اخبار خودرو جهان
بیانگر سبک طراحی محصولات آینده

جنسیس X کانسپت الکتریکی جنجالی رونمایی شد

یکشنبه - ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
جنسیس X

جنسیس به تازگی یک خودروی مفهومی جدید به نام جنسیس X را در لس آنجلس رونمایی کرده است. این گرند تورر الکتریکی بیانگر سبک طراحی و تکنولوژی های به کار رفته در محصولات آینده این زیر برند لاکچری هیوندای است.

به گزارش خودرونویس، جنسیس X پنجمین خودروی مفهومی این برند لاکچری تازه کار کره ای بوده و اولین خودروی مفهومی این شرکت بوده که دارای خط شخصیت دو تایی در بدنه است. در این خودروی مفهومی شاهد ادامه یافتن برخی از المان های طراحی محصولات فعلی جنسیس مانند جلوپنجره تاج خروس مانند، خط شخصیت دوگانه بدنه و چراغ های دوتایی هستیم؛ در عین حال جنسیس سعی کرده این سبک طراحی را در قالب یک خودروی کوپه تهاجمی با دیزاینی آینده نگرانه بگنجاند.

نمای عقب جنسیس X

استایل ظاهری جنسیس X

جلوپنجره تاج خروس مانند جنسیس X در نگاه اول آشنا و مقداری به روزرسانی شده به نظر می رسد. با وجود اینکه استایل آن طبق سابقه طراحی جنسیس در محصولات پیشین قابل تشخیص است، دارای یک دیزاین سه بعدی G-Matrix بوده که نشان دهنده طراحی آینده نگرانه این کانسپت الکتریکی است. گلگیرها و کاپوت نیز به صورت یک تکه طراحی شده اند که به گفته این کمپانی طراحی تمیز، جذاب و بدون نقصی وقفه ای دارند.

اگر شما هم مثل ما تعجب کرده اید که یک خودروی الکتریکی چه نیازی به جلوپنجره باز و کاپوتی به این کشیدگی دارد، جنسیس دلایل خوبی برای پاسخ به این سوال ارائه کرده است. اول اینکه وجود این دو المان طراحی یک خودرو را جذاب می کند؛ ضمن اینکه جنسیس X طراحی شده تا هوا را برش دهد و بهینه ترین ضریب مقاومت هوا و آیرودینامیک را داشته باشد.

نمای جانبی جنسیس X

پشت طراحی جسورانه و جذاب این خودرو، عبور هوا به منظور خنک سازی پک های باتری و همچنین بهبود آیرودینامیک تا حد ممکن نهفته بوده است. به طور کلی طراحی جنسیس X با هدف بیشترین مسافت قابل پیمایش در حالت شارژ کامل باتری شکل است.

البته جدا از دماغه کشیده و GT مانند این خودرو، المان هایی در طراحی آن دیده می شود که بیانگر الکتریکی بودن جنسیس X هستند. یکی از المان های زیبا در طراحی این خودرو، کالیپرهای ترمز سبک رنگ آن هستند که به صورت هماهنگ با رنگ بدنه انتخاب شده اند؛ همچنین درپوش پورت شارژ این خودرو که به صورت کشویی باز می شود، طراحی ادامه دهنده سبک طراحی دو خطی در چراغ های جلو و عقب است.

لوگو جنسیس X

کابین جنسیس X

درون کابین سبک طراحی خودروهای گرند تورر همچنان دیده می شود و به طور کلی کابین دیزاینی راننده محور داشته و تمامی ادوات در اطراف فردی که در پشت فرمان قرار می گیرد، چیده شده است. جنسیس با این کار قصد جدا کردن فضای سرنشین را از راننده داشته؛ ولی در عین حال به سرگرمی سرنشینان نیز فکر کرده است.

بیشتر تنظیمات و کنترل های خودرو توسط نمایشگر نصب شده در میان داشبورد جنسیس X صورت می گیرد؛ همچنین یک شیفتر الکترونیکی کریستال Sphere در کنسول میانی نصب شده که تم فوق لوکسی داشته و به وسیله آن می توان مدهای رانندگی مختلفی را برای این خودرو انتخاب کرد.

کابین جنسیس X

همانطور که اظهار کردیم تمرکز مهندسین این کمپانی در طراحی جنسیس X، راننده محور بودن کابین بوده و به همین جهت رنگ تودوزی صندلی راننده با سرنشین هم تفاوت دارد. به عبارت دیگر صندلی راننده این کانسپت الکتریکی به رنگ قهوه ای Scotch طراحی شده؛ ولی صندلی سرنشین به رنگ Ocean Wave Green Blue تودوزی شده است.

کابین جنسیس X

اگرچه در تودوزی صندلی های این خودرو، قسمت هایی چرمی دیده می شود؛ ولی در واقع این چرم های مصنوعی از مواد بازیافتی ساخته شده اند که در نهایت به پارچه تبدیل شده اند. این چرم های مصنوعی بازیافتی تنها در صندلی ها استفاده نشده و در سایر قسمت ها مانند کمربندهای ایمنی، کاور کیسه ایمنی هوا و سایر قسمت های کابین نیز استفاده شده است.

شیفتر دنده جنسیس X

سخن پایانی

در نهیات باید اظهار کنیم که جنسیس X خودرویی بسیار خوش استایل و جذاب بوده که توجه هر فردی را به خود جلب می کند؛ ولی متاسفانه این جنسیس X یک خودروی مفهومی بوده و قرار نیست که نسخه تولیدی آن به این زودی ها معرفی شود.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟