اخبار خودرو جهان
در ماه فوریه رونمایی می شود

تیزر هیوندای Ioniq 5 منتشر شد

چهارشنبه - ۲۴ دی ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
تیزر هیوندای ioniq 5

هیوندای قصد دارد که در ماه فوریه به صورت رسمی کراس اوور الکتریکی Ioniq 5 را رونمایی کند؛ در این راستا هیوندای امروز سه تیزر از این خودرو را منتشر کرده است. این کراس اوور الکتریکی روی پلتفرم E-GMP جدید هیوندای ویژه که ویژه خودروهای الکتریکی بوده توسعه یافته و ظاهر به مراتب جذاب تر و خشن تری نسبت به Ioniq هاچبک فعلی دارد.

به گزارش خودرونویس، آیونیک در واقع یک زیربرند جدید هیوندای بوده که ویژه تولید خودروهای الکتریکی تاسیس شده است؛ از همین سه تیزر منتشر شده می توان فهمید که آیونیک 5 که اولین محصول این زیر برند هیوندای محسوب می شود، چندان اشتراکی با همنام هاچبک خود با برند هیوندای ندارد.

 

طراحی ظاهری

اگرچه در این تیزرهای تاریک منتشر شده چیز زیادی قابل مشاهده نیست، ولی به خوبی مشخص است که هیوندای به طور جد به اجرای زبان طراحی پارامتریک پیکسل خود در آیونیک 5 پرداخته است. هیوندای اظهار کرده که در طراحی چراغ های روشنایی در روز U شکل جلو و چراغ های مستطیلی شکل عقب، از کوچکترین واحد تصویربرداری دیجیتال الهام گرفته شده است.

تیزر هیوندای ioniq 5

رینگ های 20 اینچی جذاب آیونیک 5 دارای دیزاینی توربین مانند بوده که این تم طراحی روی فندرهای نصب شده در لبه گلگیرها نیز دیده می شود؛ مضاف بر آن هیوندای سعی کرده که چرخ های جلو را تا حد ممکن به پوزه خودرو نزدیک کند. این سبک طراحی به این دلیل بوده که پلتفرم E-GMP آزادی عمل بیشتری به طراحان داده و به آنها این اجازه را می دهد که از محدودیت های طراحی خودروهای درونسوز فاصله بیشتری بگیرند.

آیونیک 5 اولین محصول هیوندای بوده که روی پلتفرم E-GMP توسعه یافته و دارای یک پک باتری تخت و گسترده در کف کابین خودرو است. پلتفرم E-GMP به ذات یک پلتفرم عقب محرک بوده و به نوعی طراحی شده که موتور الکتریکی روی اکسل عقب نصب شود؛ ولی آیونیک 5 از آنجایی که یک اسیووی محسوب می شود، دارای یک موتور الکتریکی اضافی علاوه بر اکسل عقب روی محور جلو است. این خودرو دارای قابلیت شارژ سریع هم بوده و قادر است انرژی لازم برای پیمایش 100 کیلومتر مسافت تحت سیکل WLTP را تنها طی پنج دقیقه شارژ در باتری های خود ذخیره کند. با استناد به خبرهای تازه منتشر شده از هیوندای، آیونیک 5 در حالت شارژ کامل قادر است بیشینه مسافت 550 کیلومتر را طی کند.

تیزر هیوندای ioniq 5

سخن پایانی

در این لحظه قضاوت در خصوص طراحی با استناد به تیزرها کمی غیر ممکن است، ولی می توان بیان کرد که آیونیک 5 چهره بسیار متمایزی نسبت به سایر محصولات هیوندای دارد و الگوی طراحی آن مشابه هیچ یک از محصولات پیشین این کمپانی نیست. طول کاپوت آیونیک 5 تا حد ممکن کوتاه طراحی شده تا کابین به قسمت جلویی بدنه منتقل شود و به موجب آن فضای بیشتری برای سرنشینان در دسترس باشد.

طراحی قسمت عقب ضمن دارابودن خطوط صاف و کم عمق، حالتی مدرن و در عین حال هم مقداری رترو استایل دارد. به طور کلی باید اظهار کرد که آیونیک 5 به طرز شگفت آوری با ترکیب چند زبان طراحی مختلف خلق شده که همین موضوع موجب خاص بودن آن شده است. این اسیووی الکتریکی قرار است که در ماه فوریه به صورت کامل رونمایی شود.

 

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟