتاق نگه داشته است.

اما به راستی چه عملکردها و پارامترهایی سبب شده ایساکو بتواند چندین سال متوالی به این مهم دست یابد.

بنابر گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از عملکرد شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو در سال ۹۸، شرکت ایساکو بالاترین امتیاز خدمات پس از فروش را در بین تمامی شرکت‌های خودروساز اعم از تولید کننده و عرضه کننده، به دست آورد و مقام اول این حوزه را به خود اختصاص داد؛ این مهم در حالی رقم می‌خورد که خدمات پس از فروش ایران‌خودرو نه تنها در طی یازده سال اخیر نسبت به سایرین صدرنشین بوده، بلکه همواره به نسبت سال پیشینِ خود نیز رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده است.

می توان گفت اجرای طرح‌هایی همچون اتوکلیک، سامانه هوش تجاری (BI)، پروژه‌های نگهداری نظام موفقیت پایدار، استقرار چرخه بهره‌وری و مدیریت کیفیت، داخلی‌سازی قطعات خودرو، خودکفایی در تولید ابزار مخصوص و … باعث بهبود روزافزون خدمات ایساکو به هموطنان شده است و همین ارائه امکانات به مشتریان سبب دست یابی به این امر شده است.

شناسایی نقاط بهبود در حوزه خدمات، اخذ بازخورد مناسب و به موقع از جامعه مشتریان، آنالیز و تحلیل ایرادها و تعریف و اجرای پروژه‌های اقدام اصلاحی و پایش اثربخشی آن، از جمله دلایل اصلی رشد مستمر و موفقیت‌های شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو بوده است.

در هیمن خصوص مدیرعامل این شرکت می گوید شیوع ویروس کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن شرایط اقتصادی نمایندگی‌ها از اواخر سال گذشته، موانع بسیار بزرگ‌تری در مسیر ایجاد کرد، اما این مجموعه به رغم این مشکلات، همچنان توانست در تمام شاخص‌های ارزیابی رشد چشمگیری را شاهد باشد.

وی می گوید کسب این جایگاه به دلیل سخت‌گیرانه‌تر شدن سالیانه معیارهای پایش شرکت بازرسی، آن هم در شرایط خاص موجود، برای خدمات پس از فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو دستاورد بسیار مهمی محسوب می‌شود؛ چرا که برای کسب هر امتیاز در این حوزه، با توجه به گستردگی شبکه خدمات این مجموعه بایستی اقدام‌های وسیع و بسیطی صورت گیرد.

ایساکو توانسته در سال های اخیر با ارائه برنامه های مدون و کاربردی نقش بسزایی در ارائه خدمات پس از فروش در بین مشتریان را ایفا کند.

ایساکو در سال 99 به ارائه برنامه های خود پرداخت براین اساس شرکت ایساکو می‌کوشد با ارایه خدماتی با کیفیت، پاسخگویی به نیاز دارندگان محصولات ایران‌خودرو و افزایش سهم بازارِ خدمات و قطعات همچنان شرکتی پیش‌رو باشد و با ارتقاء سطح کیفی خدمات هوشمند و نوآورانه، به صورت روزافزون رضایت مشتریان خود را افزایش دهد.

در این راستا افزایش سهم بازار خدمات و قطعات، مهندسی هزینه‌ها و بهره‌وری منابع، یکپارچه‌سازی برنامه‌های عملیاتی در تمامی سطوح سازمان و درآمدزایی خدمات نوین تحت عنوان «امید 99» به عنوان راهبرد این شرکت در سال جاری طرح‌ریزی شده بود که تا این جای کار عملکرد قابل قبولی از طرف این شرکت ارائه شده است.

توسعه خدمات الکترونیکی در بستر دیجیتال، ارتقای مهارت پرسنل تعمیراتی با شناسایی نیازهای مهارتی و تخصصی موثر بر کیفیت تعمیرات، ارتقای بهره‌وری نظارتی و عملکردی دفاتر منطقه‌ای در بخش خدمات تعمیراتی نمایندگی‌ها، هوشمندسازی اقدامات اصلاحی شبکه خدمات با بهره‌گیری ازسیستم‌های اطلاعاتی در دفاتر منطقه‌ای، تقویت تصویر برند شرکت ایساکو با تمرکز بر ارایه خدمات رقابتی در ابعاد کیفی و قیمتی، همگن‌سازی سطح کیفی خدمات، مدیریت اثرات زیست محیطی از طریق پایش و …از دیگر عملکردهای مثبت ایساکو به شمار می آید.

برنامه‌ریزی و هماهنگی گسترده در حوزه بازاریابی و  فروش با گروه صنعتی ایران‌خودرو برای تامین داخلی بهینه قطعات مورد نیاز شبکه خدمات در سطح کشور و همچنین تامین اقلام به منظور صادرات به بازارهای هدف، توسعه و بهبود سیستم‌های اطلاعاتی بین فرایندهای «بازاریابی و فروش» و «برنامه‌ریزی تامین»، بازنگری و بهبود ساختار ارایه و فروش قطعات در شبکه فروشگاهی با توجه به روش‌های نوین مدیرت شبکه و نظارت و پایش عملکرد فروشگاه‌ها از منظر تعهد به برندایساکو، از دیگر برنامه‌های عملیاتی سال 1399 محسوب می‌شود.

می توان نتیجه گرفت در شرایط کنونی اقتصادی و صنعتی کشور حوزه خدمات پس از فروش نیز در شرایط خاصی قرار دارد می توان گفت شرکت ایساکو پرچمدار حرکت جدید در مسیر خودکفایی در دوره تحریم است.

رتبه بندی خدمات عرضه کننده خودروهای سبک 1

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟