اخبار خودرو جهان
در کنار هامرهای الکتریکی تولید خواهد شد

تیزر شورولت سیلورادو با پیشرانه الکتریکی منتشر شد

چهارشنبه - ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
تیزر شورولت سیلورادو الکتریکی

کمپانی جنرال موتورز و شورولت هر دو تایید کردند که قصد تولید نسخه الکتریکی پیکاپ فول سایز و غول پیکر شورولت سیلورادو را دارند. این کمپانی جزییات بیشتری در این خصوص بیان نکرد و تنها گفت که سیلورادو الکتریکی برای سازگاری با پیشرانه الکتریکی از صفر طراحی شده است.

به گزارش خودرونویس، این جمله جنرال موتورز در خصوص طراحی از صفر سیلورادو الکتریکی بدین معناست که این خودرو روی پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز توسعه یافته و قادر است در حالت شارژ کامل بیشینه مسافتی بیش تر از 644 کیلومتر را طی کند.

 

اظهارات جنرال موتورز در خصوص سیلورادو الکتریکی

در این لحظه جزییات زیادی در خصوص سیلورادو الکتریکی در دسترس نیست؛ ولی جنرال موتورز بیان کرده که این پیکاپ الکتریکی تمامی قابلیت های بالا و خیره کننده سیلورادوهای مجهز به پیشرانه درونسوز را به ارث برده است. جنرال موتورز همچنین بیان کرد که قصد دارد سیلورادو الکتریکی را به صورت خرده فرشی و ناوگانی هم عرضه کند که مدل دومی می تواند برای شرکت هایی همچون Lordstown Endurance دردسر ایجاد کند.

 

 

شورولت سیلورادو الکتریکی قرار است که در کارخانه Factory Zero جنرال موتورز در میشیگان در کنار Cruise Origin و هامر الکتریکی پیکاپ و هامر الکتریکی اسیووی تولید شود. هامرهای الکتریکی در نسخه های مختلف با تعداد پیشرانه الکتریکی متفاوتی راهی بازار می شوند که شامل یک مدل دو موتوره با 625 اسب بخار قدرت بوده و نسخه پرچمدار آن ها دارای سه موتور الکتریکی است که در مدل پیکاپ قادر به تولید بیشینه قدرت 1000 اسب بخار و در مدل اسیووی قادر به تولید بیشینه قدرت 830 اسب بخار است. هرچند دور از ذهن نیست که شورولت سیلورادو اشتراک ساختاری و پیشرانه ای با هامرهای الکتریکی داشته باشد، ولی متعجب نمی شویم که جنرال موتورز تصمیم بگیرد سیلورادو الکتریکی را با قدرتی کمتر نسبت به هامرهای الکتریکی به بازار عرضه کند.

جنرال موتورز در این لحظه تاریخ دقیقی برای رونمایی سیلورادو الکتریکی اعلام نکرده، ولی این پیکاپ الکتریکی یقینا تا پیش از سال 2025 به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. پس از عرضه سیلورادو الکتریکی، نوبت به عرضه نسخه الکتریکی همزاد لوکس تر سیلورادو یعنی جی ام سی سیرا هم می رسد.

مارک رئوس مدیرعامل جنرال موتورز در بیانیه ای گفت: شورولت تمام چیزی را که خریداران وفادار سیلورادو به آنها علاقه دارند را حفظ کرده و بلکه بیشتر از آنها را در یک پیکاپ تمام الکتریکی یعنی همان سیلورادو الکتریکی گنجانده تا اشتیاق طرفداران وفادار سیلورادو برای خرید نسخه الکتریکی این پیکاپ فول سایز تجاری نیز همچنان حفظ شود.

 

آینده شورولت سیلورادو با پیشرانه درونسوز

در خصوص نسخه فعلی شورولت سیلورادو با پیشرانه درونسوز باید اظهار کنیم که جنرال موتورز قصد توقف تولید آن را ندارد و تولید مدل الکتریکی هیچ تاثیری بر تولید مدل های درونسوز ندارد و این شرکت همچنان نسبت به تولید سیلورادو با پیشرانه درونسوز متعهد است. شورولت قصد دارد در آینده نزدیک نسخه فیس لیفت سیلورادو را رونمایی کند که به روزرسانی های چشمگیری در آن در زمینه طراحی ظاهری و قابلیت های آفرودی اعمال شده تا بتواند به صورت همه جانبه با فورد F-150 و رم 1500 رقابت کند.

4.3 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟