تیونینگ
شاهکاری دیگر از یک تیونر ایرانی

تیونینگ فراری 812 GTS Stallone توسط منصوری

شنبه - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
فراری 812 GTS منصوری

بیشتر اوقات که شرکت تیونر منصوری اقدام به تیونینگ و ارتقا یک خودرو می کند، نتیجه کار محصولی بسیار خاص، قدرتمند و شاید غیر عامه پسند باشند؛ چراکه سطح تغییرات اعمال شده در استایل ظاهری بسیار گسترده است. زمانی که سال پیش منصوری دست به تیونینگ فراری 812 سوپرفست زد، از اینکه این شرکت تغییر زیادی در استایل ظاهری این فراری زیبا اعمال نکرده بود تعجب کردیم؛ ولی منصوری بار دیگر فراری 812 را زیر تیغ جراحی برده و این بار تغییرات اعمال شده در این سوپراسپرت گسترده و عمقی است.

طراحی ظاهری و کابین فراری 812 GTS Stallone  منصوری

به گزارش خودرونویس، این تیونر ایرانی مقیم باواریا یک کیت بدنه شلوغ فیبر کربنی برای فراری 812 GTS Stallone طراحی کرده که نکته بارز آن بال بزرگ عقب فیبر کربنی بوده که خاطرات خوب دوران نوجوانی و بازی جذاب Need For Speed Underground را برای ما زنده کرده است. به طور کلی این یک کیت بدنه گسترده و کامل برای فراری 812 GTS با سقف بازشوی هاردتاپ بوده که به موجب آن قطعات آیرودینامیکی متعددی بیشتر از هر فراری دیگری روی این سوپراسپرت نصب شده است.

نمای عقب فراری 812 GTS منصوری

منصوری درون کابین یک چرم آبی رنگ بسیار چشمگیر برای تودوزی تقرییبا تمامی قسمت ها انتخاب کرده که دوخت سفید رنگ اجرا شده برای آن، ترکیب رنگ زیبایی به کابین فراری 812 بخشیده است. منصوری به صورت گسترده تریم فیبر کربنی را درون کابین این ابرخودرو اجرا کرده و برای آن پدال های آلومینیومی جدیدی طراحی و نصب کرده تا هرچه بیشتر این نسخه تیون شده را از مدل استاندارد فراری 812 GTS متمایز کند. در آخر هم پا رکابی های نورپردازی شده، آخرین تغییر اعمال شده توسط منصوری بوده تا سرنشین اطمینان حاصل کند این یک 812 معمولی نیست.

کابین فراری 812 GTS منصوری

مشخصات فنی فراری 812 GTS Stallone منصوری

منصوری نرم افزار پیشرانه 12 سیلندر تنفس طبیعی فراری 812 GTS را به روزرسانی کرده و یک سیستم اگزوز جدید با چهار خروجی با هدف استخراج قدرت بیشتر برای این خودرو نصب کرده است. پیشرانه حجیم 6.5 لیتری 12 سیلندر فراری 812 که در جلو نصب شده حال به لطف منصوری قادر به تولید 820 اسب بخار قدرت و 740 نیوتن متر گشتاور شده است؛ به عبارت دیگر این نسخه تیون شده 31 اسب بخار قدرت و 22 نیوتن متر گشتاور بیشتری در مقایسه با مدل استاندارد تولید شده است.

نمای جانبی فراری 812 GTS منصوری

به لطف این افزایش قدرت، فراری 812 GTS Stallone منصوری قادر است طی 2.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن 345 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

 

سخن پایانی

اگر تمایل به داشتن یک فراری 812 GTS فوق قدرتمند و توسعه یافته توسط کمپانی تولید کننده را دارید، یقینا نسخه در حال توسعه 812 Versione Speciale که نسخه ای کانورتیبل بوده برایتان مناسب است. این مدل شاید آخرین نسخه از نسل خودروهای 12 سیلندر تنفس طبیعی موتور جلوی فراری باشد که گزارش شده بیشینه قدرت تولیدی فراتر از 850 اسب بخار دارد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟