اخبار خودرو جهان
ارتقا جنبه بصری و افزایش توان پیشرانه نسبت به مدل استاندارد

تیونینگ ب ام و M3 به دست من هارت

پنجشنبه - ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
ب ام و M3 تیونینگ من هارت

این موضوع از کسی پوشیده نیست که ب ام و M3 جدید چه از نظر طراحی و چه از نظر عملکرد، یکی از شاخص ترین خودروها در بین رقباست. حتی بدون در نظر گرفتن طراحی عجیب پروفیل جلو، سایر قسمت ها نیز به نسبت نسل پیشین به طور کلی در نسل جدید دگرگون شده اند. ولی شرکت تیونر من هارت به این به روزرسانی ها بسنده نکرده و M3 را زیر تیغ جراحی برده و این سدان قدرتمند لوکس را تا حد زیادی ارتقا داده است.

استایل ظاهری ب ام و M3 من هارت

به گزارش خودرونویس، در نمای بیرونی من هارت قطعات متعددی را به منظور شخصی سازی با برند خود در تم رنگ طلایی و مشکی به M3 اضافه کرده است. این پکیج که صرفا به منظور جلب رضایت طرفداران ب ام و طراحی شده MH3 نام داشته و شامل رینگ های فورج مشکی رنگ با تریم طلایی در قسمت محیطی بوده که زیبایی خاصی به M3 بخشیده است؛ البته امکان سفارش همین رینگ ها به صورت طلایی کامل هم وجود دارد. همچنین قطعات دیگری مانند کاپوت، اسپلیتر جلو، اسپویلر عقب و دیفیوزر عقب از جنس فیبر کربن خام برای این M3 توسط من هارت ساخته شده اند.

نمای عقب ب ام و M3 تیونینگ من هارت

همچنین یک دست رکاب جانبی از جنس فیبر کربن نیز برای این خودرو در دست طراحی است. در کنار تمامی این قطعات جدید نصب شده، اعمال یک تم طلایی رنگ روی رنگ سیاه بدنه باعث چشمگیرتر شدن این M3 شده است.

 

مشخصات فنی ب ام و M3 من هارت

من هارت زیر کاپوت ب ام و M3 را هم بدون تغییر رها نکرده و 90 اسب بخاری به قدرت تولیدی پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی دو توربوشارژ این خودرو افزوده و حال M3 من هارت قادر به تولید بیشینه قدرتی در محدوده 600 اسب بخار شده است. در قسمت عقب من هارت سیستم اگزوز عملکردی جدیدی را با سراگزوزهای فیبر کربنی برای M3 نصب کرده که امکان سفارش صدا خفه کن در قسمت میانی به جای لوله نیز وجود دارد.

ب ام و M3 تیونینگ من هارت

این تیونر آلمانی برای ارتقا عملکرد M3 در پیچ های تند، فنربندی اسپرت H&R را نصب کرده که به موجب آن ارتفاع این نسخه تیون شده نسبت به M3 استاندارد مقداری کاهش یافته است. در این لحظه جزییات مربوط به عملکرد این M3 تیون شده و همچنین میزان کاهش ارتفاع آن نسبت به مدل استاندارد در دسترس نیست؛ ولی یقینا عملکرد آن با توجه به میزان افزایش قدرت بهبود زیادی داشته و کاهش ارتفاع تعلیق نیز حس متفاوتی از سواری را به راننده و سرنشینان ارائه می دهد.

از آنجایی که M3 با M4 ذاتا یک خودرو هستند، تمامی این کیت ها و قطعات برای M4 نیز قابل سفارش هستند.

 

سخن پایانی

جدا از اینکه شما طرفدار ب ام و M3 جدید هستید یا منتقد آن، باید اعتراف کنیم که من هارت تبهر خاصی در ارتقا محصولات ب ام و داشته و موفق شده با طراحی چند کیت بدنه و ارتقا قدرت پیشرانه، توجه منتقدین این سدان جذاب قدرتمند باواریایی را هم به خود جلب کند.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟