مشخصات فنی هامر اسیووی الکتریکی

به گزارش خودرونویس، یقینا وقتی صحبت از هامر می شود، جذابیترین بحث برای مخاطبان مشخصات فنی این خودرو است. جی ام سی هامر اسیووی الکتریکی مشخصات فنی یکسانی با مدل پیکاپ دارد و در مجهزترین مدل دارای سه موتور الکتریکی است. همچنین هامر اسیووی الکتریکی دارای یک مدل ارزان تر دو موتوره نیز بوده که در آینده عرضه می شود. با وجود سه موتوره بودن هامر اسیووی، ولی قدرت آن به مراتب کمتر از نسخه پیکاپ است. جی ام سی تخمین زده که هامر الکتریکی اسیووی قادر به تولید بیشینه قدرت 830 اسب بخار بوده که به مراتب کمتر از پیکاپ هامر الکتریکی 1000 اسب بخاری است. ولی با وجود کاهش قدرت، بیشینه گشتاور تولیدی هامر اسیووی الکتریکی روی همان 15592 نیوتن متر مشابه مدل پیکاپ حفظ شده است.

نمای عقب جی ام سی هامر اسیووی الکتریکی

یقینا این گشتاور عجیب اعلام شده از سوی جی ام سی، گشتاور در سر چرخ ها بوده؛ این در حالی است که اندازه گیری های رایج معمولا گشتاور تولیدی پیشرانه را اعلام می کنند. از آنجایی که هامر اسیووی الکتریکی دارای چندین موتور برقی به جای یک پیشرانه درونسوز است، می توان دلیل چنین اندازه گیری جی ام سی را تا حدودی متوجه شد. با محاسبات انجام شده توسط کارشناسان، می توان تخمین زد که این 15592 نیوتن متر گشتاور در سر چرخ، معادل تقریبا 1356 نیوتن متر گشتاور در شفت خروجی موتور است.

این میزان گشتاور، اسیووی الکتریکی هامر با با پیکاپ های Heavy Duty دیزلی هم رده می کند و باید اظهار کرد که این سطح گشتاور بسیار چشمگیر بوده و به مراتب فراتر از نیاز یک مشتری اسیووی لاکچری و آفرودی است.

 

طراحی ظاهری و کابین جی ام سی هامر اسیووی الکتریکی

هامر اسیووی مانند همزاد پیکاپ خود دارای کابینی با ظرفیت حداکثر پنج سرنشین است. طراحی پروفیل عقب در نسخه اسیووی کاملا جدید بوده و شاهد نصب یک زاپاس بند با لاستیک زاپاس فول سایز در این قسمت به همراه فضای باری بزرگ و جادار هستیم. همانند نسخه پیکاپ، انتظار داریم که هامر اسیووی الکتریکی هم به سیستم های پیشرفته ای مانند نسخه ارتقا یافته سوپر کروز، قابلیت فرمان پذیری چهار چرخ به همراه مد Crabwalk، Extract مد و همچنین مد به خصوص Watts to Freedom به منظور لانچ و شتابگیری بهتر باشیم.

هامر اسیووی و پیکاپ الکتریکی

نسخه سه موتوره جی ام سی هامر اسیووی الکتریکی قادر است طی 3.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که برای یک اسیووی با این ابعاد و وزن عملکردی حیرت آور است. جی ام سی ادعا کرده که هامر اسیووی در این سگمنت بهترین زاویه حمل و فرار را در میان رقبا دارد. همچنین نسخه های مجهز به سیستم فرمان پذیری چهار چرخ، دارای شعاع گردشی معادل 10.7 متر هستند که برای خودرویی با این سایز واقعا جای تعجب است.

 

تجهیزات نسخه ادیشن 1 و پکیج اکستریم آفرود هامر

مشتریانی که به دنبال بیشترین سطح تجهیزات رفاهی هستند، باید به سراغ خرید مدل ادیشن 1 بروند که به صورت استاندراد به رینگ های 22 اینچی با قابلیت انتخاب رنگ مجهز شده است. همچنین امکان سفارش پکیج اکستریم آفرود نیز برای هامر وجود دارد که با سفارش آن به جای رینگ های بزرگ، رینگ هایی 18 اینچی و تایرهایی 35 اینچی برای خودرو نصب می شود. این پکیج آفرودی قابلیت های بیراهه نوردی هامر را با eLocker اکسل جلو و همچنین قفل مجازی دیفرانسیل عقب، دوربین های دید زیر بدنه و صفحات محافظ و رکاب های جانبی به منظور حفظ قسمت های مهم خودرو از ضربات در بیراهه نوردی و شفت Heavy Duty افزایش می دهد. اگر این تجهیزات برای شما کفایت نمی کند، جی ام سی وعده داده که 200 اکسسوری دیگر نیز برای هامر در زمان عرضه راهی بازار می کند.

کابین جی ام سی هامر اسیووی الکتریکی

جدا از تریم انتخابی، ساختار تمامی هامرها بر پایه پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز با ساختار الکتریکی 800 ولتی شکل گرفته است. البته نسخه پایه جی ام سی هامر دارای ساختار الکتریکی 400 ولتی است. بیشینه مسافت قابل پیمایش هامر الکتریکی بسته به مدل و پک باتری متنوع بوده و در مدل پایه این خودرو قادر به پیمایش بیشینه مسافت 402 کیلومتر در حالت شارژ کامل بوده و در نسخه های مجهزتر قادر به پیمایش بیشینه مسافتی فراتر از 483 کیلومتر است. البته در صورت نصب پکیج اکستریم آفرود، بیشینه مسافت قابل پیمایش این خودرو در حالت شارژ کامل به چیزی در حدود 451 کیلومتر کاهش می یابد.

البته جی ام سی اظهار کرده که تمامی این اعداد به صورت تخمینی اعلام شده و با توجه به اینکه دو سالی تا عرضه هامر اسیووی به بازار باقی مانده، ممکن است بسیاری از این اعداد در زمان عرضه تغییر کنند.

 

سخن پایانی

در خصوص ترتیب عرضه، هامر اسیووی الکتریکی مشابه نسخه پیکاپ بوده و در ابتدا قرار است که مدل ادیشن 1 در اوایل سال 2023 وارد بازار جهانی شود که برچسب قیمت پایه ای معادل 106 هزار دلار در مدل استاندارد و 111 هزار دلار در صورت تجهیز با پکیج اکستریم آفرود دارد. سپس در بهار سال 2023 نسخه های سه موتوره و دو موتوره هامر الکتریکی نیز راهی بازار جهانی می شوند که نسخه سه موتوره دارای برچسب قیمت پایه 100 هزار دلار و نسخه دو موتوره هامر الکتریکی اسیووی با 625 اسب بخار قدرت دارای برچسب قیمت پایه 90 هزار دلار است. همچنین نسخه دو موتوره EV2 هامر اسیووی هم قرار است بهار سال 2024 با برچسب قیمت پایه 80 هزار دلار راهی بازار جهانی شود.

منبع motor1
5 از 1 رای