به گزارش خودرونویس، مدیرعامل رولزرویس Torsten Mueller Oetvoes اظهار کرد که میانگین سنی مشتریان محصولات رولزرویس به 43 سال رسیده است. وی طی صحبت با اتوموتیو نیوز اروپا اطلاعات مهم و ارزشمندی را در خصوص محصولات جدید رولزرویس یعنی Spectre الکتریکی فاش کرد. همچنین وی اظهار کرد که مشتریان جوان رولزرویس بیشتر در چین و ایالات متحده آمریکا هستند.

رولزرویس Spectre الکتریکی

مدیرعامل رولزرویس در ادامه تشریح کرد که بخشی از دلیل اینکه خودروی الکتریکی Spectre را با استایل کوپه طراحی کردیم این بود که برای مشتریان جوان این شرکت جذاب جلوه کند. وی بیان کرد که این خودروی کوپه برای ما جایگاه بسیار ویژه ای داشت و برای ما بسیار مهم بود که بیانیه ای در این خصوص ارائه دهیم.

رولزرویس Spectre الکتریکی

رولزرویس در این راستا تیزر Spectre الکتریکی کوپه را منتشر کرد که تا حد زیادی مشابه با Wraith کوپه است. با این حال مدیرعامل رولزرویس بیان می کند که طراحی Spectre الکتریکی ربطی به Wraith ندارد و وی در ادامه تاکید کرد که این خودرو به هیچ وجه قرار نیست جانشین Wraith شود. چراکه رولزرویس این خودروی الکتریکی را با هدف و مقصود مختلفی برای مشتریان ثروتمند و لاکچری پسند خود توسعه داده است. وی تاکید کرد که این خودرو حس بسیار متفاوتی را به سرنشین و راننده نسبت به Wraith القا می کند و استایل ظاهری آن نیز بسیار متفاوت خواهد بود.

رولزرویس Spectre الکتریکی

رولزرویس در این لحظه اطلاعاتی را در خصوص پیشرانه های الکتریکی و پک باتری نصب شده برای Spectre الکتریکی اعلام نکرده است. این خودرو روی پلتفرم جدید رولزرویس موسوم به Architecture of Luxury توسعه یافته که محصولات دیگری نظیر گوست و فانتوم نیز روی آن توسعه یافته اند. رولزرویس قصد دارد که Spectre الکتریکی را از سه ماه چهارم سال 2023 به فروش برساند. تا پیش از آن این خودروساز بنا دارد که این کوپه الکتریکی را 2.5 میلیون کیلومتر مسافت تست و بررسی کند که به مراتب از مسافت تست سایر محصولات پیشین رولزرویس بیشتر است.

 

سخن پایانی

تا سال 2030 رولزرویس تصمیم دارد که به خودروسازی تماما الکتریکی تبدیل شود. این بدان معنا بوده که رولزرویس قصد دارد اواخر سال 2023 مسیر خود برای الکتریکی شدن را با یک محصول الکتریکی یعنی همین Spectre شروع کند و تا اواخر دهه قرار است تمامی محصولات تولیدی رولزرویس از نوع تمام الکتریکی باشند. قرار است که در سال 2024 یک کراس اوور الکتریکی نیز روی همین پلتفرم رولزرویس Spectre توسط این برند به بازار عرضه شود.

منبع Motor1
5 از 3 رای