به گزارش خودرونویس، گول واژه کانسپت در نام این خودرو را نخورید؛ چراکه مرسدس اظهار کرده این مدل نزدیک به تولید این مینی ون الکتریکی بوده که نشان دهنده نسخه تمام الکتریکی T کلاس در آینده است. مرسدس این مینی ون الکتریکی را به دو مدل تجاری محور با نام سیتان و یک مدل خانوادگی و مسافری به نام T کلاس دسته بندی کرده است. عکاسان جاسوسی در نقاط مختلف جهان هر دو مدل مرسدس EQT الکتریکی را در حال تست شکار کرده اند و در جولای سال گذشته مرسدس حتی تیزر T کلاس جدید را با استایلی متفاوت و مدرن تر منتشر کرده بود.

تیزر تازه منتشر شده مرسدس بنز از EQT اطلاعات زیادی را از طراحی این خودرو به ما نمی دهد؛ ولی به خوبی مشخص است که چهره ای مشابه با سایر محصولات خانواده EQ دارد و به جلوپنجره ای بسته، لوگویی بزرگ و چراغ هایی باریک با گرافیکی جدید مجهز شده است.

مرسدس اظهار کرده که قصد دارد ون الکتریکی EQT را در کنار مدل های مختلف T کلاس راهی بازار کند تا این مینی هم مدل درونسوز و هم مدل الکتریکی داشته باشد و مطابق با سلیقه تمامی مشتریان باشد.

 

سبد محصولات الکتریکی مرسدس بنز

بدین ترتیب مرسدس بنز تا به اینجا در سال 2021 سه خودروی الکتریکی EQA، EQB و EQS را معرفی کرده و قص دارد تا انتهای سال دو خودروی EQT و EQE را هم معرفی کند. سال آینده هم مرسدس قصد دارد نسخه های اسیووی دو خودروی EQE و EQS را شاید با نام های متفاوتی رونمایی کند. بدین ترتیب مرسدس هم آینده صنعت خودرو را در الکتریکی شدن دیده و با سرعت هرچه تمام در حال گسترش سبد محصولات الکتریکی خود است.

مرسدس در همین هفته های جاری قصد دارد ون الکتریکی EQT را رونمایی کند. این کمپانی برای معرفی این خودرو روز دوشنبه 10 می را تعیین کرده و اسکیت باز مشهور و معروف جهان تونی هاوک قصد دارد این خودرو را به صورت آنلاین برای دنیا پرزنت کند. مرسدس قصد دارد که نسل جدید T کلاس را در اواسط سال 2022 راهی بازار جهانی کند که این می تواند شامل نسخه تمام الکتریکی EQT هم باشد. ولی بعید است که مدل تولیدی EQT تا پیش از پایان سال 2021 از راه برسد.

منبع motor1
5 از 1 رای