به گزارش خودرونویس، به نظر شما استایل های بدنه سیتروئن C5 جدید چیست؟ سدان؟ استیشن؟ اسیووی یا یک هاچ بک شبه کراس؟ بهتر است بدانید که قرار است سیتروئن C5 جدید در تمامی استایل های ذکر شده تولید شود. در این راستا یک ویدیو تیزر تازه منتشر شده از سیتروئن جزییات خوبی را از طراحی نسل جدید C5 به ما نشان می دهد و در آن اشاره شده که در تاریخ 12 آپریل قرار است نسل جدید C5 رونمایی شود.

نسل جدید سیتروئن C5 در سال 2016 در قالب یک خودروی مفهومی به نام Cexperience Concept رونمایی شد که استایل غیرمتعارف این خودروی پرچمدار جدید این برند فرانسوی باعث می شود C5 در بین دریایی از سدان های سایز متوسط موجود در بازار، کاملا متمایز و شاخص به نظر برسد. رویکرد سیتروئن در طراحی C5 کاملا متفاوت از رویکرد پژو در طراحی 508 بوده و به جرات می توانیم اظهار کنیم که C5 جذاب ترین خودرو در بین سگمنت سدان های سایز متوسط خواهد بود. البته سیتروئن C5 در مقابل سدان های سوپرلاکچری سایز متوسط آلمانی یقینا کاستی های زیادی دارد، ولی طراحی جذاب آن در مقابل رقبای آلمانی حرف های زیادی برای گفتن دارد.

 

 

استایل ظاهری سیتروئن C5

با استناد به تیزرهای منتشر شده و همچنین طراحی مدل مفهومی در سال 2016، می توان اظهار کرد که C5 سبک طراحی کاملا جدیدی را ارائه می دهد که کاملا مناسب افرادی بوده که قصد سوار شدن بر یک خودروی خاص و تک را دارند. این خودرو قابلیت های کاربردی خودروهای هاچبک و استیشن را با ارتفاع بالای خودروهای اسیووی و کراس اوور از سطح زمین تلفیق کرده؛ این در حالی بوده که خط سقف این خودرو در بیشتر قسمت ها مشابه خودروهای سدان است. یقینا این سبک طراحی بسیار عجیب خواهد بود و لائورنس هانسن مدیر محصول و استراتژی سیتروئن C5 جدید را بسیار متفاوت، بسیار راحت و خودرویی بسیار عالی وصف کرده است.

در خصوص نام این خودرو باید اظهار کنیم که ما کاملا مطمئن نیستیم که سیتروئن این خودرو را با نام C5 عرضه کند؛ نکته عجیب اینجاست که در این ویدیو تیزر نام E43 به چشم می خورد و شاید تصور کنید که به یکی از مدل های مرسدس AMG اشاره دارد؛ ولی این در واقع یک کد محصول داخلی برای محصول پرچمدار جدید سیتروئن به شمار می رود.

شاید این خودروساز فرانسوی قصد انتخاب نامی دیگر برای این محصول پرچمدار را داشته باشد تا بتواند این تازه وارد را از سیتروئن C5 Aircross فعلی متمایز کند. بسیاری معتقد هستند که این خودرو تحت عنوان C6 به بازار اروپا عرضه می شود و این باور از جایی قوت می گیرد که سیتروئن این نام را در سال 2016 در بازار چین زنده کرد.

 

سخن پایانی

در هر صورت روز دوشنبه 12 آپریل تمام نقاط مبهم در خصوص این پرچمدار جدید سیتروئن روشن خواهد شد و این خودرو در نیمه دوم سال 2021 به بازار جهانی و اروپا راه پیدا خواهد کرد.

منبع motor1
5 از 2 رای