تیونینگ
افزایش قدرت و گشتاور به همراه اعمال تغییرات سنجیده ظاهری

تیونینگ آئودی RS5 توسط ABT

یکشنبه - ۲۳ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
آئودی RS5 ABT

آئودی RS5 2020، یکی از بهترین خودروهای کوپه موجود در بازار جهانی بوده و نیاز چندانی به قطعات افترمارکت و کیت های تقویتی تیونرها ندارد. ولی با این وجود ABT اسپرت لاین با سایر تیونرها تفاوت دارد و با ارائه یک کیت تقویتی قدرت تولیدی پیشرانه آئودی RS5 را نسبت به حالت استاندارد ارتقا داده و مقداری استایل ظاهری آن را نیز شخصی سازی کرده است.

مشخصات فنی آئودی RS5 ABT

به گزارش خودرونویس، از جمله به روزرسانی های مکانیکی صورت گرفته در این آئودی RS5 توسط کمپانی تیونر ABT می توان به کاور جدید سیستم مکش هوا، رادیاتور آب اضافی و کیت کنترلی با تکنولوژی بالا AEC اشاره کرد. این تغییرات باعث شده بیشینه قدرت و گشتاور پیشرانه تولیدی 2.9 لیتری شش سیلندر دو توربوشارژ RS5 تا حد زیادی نسبت به مدل استاندارد ارتقا یابد.

نمای جلو آئودی RS5 ABT

جهت یادآوری بیان می کنیم که آئودی RS5 در حالت استاندارد قادر به تولید بیشینه قدرت 450 اسب بخار و بیشینه گشتاور 600 نیوتن متر است. ولی حال این نسخه تیون شده قادر به تولید بیشینه قدرت 530 اسب بخار و بیشینه گشتاور 680 نیوتن متر شده است.

 

آمار و ارقام عملکرد

آئودی RS5 در حالت استاندارد 3.9 ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد. ولی این مدل تیون شده با اتکا به پیشرانه قدرتمندتر خود 0.3 ثانیه در شتابگیری اولیه سریع تر شده و قادر است طی 3.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. بیشینه سرعت قابل پیمایش این خودرو هم از 280 به 300 کیلومتر بر ساعت ارتقا یافته است. لازم به ذکر است که RS5 در حالت استاندارد کارخانه به سیستم ترمز کربن سرامیکی مجهز بوده که به خوبی قادر به متوقف کردن این مدل تیون شده هم هستند.

نمای عقب آئودی RS5 ABT

سایر ویژگی های RS5 ABT

کمپانی ABT آنتی رول بارهای جدیدی به منظور ارتقا هندلینگ و پایداری RS5 در جلو و عقب نصب کرده است. همچنین به لطف نصب فنرهای تطبیق پذیر برای سیستم تعلیق، ارتفاع این نسخه تیون شده نسبت به مدل استاندارد 25 میلی متر کاهش یافته است. با وجود این کاهش ارتفاع فضای کافی برای نصب رینگ های 21 اینچی طلایی رنگ برای این کوپه لاکچری قدرتمند فراهم است. این رینگ ها به رنگ طلایی مات ریسینگ مزین شده اند و ترکیب بسیار زیبایی با رنگ سبز متالیک Sonoma بدنه به وجود آورده اند.

کنسول وسط آئودی RS5 ABT

اگر از نصب این رینگ طلایی رنگ و کاهش ارتفاع بدنه نسبت به مدل استاندارد چشم پوشی کنیم، تغییرات ظاهری اعمال شده روی این نسخه تیون شده RS5 بسیار ساده هستند. آخرین تغییراتی که ABT با هدف ایجاد تمایز این مدل با نسخه استاندارد اعمال کرده شامل تریم فیبر کربنی براق روی گلگیرها، کانال عبوری هوا در پشت چرخ های جلو به رنگ مشکی براق و اسپویلر کوچک جدید در لبه صندوق عقب هستند.

صندلی آئودی RS5 ABT

کمپانی ABT پروژکتورهای نصب شده در زیر درب ها را تغییر داده و حال هنگام باز شدن درها، لوگوی این شرکت روی زمین نمایش داده می شود. از جمله تغییرات اعمال شده درون کابین هم می توان به پوسته فیبر کربنی صندلی ها و همچنین فریم فیبر کربنی آنها، تریم فیبر کربنی روی داشبورد، غربیلک فرمان و شیفتر دنده و همچنین تودوزی چرمی بسیار با کیفیت آن اشاره کرد.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟