اخبار خودرو جهان
شکیل تر، قدرتمندتر و جذابتر از نسل قبل

تیزر نسل جدید هوندا سیویک تایپ R

چهارشنبه - ۱۴ مهر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
هوندا سیویک تایپ R 2022

با وجود اینکه هوندا هنوز نسخه Si نسل جدید سیویک را رونمایی نکرده، این خودروساز ژاپنی بسیار مشتاق است تا نسل جدید سیویک تایپ R 2022 را به ما نشان دهد. قرار است که این هاچبک اسپرت و جذاب برای گذراندن تست های اضافی به پیست نوربرگ رینگ برده شود، ولی قبل از آن هوندا برای اولین بار تیزر سیویک تایپ R 2022 را منتشر کرده که در این تصاویر بدنه این خودرو به صورت کامل با استیکر پوشانده شده است. در این تصاویر می توان ترمزهای برمبو با کالیپرهای قرمز رنگ و همچنین تایرهای چسبنده میشلن پایلوک اسپرت 4 این خودرو را مشاهده کرد.

استایل ظاهری سیویک تایپ R

به گزارش خودرونویس، کاملا مشخص است که هوندا سیویک تایپ R جدید به مراتب کمتر دارای کانال های عبوری هوای مصنوعی نسبت به نسل قبل بوده و آن قطعه پلاستیکی زشت و بزرگ در پروفیل عقب در این مدل دیگر حذف شده است. نکته جالب این بوده که سه خروجی اگزوز که در قسمت میانی سپر عقب طراحی شده بودند، در این خودرو نیز همچنان به قوت خود باقی هستند، ولی حال خروجی اگزوز میانی از دو اگزوز کناری بزرگتر است. ولی در نسخه پیشین اگزوز میانی کوچکتر از دو اگزوز کناری بود و نقش رزوناتور را ایفا می کرد.

نمای عقب هوندا سیویک تایپ R 2022

همچنین باید به پوزیشن بال عقب این خودرو اشاره کرد که مقداری بالاتر روی درب فضای بار نصب شده و حال صافتری دارد. همانند نسخه معمولی هوندا سیویک 2022، این نسخه تایپ R هم طراحی تمیزتری نسبت به نسل قبل دارد و از شلوغی های بیخود و زشت نسل پیشین به مراتب فاصله گرفته است. طراحی پروفیل جلو به لطف ورودی های هوای بزرگتر نسبت به نسل قبل خشنتر شده که امیدوار هستیم که زیر این استیکرهای قرمز رنگ، ورودی های هوای واقعی قرار داشته باشند.

به نظر می رسد که جلوپنجره بالایی طراحی پیچیده تری نسبت به ورودی هوای پایین سپر داشته باشد و دارای مش بندی لانه زنبوری شکل بوده که مقداری نسبت به دیزاین نسخه استاندارد سیویک هاچبک متفاوت است.

هوندا در خصوص مشخصات فنی نسل جدید سیویک تایپ R در این لحظه مخفی کاری کرده، ولی از خبرهای پیشتر منتشر شده این را می دانیم که هر دو نسخه Si و تایپ R سیویک جدید به صورت ویژه با گیربکس دستی راهی بازار می شوند. شایعه شده که سیویک تایپ R به یک پیشرانه هیبریدی و حتی سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک مجهز شده که قادر به تولید 400 اسب بخار قدرت است. ولی جدیدا خبرهایی شنیده شده که سیویک تایپ R جدید به نسخه تکامل یافته همین پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ مجهز بوده که مقداری قدرتمندتر شده و دارای سیستم انتقال قدرت جلو محرک است.

 

سخن پایانی

سیویک تایپ R آخرین محصول هوندا در بازار اروپا بوده که به پیشرانه تماما بنزینی مجهز شده و قرار است که در سال 2022 راهی بازار جهانی شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟