سوپر اسپرت
توسط مدیرعامل این دو کمپانی مطرح شد

اصرار لامبورگینی و بوگاتی به حفظ پیشرانه های درونسوز تا حد ممکن

دوشنبه - ۲۴ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
بوگاتی شیرون

با سخت تر شدن قوانین مربوط به آلایندگی خودروها در سراسر جهان، مشکلات زیادی برای کمپانی هایی که متخصص تولید پیشرانه های دورنسوز حجیم و قدرتمند هستند مانند لامبورگینی و بوگاتی، ایجاد شده است و آنها به دنبال راهکارهای متعددی برای وفق دادن محصولات خود با این قوانین جدید هستند. با این حال استفان وینکلمن مدیر اجرایی هر دو کمپانی بیان کرده که پیشرانه های درونسوز را باید تا مدت طولانی تری حفظ کرد.

به گزارش خودرونویس، استفان وینکلمن مدیراجرایی بوگاتی و لامبورگینی طی مصاحبه اخیر خود با تاپ گیر به موضوعات متفاوتی اشاره کرد. از وی در این مصاحبه سوال شد که بوگاتی چگونه قصد دارد از پیشرانه های درونسوز پربازده و فوق قدرتمند خود دست بکشد و به تولید خودروهایی الکتریکی در آینده رو بیاورد؟ چراکه این یک تغییر اجتناب ناپذیر برای این برند محسوب می شود.

استفان وینکلمن در این خصوص بیان کرد:

بوگاتی شیرون ممکن است که آیتم کلکسیونی باشد. شاید این ابرخودرو آخرین نمونه از محصولات درونسوز فعلی بوگاتی باشد. این موضوع سبب نگه داشتن یا افزایش ارزش آن در طول دهه های مختلف می شود. بوگاتی شیرون هم اکنون در قله تکنولوژی صنعت خودروسازی جهان قرار دارد. شاید این آخرین باری باشد که چنین پیشرانه درونسوزی به تولید رسیده و روی یک خودرو نصب می شود. اما به خاطر داشته باشید که میانگین مسافت پیموده شده توسط یک بوگاتی شیرون در سال چیزی در حدود 1600 کیلومتر است؛ شیرون یک ابرخودروی تولید محدود با تیراژ تولید کمتر از 100 دستگاه در سال است. بنابراین بوگاتی تاثیری روی انتشار گازهای گلخانه ای در سراسر دنیا ندارد. بدین ترتیب ما باید پیشرانه درونسوز قدرتمند خود را تا جایی که ممکن است حفظ کنید.

پیشرانه لامبورگینی

تحلیل صحبت های مدیرعامل بوگاتی و لامبورگینی

در این لحظه نمی توان به طور قطع بیان کرد که صحبت های وینکلمن به معنی کاهش حجم پیشرانه و کاهش تعداد سیلندرهای خودروهای آینده لامبورگینی و بوگاتی است تا بتوانند سطح آلایندگی محصولات خود را پایین نگه دارند یا خیر. ولی این خبر هرچه هستند خوشحالی طرفداران خودروهای سنتی مجهز به پیشرانه درونسوز را به دنبال داشته است.

این موضوع غیر قابل انکار است که طی سال ها و دهه های پیش رو خودروهای این چنینی با چنین پیشرانه هایی از کمپانی بوگاتی و لامبورگینی، درصد بسیار کمی از خودروهای فروخته شده در سال را به خود اختصاص می دهند. استفان وینکلمن به تاپ گیر بیان کرد که بوگاتی قصد تولید یک خودروی تمام الکتریکی را در آینده دارد که چنین خودرویی قطعا مورد توجه ویژه طرفداران این برند قرار خواهد گرفت. وی همچنین شایعه های شنیده شده در خصوص احتمال واگذاری بوگاتی به کمپانی ریماک به منظور اینکه پورشه سهام بیشتری از این استارت آپ کرواسیایی را به دست بیاورد، تکذیب کرد.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟