تیونینگ
به منظور پرکردن جالی خالی RS3 صورت گرفت

تیونینگ آئودی S3 توسط ABT

پنجشنبه - ۲۷ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
آئودی S3 تیونینگ ABT

طرفداران آئودی بی صبرانه منتظر هستند تا این کمپانی نسل جدید RS3 را معرفی کند؛ ولی در این لحظه کمپانی تیونر ABT سعی کرده جای خالی این خودروی پریمیوم و قدرتمند را برای طرفداران پر کند. این شرکت تیونر در آخرین پروژه خود به سراغ تیونینگ آئودی S3 جدید رفته و با تغییراتی که روی آن انجام داده بیشینه قدرت و گشتاور پیشرانه دو لیتری توربوشارژ آن را به نزدیکی RS3 رسانده است.

مشخصات فنی آئودی S3 تیون شده توسط ABT

به گزارش خودرونویس، آئودی S3 در حالت استاندارد از یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بهره می برد که قادر به تولید 306 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور است. ولی به لطف تغییراتی که ABT روی این پیشرانه اعمال کرده، بیشینه قدرت تولیدی پیشرانه دو لیتری این خودرو به 365 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن به 450 نیوتن متر ارتقا یافته است. یقینا این سطح قدرت و گشتاور تولیدی در مقایسه با پیشرانه 2.5 لیتری پنج سیلندر RS3 حرف زیادی برای گفتن ندارد؛ ولی به هر حال موفق شده تا فاصله زیاد میان S3 استاندارد و RS3 را کاهش دهد. نیازی به گفتن هم نیست که یقینا صدای تولیدی پیشرانه پنج سیلندر RS3 چند پله نسبت به پیشرانه 2 لیتری S3 بهتر است.

نمای عقب آئودی S3 تیونینگ ABT

کمپانی ABT در خصوص عملکرد نسخه تیون شده آئودی S3 مطلبی را عنوان نکرده؛ ولی اضافه شدن 60 اسب بخار به قدرت و 50 نیوتن متر به گشتاور تولیدی این خودرو باعث می شود که S3 یکی از سریع ترین سدان های کامپکت لوکس و همچنین هاچبک های کامپکت موجود در بازار جهانی باشد. جهت یادآوری بیان می کنیم که نسخه استاندارد آئودی S3 قادر است طی 4.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز به صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

 

استایل ظاهری آئودی S3 ABT

شرکت ABT در کنار ارتقا توان و گشتاور قلب تپنده آئودی S3، برای این هاچبک اسپرت قدرتمند رینگ های جدید 5 پر مشکی رنگی نصب کرده که زیبایی این خودرو را دوچندان کرده اند. البته مشتریان می توانند رینگ های آلیاژی کوچکتر 19 اینچی را با رنگ نقره ای یا مشکی مات نیز سفارش دهند. در ادامه ABT یک سیستم اگزوز جدید با چهار خروجی برای آئودی S3 تیون شده نصب کرده که قطر هر سر اگزوز آن 102 میلی متر است. با مشاهده این سیستم اگزوز به سادگی می توان فهمید که این یک S3 استاندارد نیست.

آئودی S3 تیونینگ ABT

امیدواریم که ABT و سایر تیونرها برای آئودی S3 جدید یک کیت بدنه هم عرضه کنند تا از شر دریچه های هوای مصنوعی طراحی شده در پروفیل جلو و عقب این خودرو خلاص شویم؛ چراکه این دریچه ها کاملا مصنوعی بوده و صرفا برای زیبایی طراحی شده اند. وجود چنین المان های مصنوعی در خودرویی لاکچری و قدرتمند مانند S3 هاچبک واقعا جای تعجب دارد؛ به خصوص اگر رنگ خودرو روشن هم که باشد این دریچه های مصنوعی بیشتر در دید هستند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟