طراحی ظاهری

به گزارش خودرونویس، همانطور که انتظار داشتیم طراحی ظاهری جیپ گرند چروکی L تا حد زیادی نسبت به گرند چروکی معمولی متمایز است. به عنوان مثال طراحی پروفیل جلو این خودرو از گرند واگونییر مفهومی الگوبرداری شده و به چراغ های باریک افقی و جلوپنجره جدید با شش خط عمومی مزین شده است. بسته به تریم انتخابی، چراغ های LED روشنایی در روزی در قسمت پایینی این اسیووی نصب شده است.

جیپ گرند چروکی L 2021

با نگاه به به پروفیل جانبی، متوجه طول بیشتر این خودرو نسبت به گرند چروکی معمولی می شوید. فاصله بین دو محور گرند چروکی L معادل 3091.2 میلی متر بوده و طول کلی خودرو نیز 5204.5 میلی متر است. در پروفیل عقب هم چراغ های باریک نصب شده نکته برجسته طراحی این خودرو هستند.

 

طراحی کابین

طراحی داخل جیپ گرند چروکی L کاملا متمایز از گرند چروکی معمولی است. داشبوردی کاملا جدید برای این خودرو طراحی شده که یک نمایشگر 8.4 اینچی لمسی به صورت استاندارد برای سیستم سرگرمی نصب شده که به صورت آپشنال امکان نصب یک نمایشگر 10.1 اینچی هم در میان داشبورد وجود دارد که هر دو نمایشگر از رابط کاربری Uconnect 5 جیپ بهره می برند و دارای اپل کار پلی و اندروید اتو بدون سیم هستند.

کابین جیپ گرند چروکی L 2021

به صورت استاندارد این اسیووی به نمایشگر دیجیتالی 10.3 اینچی در پشت فرمان مجهز شده که اطلاعات مختلفی را به راننده نمایش می دهد که یکی از آنها تصاویر مخابره شده از سیستم نایت ویژن برای دید بهتر در شب است.

به لطف افزایش فاصله بین دو محور، فضای باری معادل 484 لیتر پشت صندلی های ردیف سوم در دسترس است. در حالتی هم که صندلی های ردیف سوم خوابانده شوند فضای بار به 1312 لیتر و در صورت خواباندن صندلی های ردیف دوم فضای بار به 2400 لیتر افزایش می یابد.

فضای بار جیپ گرند چروکی L 2021

نسخه های مختلف

جیپ گرند چروکی L در چهار نسخه مختلف عرضه می شود که نسخه پایه تریم لاردو بوده که دارای غربیلک فرمان چرم دوزی شده به صورت دستی، نمایشگر 8.4 اینچی لمسی مالتی مدیا و رینگ های 18 اینچی است. نسخه بعدی مدل لیمیتد بوده که دارای تودوزی چرمی، صندلی های جلو گرمکن دار با قابلیت تنظیم در هشت جهت به صورت الکترونیکی، گرمکن صندلی های ردیف دوم، سیستم صوتی آلپاین با 9 بلندگو، مه شکن و رینگ های 20 اینچی است.

نمای عقب جیپ گرند چروکی L 2021

جیپ برای گرند چروکی L دو مدل اوورلند و سامیت هم در نظر گرفته است. مدل اول دارای رینگ های 20 اینچی به صورت استاندارد، دیفرانسیل با محدود کننده الکترونیکی لغزش در عقب و پکیج آفرودی و سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک فعال با کمک سنگین است. نسخه سامیت که لوکس ترین مدل این خودرو محسوب شده، دارای سردکن و گرمکن صندلی های ردیف اول و دوم، حافظه و ماساژور صندلی های ردیف اول، سیستم صوتی Mclntosh با 19 بلندگو، سیستم های کمک راننده فعال و نمایشگر 10.1 اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی است.

 

مشخصات فنی جیپ گرند چروکی L

مشخصات فنی گرند چروکی L با نسخه معمولی یکسان است. نسخه پایه این اسیووی دارای پیشرانه پنتااستار 3.6 لیتری شش سیلندر با 290 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور است. همچنین امکان نصب پیشرانه 5.7 لیتری Hemi با 357 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور نیز وجود دارد. جدا از اینکه کدام پیشرانه را مشتریان انتخاب می کنند، این اسیووی به صورت استاندارد به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک مجهز شده است. نسخه استاندارد گرند چروکی L به صورت تک دیفرانسیل راهی بازار می شود و نسخه های مجهزتر دارای سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک هستند.

نمای جانبی جیپ گرند چروکی L 2021

یکی دیگر از ویژگی های کلیدی این خودرو سیستم تعلیق Quadra-Lift بادی تطبیق پذیر بوده که در حالت استاندارد فاصله این اسیووی را از سطح زمین روی 211 میلیمتر تنظیم می کند؛ زمانی که خودرو روی حالت آفرود 1 قرار داده شود ارتفاع گرند چروکی L نسبت به حالت استاندارد 40.7 میلی متر افزایش می یابد و در صورت انتخاب حالت آفرود 2 ارتفاع سیستم تعلیق 61 میلی متر دیگر نیز افزایش می یابد. همچنین یک مد آیرودینامیک نیز برای این خودرو طراحی شده که با انتخاب آن ارتفاع خودرو 21 میلی متر نسبت به حالت استاندارد کاهش می یابد.

 

تجهیزات ایمنی

سیستم های ایمنی بسیار خوبی به صورت استاندارد برای گرند چروکی L در نظر گرفته شده که شامل سیستم ترمز اضطراری خودکار، تشخیص ترافیک در عقب، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت حرکت و توقف مجدد، هشدار تغییر خطوط و کمکی تثبیت خطوط حرکت و برخی دیگر هستند. همچنین پکیج کمکی راننده Active Driving Assist برای مدل سامیت این خودرو به صورت استاندارد نصب می شود که برای سایر مدل ها به صورت سفارشی قابل نصب است؛ این پکیج شامل تجهیزاتی مانند حرکت در مرکز خطوط و همچنین رانندگی بدون نیاز به گرفتن فرمان است.

جیپ هنوز مطلبی در خصوص قیمت گرند چروکی L 2021 اعلام نکرده؛ ولی با نزدیک شدن به زمان عرضه جزییات بیشتری از این اسیووی مجلل لوکس و جذاب منتشر خواهد شد.

منبع Carscoops
5 از 2 رای