اخبار خودرو جهان
جمع کوچولوها کامل شد!

جانشین تویوتا آیگو با پیشرانه درونسوز در راه است

پنجشنبه - ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
تویوتا آیگو جدید

شایعه هایی که پیرامون محصول جدید تویوتا از دسامبر سال 2019 شنیده بودیم امروز رنگ رسمیت به خود گرفت و این خودروساز ژاپنی رسما اعلام کرد که یک خودروی جدید در سگمنت A را به زودی برای عرضه به بازار اروپا و سایر کشورهای جهان معرفی می کند. این خودرو، محصول پایه و ارزان این برند ژاپنی بوده و روی پلتفرم GA-B با هدف سواری، هندلینگ و ایمنی خوب و طراحی جذاب توسعه یافته است.

به گزارش خودرونویس، تویوتا بدون کوچکترین اشاره ای به نام آیگو، خبری را منتشر کرد و در آن اظهار کرد که قصد عرضه خودروی جدیدی در سگمنت A با پیشرانه درونسوز را دارد تا این خودرو مورد پسند مشتریان باشد و بیشتر در دسترس آنها قرار داشته باشد. همچنین شایعه هایی در خصوص توسعه نسخه الکتریکی این خودروی سگمنت A که یقینا جانشین آیگو محسوب می شود شنیده شده؛ ولی تویوتا در این لحظه مطلبی را در خصوص نسخه تمام الکتریکی این خودرو بیان نکرده است.

نمای عقب تویوتا آیگو جدید

کامل شدن جمع محصولات سوپر مینی تویوتا

این خودروی پایه جدید تویوتا قرار است که در کنار یاریس سگمنت خودروهای کامپکت سوپر مینی این برند ژاپنی را کامل تر کند. لازم به یادآوری است که تویوتا یاریس چند روز پیش موفق به کسب عنوان خودروی سال 2021 اروپا شد و این خودروساز ژاپنی قصد دارد که نسخه کراس اوور این خودرو با نام یاریس کراس را که مدتی پیش رونمایی شده بود، طی هفته های جاری به بازار اروپا عرضه کند.

پلتفرم GA-B تویوتا

پلتفرم GA-B تویوتا

لازم به ذکر است که هر سه خودرو یاریس، جانشین آیگو و یاریس کراس روی پلتفرم GA-B تویوتا توسعه یافته اند و تخمین می زنیم که سالانه 500 هزار دستگاه از این سه خودروی نامبرده تولید شود؛ ضمن اینکه این خودروی سگمنت A جدید کمک می کند که یک گزینه مقرون به صرفه تر در بین خودروهای سوپر مینی تویوتا وجود داشته باشد.

 

تصاویر جاسوسی جانشین تویوتا آیگو

اولین تصاویر جاسوسی منتشر شده از جانشین تویوتا آیگو نشان می دهد که این خودرو ماهیت هاچبک گونه خود را حفظ کرده است. پیشتر شایعه های در خصوص احتمال تبدیل نسل بعد آیگو به خودرویی لیفت بک هم شنیده شده بود؛ ولی انتشار این تصاویر جاسوسی ثابت کرد که این پیش بینی ها غلط بوده اند. همچنین لازم به ذکر است که نسخه پروتوتایپ جانشین تویوتا آیگو مقداری نسبت به نسخه پیشین بزرگتر شده؛ ولی هنوز در سگمنت خودروهای A دسته بندی می شود.

نمای جانبی تویوتا آیگو جدید

سخن پایانی

تویوتا زمان دقیقی را برای رونمایی این هاچبک کلاس A جانشین آیگو اعلام نکرده؛ ولی با استناد به تصاویر منتشر شده و این موضوع که خودروی در حال تست به پنل های بدنه تولیدی مجهز شده، می توان حدس زد که زمان چندان زیادی تا معرفی آن باقی نمانده است. ما پیش بینی می کنیم که تویوتا این هاچبک سوپر مینی جدید را تا پیش از پایان سال 2021 یا نهایتا در اوایل سال 2022 رونمایی می کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟