اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه 600 اسب بخاری ایتالیایی

تیزر ابرخودرو سوییسی پیکاسو PS-01

یکشنبه - ۲۱ دی ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
تیزر ابرخودرو پیکاسو PS-01

عبارت خودرویی سوییسی واژه ای غیر مرسوم است؛ چراکه یک نفر با احتساب انگشت های دست و پای خود می تواند تمام کارخانه های تولید خودرو در تاریخ سوییس را بشمارد؛ این بدان معناست که سوییسی ها تا این لحظه تلاش چندانی برای مطرح شدن در عرصه خودرو نکرده اند. ولی یک نفر به نام استفانو پیکاسو در سوییس ایده زنده کردن خودرو سوییسی را به مرحله عمل رسانده و شرکت خودروسازی پیکاسو اتوموتیو را به ثبت رسانده است. در این راستا هم اولین تصویر از محصول جدید این شرکت یعنی پیکاسو PS-01 را منااشر کرده است.

به گزارش خودرونویس، این خودروساز سوییسی اصرار زیادی دارد که پیکاسو PS-01 را خشن ترین ابرخودروی فیبر کربنی تا به این روز بداند؛ البته یدک کشیدن چنین شعارهایی برای ورود به دنیای ابرخودروها برای یک محصول تازه وارد لازم است. با استناد به تصاویر موجود، ظاهرا این شرکت در حال ساخت نسخه پروتوتایپ پیکاسو PS-01 در شهر لوگانو سوییس است.

تیزر ابرخودرو پیکاسو PS-01

بدنه تمام فیبر کربنی

بدنه این خودرو دارای یک پنل فیبر کربنی به طول 3.2 متر است که طولانی ترین خودرویی بوده که تمام بدنه آن از این الیاف مقاوم و سبک وزن ساخته شده است. ضمن اینکه فریم عقب این خودرو نیز از جنس فیبر کربن ساخته شده و در طراحی آن از مهندسی خودروهای مسابقه ای LMP2 الگوبرداری شده است. استفاده از مواد کامپوزیتی فیبر کربنی باعث شده تا وزن کلی این خودرو روی 900 کیلوگرم محدود شود.

با استناد به تیزر منتشر شده توسط پیکاسو، باید گفت که PS-01 یک کوپه جمع و جور با طراحی رادیکالی بوده که پیشرانه آن برای ارتقا هندلینگ و پایداری در وسط بدنه و پشت کابین راننده نصب شده است. اولین نمونه این ابرخودرو قرار است در بهار 2021 پس از تکمیل شدن مراحل طراحی در پیست مورد آزمایش و بررسی قرار گیرد.

نمای جلو ابرخودرو پیکاسو PS-01

قلب تپنده ایتالیایی

لیست شرکای تجاری پیکاسو که قطعات فنی این ابرخودروی سوییسی را تامین کرده اند، بسیار طولانی است. شرکت سوییسی پیکاسو هنوز پیشرانه استفاده شده در PS-01 را اعلام نکرده و صرفا اظهار داشته که از یک پیشرانه شش سیلندر دو توربوشارژ که ساخت یکی از معروف ترین خودروسازان ایتالیایی بوده و قادر به تولید 600 اسب بخار هم است، در پیکاسو PS-01 استفاده شده است.

کمپانی Sadev مسئول طراحی گیربکس PS-01 بوده و کمپانی Sabelt نیز صندلی های آن را طراحی کرده است. کمپانی Carbo Brake نیز عهده دار طراحی سیستم ترمز بوده و سیستم تعلیق این ابرخودرو نیز توسط شرکت Ohlins طراحی شده است.

تولید ابرخودرو پیکاسو PS-01

سخن پایانی

شرکت پیکاسو برای به پایان رساندن مراحل توسعه PS-01 و تولید این ابرخودرو ظاهرا یک سرمایه گذار بین المللی دارد و در این لحظه هم چندین سفارش برای خرید این خودرو به ثبت رسیده است. استراتژی این بیزینس بر این اساس بوده که پیکاسو PS-01 را حاصل دقت سوییسی، ایده ایتالیایی و تکنولوژی بین المللی بداند.

تاسیس یک شرکت خودروسازی جدید کار بسیار دشواری است؛ ولی پیکاسو قصد دارد که خود را به عنوان یک شرکت کوچک و سرسخت که توان تولید ابرخودروها و خودروهای اسپرت تیراژ محدود با نسبت خیره کننده وزن به اسب بخار را دارد به مخاطبان معرفی کند.

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟