تیونینگ
شخصی سازی ظاهری به همراه افزایش چشمگیر قدرت

تیونینگ ب ام و X5 M توسط من هارت

چهارشنبه - ۸ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
ب ام و X5 M من هارت

من هارت علاقه زیادی به تیونینگ اسیووی ها پیدا کرده و یکی از معروف ترین پروژه های این شرکت ب ام و X3 M پروجکت بوده که مانند موشک زمین به زمین است. البته من هارت در ماه می شاهکاری دیگر با تیونینگ آئودی RS Q8 خلق کرد و حال این تیونر اسیووی قدرتمند تیون شده دیگری به نام من هارت MHX5 800 را معرفی کرده که بر پایه نسل فعلی ب ام و X5 M توسعه یافته است.

مشخصات فنی ب ام و X5 M من هارت

به گزارش خودرونویس، پکیج من هارت برای ب ام و X5 M شامل قطعات ظاهری و تقویتی متعددی بوده و در ابتدا قصد داریم در خصوص تغییرات اعمال شده در زیر کاپوت این خودرو صحبت کنیم. پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ ب ام و X5 M به یک کیت توربوشارژ جدید با اینترکولرهای بزرگتر و نرم افزار جدید پیشرانه مجهز شده است. همچنین یک سیستم اگزوز جدید از جنس استیل با صدا خفه کن در قسمت عقب و فلاپ های فعال برای این اسیووی قدرتمند نصب شده که دارای چهار خروجی دایره ای شکل با قطر 100 میلی متر بوده که سراگزوز آن از جنس کربن یا سرامیک قابل سفارش هستند.

پیشرانه ب ام و X5 M من هارت

به لطف این تغییرات، این اسیووی توانمند قادر به تولید بیشینه قدرت 823 اسب بخار و بیشینه گشتاور 1080 نیوتن متر شده است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به روزرسانی شده و نرم افزار جدید به هر چهار چرخ منتقل می شود.

من هارت در این لحظه آمار و ارقام مربوط به شتاب اولیه و نهایت سرعت ب ام و X5 M تیون شده یا همان MHX5 800 را منتشر نکرده؛ ولی یقین داریم که MHX5 800 به مراتب نسبت به ب ام و X5 M استاندارد در خط مستقیم و شتابگیری اولیه و ثانویه سریع تر است. جهت یادآوری بیان می کنیم که ب ام و X5 M استاندارد طی 3.8 ثانیه قادر است از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که نسخه کامپتیشن پکیج 0.1 ثانیه سریع تر بوده و طی 3.7 ثانیه به سرعت ذکر شده می رسد.

نمای عقب ب ام و X5 M من هارت

من هارت همچنین هدرز و منیفولد مسابقه ای برای این ب ام و X5 M نصب کرده که به موجب آن کاتالیست ها و فیلتر جاذب ذرات معلق بنزین نیز حذف شده است؛ ولی این کیت تنها در بازارهای جهانی خاصی برای این اسیووی در دسترس است.

کابین ب ام و X5 M من هارت

تغییرات ظاهری

جدا از تغییرات فنی صورت گرفته، من هارت رینگ های 22 اینچی فورج با تایرهای 295/30 را برای این X5 M نصب کرده است. همچنین من هارت جهت بهبود هندلینگ و فرمان پذیری، سیستک تعلیق این اسیووی را به روزرسانی کرده و ارتفاع آن را 30 میلی متر نسبت به مدل استاندارد کاهش داده است.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟