اخبار خودرو جهان
هم قدرت بوگاتی ویرون!

تیونینگ لامبورگینی اوروس به دست منصوری و MTM

شنبه - ۴ دی ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
لامبورگینی اوروس تیونینگ منصوری و MTM

هرچقدر هم که مخالف سگمنت کراس اوورها و اسیووی ها باشید، لامبورگینی اوروس خودروییست که نمی توانید دست رد به سینه آن بزنید! چهره ظاهری این کراس اوور لوکس قدرتمند به معنای واقعی جذاب و خشن حتی در نسخه استاندارد کارخانه بوده و قدرت تولیدی پیشرانه آن نیز در محدوده ابرخودروهاست. ولی هستند افرادی که همیشه به این سطح اکتفا نمی کنند. به همین دلیل دو تیونر با سابقه و حرفه ای یعنی منصوری و MTM با همکاری یکدیگر دست به تیونینگ و ارتقا لامبورگینی اوروس زده و قدرتمندترین و خشن ترین نسخه این اسیووی را خلق کرده اند.

به گزارش خودرونویس، منصوری و MTM لامبورگینی اوروس را هم از نظر ظاهری و هم از نظر فنی ارتقا داده اند و پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ این خودرو را دستخوش تغییراتی اساسی کرده اند. منصوری هم که ظاهر لامبورگینی اوروس را بروزرسانی کرده و لبه های برآمده و تیز را در ظاهر این خودرو به مراتب بیشتر کرده و ورودی های هوای متعددی برای این خودرو تعبیه کرده که از دور هم قابل تشخیص است! کیت آیرودینامیکی این خودرو شامل یک دیفیوزر بزرگ بوده که در قسمت میانی آن سه خروجی اگزوز با دیزاین ذوزنقه شکل جانمایی شده اند.

لامبورگینی اوروس تیونینگ منصوری و MTM

مشخصات لامبورگینی اوروس تیونینگ منصوری و MTM

کمپانی MTM وظیفه بروزرسانی پیشرانه این لامبورگینی اوروس را بر عهده داشته است. این تیونر یک جفت توربوشارژ بزرگتر، سیستم ورودی هوای بروزرسانی شده، فیلتر هوای جدید برای این خودرو نصب کرده و اقداماتی را هم جهت مقاوم سازی گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF اوروس برای تحمل قدرت و گشتاور پیشرانه انجام داده است. نتیجه این تغییرات بیشینه قدرت 1001 اسب بخاری پیشرانه لامبورگینی اوروس شده که با نسخه اصلی بوگاتی ویرون با پیشرانه 8 لیتری W شکل 16 سیلندر با 4 توربوشارژ برابری می کند!

لامبورگینی اوروس تیونینگ منصوری و MTM

نصب کیت تقویتی استیج 3 MTM موجب می شود که بیشینه گشتاور تولیدی پیشرانه 4 لیتری 8 سیلندر اوروس به 1250 نیوتن متر ارتقا پیدا کند که روی این مرز به صورت الکترونیکی محدود شده تا از وارد شدن آسیب احتمالی به گیربکس جلوگیری به عمل آید. متاسفانه اعداد و ارقام مربوط به عملکرد این لامبورگینی اوروس در حال حاضر اعلام نشده، ولی این هیولای تولید مشترک منصوری و MTM یقینا چند پله ای نسبت به نسخه استاندارد اوروس سریع تر است. نسخه استاندارد این سوپراسیووی قادر است طی 3.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 305 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

نمای عقب لامبورگینی اوروس تیونینگ منصوری و MTM

این اولین باری نیست که کمپانی منصوری و MTM برای تیونینگ و شخصی سازی یک خودرو با یکدیگر همکاری می کنند. چند هفته پیش بود که این دو تیونر با همکاری یکدیگر دست به ارتقا نسل فعلی آئودی RS6 استیشن زدند و بیشینه توان تولیدی آن را به مرز 1000 اسب بخار رساندند.

لامبورگینی اوروس تیونینگ منصوری و MTM

لامبورگینی در حال آماده سازی نسخه فیس لیفت اوروس بوده که ممکن است دستی هم به پیشرانه هشت سیلندر این خودرو کشیده باشد تا توان تولیدی آن در حالت استاندارد مقداری از 650 اسب بخار در نسخه فعلی فراتر رود. یقینا نسخه فیس لیفت لامبورگینی اوروس در سال 2022 در کنار نسخه پلاگین هیبریدی معرفی خواهد شد.آئ

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟