اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه 5.5 لیتری 617 اسب بخاری

تیزر شورولت کوروت Z06 2023

یکشنبه - ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
تیزر شورولت کوروت z06

شورولت سرانجام قصد دارد که نسخه Z06 کوروت 2023 را در تاریخ 26 اکتبر امسال رونمایی کند. شورولت در این راستا تیزری جدید را از این نسخه قدرتمند کوروت نسل هشتم منتشر کرده که در آن این ابرخودرو در حال تست در خیابان های آلمان و فرانسه و پیست نوربرگ رینگ و لمانز است.

مشخصات فنی شورولت کوروت Z06

به گزارش خودرونویس، شورولت خیلی قصد دارد که در این تیزرها ارتباطی بین کوروت C8 Z06 و C8.R برقرار کند؛ چراکه در چندین فریم و تصویر این ابرخودرو مسابقه ای هم مشخص بوده است. شایعه شده که نسخه Z06 و C8.R مسابقه ای هر دو از یک پیشرانه استفاده کرده اند. شنیده ها حاکیست که هر دو نسخه از یک پیشرانه 5.5 لیتری هشت سیلندر با سرسیلندر دو میل سوپاپه و میل لنگ Flat-Plane استفاده می کنند. گزارش شده که این پیشرانه قادر به تولید 617 اسب بخار قدرت بوده و قادر به گازخوردن تا 9000 دور بر دقیقه است.

در ویدیوهای منتشر شده از شورولت کوروت Z06 در حال تست، ظاهرا این نسخه به گیربکس ساخت Tremec و پوسته منیزیمی مجهز شده که قادر به تعویض فوق سریع دنده هاست.

 

 

استایل ظاهری کوروت Z06

در مقایسه با نسخه استاندارد شورولت کوروت C8، نسخه Z06 دارای اسپلیتر بزرگتری در پروفیل جلو با باله در قسمت های کناری است. همچنین ورودی هوای بزرگتری در قسمت میانی پروفیل جلو طراحی شده است. همچنین کانال های عبوری هوا در گلگیر عقب این نسخه نیز به مراتب از مدل استینگری کوروت C8 بزرگتر هستند.

در پروفیل عقب کوروت Z06 هم یک بال بزرگ نصب شده که لبه های کناری آن ارتفاع بیشتری نسبت به قسمت میانی دارند. همچنین یک سپر بازطراحی شده در قسمت عقب نصب شده که چهار خروجی اگزوز در قسمت میانی آن قرار دارند و در قسمت های گوشه سپر عقب هم کانال های عبوری هوا طراحی شده است.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد شورولت یک پکیج آپشنال پرفورمنس نیز برای کوروت Z06 در دست توسعه دارد. عکس های جاسوسی نشان می دهند برخی از کوروت های رویت شده به رینگ های آلیاژی بزرگتر پنج پره و همین بال عقب بزرگ مجهز شده اند. ولی مدل های ساده تر دارای یک اسپویلر روی پروفیل عقب و رینگ های هفت پره Y شکل هستند.

 

سخن پایانی

با وجود اینکه شورولت قصد دارد کوروت Z06 را در 26 اکتبر رونمایی کند، این خودرو را مدل 2023 نامیده و این بدان معناست که قرار نیست تا اواسط سال 2022 شاهد ورود این ابرخودرو به نمایشگاه های این کمپانی باشیم.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟