به گزارش خودرونویس، این لیست بدون رتبه شامل 100 برند برجسته بوده که تاثیر فوق العاده ای بر کسب و کار در سراسر جهان دارند. در این لیست تایم نام چهار شرکت خودروسازی هم به چشم می شود که شامل جنرال موتورز آمریکا، تسلا، فولکس واگن آلمان و شرکت بی وای دی از چین است.

شرکت جنرال موتورز در لیست قدرتمندترین و مهم ترین ها دسته بندی شده و تصویر مری بارا مدیرعامل این شرکت خودروسازی نیز روی جلد نشریه تایم دیده می شود. حضور جنرال موتورز در این لیست به دلیل مشارکت و تلاش این خودروساز برای رقم زدن آینه ای سبزتر بوده که دقیقا عملکردی مشابه تسلا دارد.

از طرفی دیگر، تسلا در دسته اخلالگران قرار دارد. جایگاه این شرکت به عنوان یک خودروساز تازه تاسیس و جوان که رهبر دنیای خودروهای الکتریکی شده بسیار مهم بوده و تسلا به دلیل همین ویژگی مهم جایگاه خود را در این لیست تثبیت کرده است.

نشریه تایم فولکس واگن را در بخش رهبران دسته بندی کرده که این به دلیل تلاش این هلدینگ آلمانی برای هدایت و گسترش سگمنت خودروهای الکتریکی است. لازم به ذکر است که این خودروساز آلمانی تصمیم دارد که تا سال 2025 بر تسلا و جنرال موتورز و حتی سایر برندهای تولید کننده خودروهای الکتریکی در زمینه فروش غلبه کند.

شرکت خودروسازی بی وای دی چین در گروه مبتکران مجله تایم دسته بندی شده است. این خودروساز چینی که نام آن کوتاه شده عبارت Build Your Dreams (رویاهات رو بساز) است، از پشتیبانی Warren Buffet سرمایه دار مطرح آمریکایی بهره می برد و یکی از رهبران دنیا در زمینه تولید خودروهای الکتریکی در ابعاد و کاربردی های مختلف است. به عبارت دیگر بی وای دی تنها خودروی الکتریکی تولید نمی کند، بلکه قطار، اتوبوس و ون الکتریکی هم از جمله سایر محصولات این برند پیشرو چینی محسوب می شوند.

نشریه تایم اظهار کرده که برای گردآوری این لیست از متخصصین در بخش های مختلف اعم از گلوبال نتوورک، خبرنگاران و متخصصان صنعت استفاده کرده است. سپس این لیست بر اساس ارتباط، تاثیرگذاری، ابتکار و نوآوری، رهبری و مدیریت، جاه طلبی و موفقیت برندها تشکیل شده است.

نشریه تایم معتقد است که این شرکت ها و رهبرانی که پشت آن هستند آینده را شکل می دهند و مسیر اساسی حرکت به سمت پیشرفت را شکل می دهند.مری

منبع motor1
5 از 1 رای