اخبار خودرو جهان
14 جولای رونمایی می شود

تیزر مرموز پینین فارینا برای محصولی جدید

یکشنبه - ۲۰ تیر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
تیزر پینین فارینا

به تازگی خبری جالب از پینین فارینا منتشر شده است. این کمپانی در حالت فعالیت روی پروژه جدیدی است و اگر بخواهیم صادقانه بگوییم هیچ اطلاعاتی راجع به آن نداریم. با توجه به سیاست های این خودروساز، این پروژه تا این لحظه از چشم تمام رسانه های جهان پنهان مانده؛ ولی می توان تئوری هایی در این باره داشت.

به گزارش خودرونویس، ابتدا نگاهی به اطلاعاتی که پینین فارینا در شبکه های اجتماعی در این خصوص منتشر کرده می اندازیم. جدا از تیزری که از این خودرو منتشر شده، باید گفت که پینین فارینا قصد معرفی محصول جدیدی را دارد که هرچه هست در 14 جولای رونمایی خواهد شد و چیز زیادی تا آن روز باقی نمانده است. همچنین در زیر پست پینین فارینا در اینستاگرام، هشتگ های زیادی دیده می شود که به موضوعات مربوط به خودرو و طراحی اشاره می کند.

 

حدس های مختلف در خصوص تیزر پینین فارینا

اما حدس ما چیست؟ در ابتدا با اطمینان باید بگوییم که این خودرو هرچی باشه یک نسخه جدید برای پینین فارینا باتیستا نیست. حدس اولیه ما این بوده که این تیزر به خودرویی شوتینگ بریک مربوط می شود و پروفیل عقب مستطیلی شکل این خودرو اشاره ای به طراحی فراری Breadvan هم دارد. این تیزر نمای عقب یک خودروی استیشن مانند با سقف کم ارتفاع را به ما نشان می دهد. در قسمت بالایی عکس، به احتمال زیاد قسمت های بیرونی گلگیرهای جلو را می توان دید که از دو طرف بیرون زده اند؛ ولی با توجه به مبهم بودن این عکس، ممکن است اشتباهی کرده باشیم.

همچنین نمی توان همزمانی انتشار این تیزر با اطلاعیه پینین فارینا در خصوص توسعه پیکاپ الکتریکی هرکولس آلفا را نادیده گرفت. به عبارت دیگر پینین فارینا و هرکولس در 8 جولای بیانیه مشترکی را مبنی بر همکاری برای طراحی یک پیکاپ الکتریکی توسط پینین فارینا را اعلام کرده بودند. با نگاه به این تیزر بعید می رسد که این عکس ربطی به پیکاپ الکتریکی هرکولس آلفا داشته باشد؛ ولی نمی توان همزمانی انتشار این تیزر با این بیانیه را نادیده گرفت.

با توجه به زبان طراحی پیچیده پینین فارینا و شگرد این کمپانی برای انتشار تیزر، حتی می توان حدس زد که این خودرو یک اسیووی جدید باشد. نمی توان منکر شد که اسیووی ها امروز به محصولاتی سودآور برای خودروسازان تبدیل شده اند و مدیرعامل پیشین پینین فارینا نیز اظهار کرده بود که طی سه سال آینده ممکن است یک سدان و اسیووی توسط این کمپانی تولید شود. این خبر در سال 2019 مطرح شده بود و حال ما به اواخر این بازه زمانی سه ساله نزدیک شده ایم.

همچنین احتمال دیگری هم وجود دارد که این خودرو اسرار آمیز تنها یک کانسپت ساده باشد که ایده های طراحی آینده را نشان دهد. یکی از هشتگ های زیر پست به Car Design Dialogue Asia اشاره داشت که یک کنفرانسی بوده که قرار است در 13 تا 15 جولای برگزار شود. به هر حال با قطعیت می توان گفت که پینین فارینا در این کنفرانس خبری چیز جذابی را برای ارائه آماده کرده و با توجه به اینکه این کنفرانس با محوریت طراحی آسیایی برگزار می شود، بعید است که این خودرو چیزی نامتناسب با بازار آسیا باشد.

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟