اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه هیبریدی 671 اسب بخاری

تویوتا GR سوپر اسپرت 15 ژانویه رونمایی می شود

چهارشنبه - ۱۷ دی ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
تویوتا GR سوپراسپرت

پس از سال های انتظار سرانجام در آستانه رونمایی نسخه تولیدی تویوتا GR سوپر اسپرت کانسپت قرار داریم. تویوتا قصد دارد که نسخه تولیدی این خودرو را در روز جمعه 15 ژانویه رونمایی کند. این کمپانی با انتشار برخی از مشخصات این ابرخودروی مسابقه ای آینده خود، توجه رسانه های مختلف جهان را به GR سوپراسپرت جلب کرده است.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، تویوتا GR سوپر اسپرت از یک پیشرانه هیبریدی بهره می برد که روی هم رفته قادر به تولید بیشینه قدرت 671 اسب بخار است. این نیروی تولیدی به هر دو محور این ابرخودرو منتقل می شود. لازم به ذکر است که این خودروی مسابقه ای تنها 1030 کیلوگرم وزن داشته و به تایرهای ویژه از برند میشلن مجهز شده است.

نمای عقب تویوتا GR سوپراسپرت

کمپانی هایی که قصد شرکت در مسابقات World Endurance Championship در کلاس LM ابرخودرو را دارند، باید دست کم 20 نسخه خیابانی از ابرخودروی مسابقه ای خود را تولید کنند. در این لحظه اطلاعاتی در خصوص نسخه خیابانی این ابرخودروی تویوتا در دسترس نیست؛ ولی ممکن است در زمان رونمایی مدل مسابقه ای تویوتا GR سوپراسپرت، این کمپانی اطلاعاتی را هم از نسخه خیابانی آن به رسانه ها بدهد.

تویوتا برای اولین بار ابرخودروی GR سوپر اسپرت کانسپت را در ژوئن سال 2018 معرفی کرد. در آن زمان تویوتا بنا داشت که این ابرخودروی موتور وسط را به یک پیشرانه 2.4 لیتری شش سیلندر دو توربوشارژ و سیستم هیبریدی کمکی مجهز کند که قادر به تولید بیشینه قدرت 986 اسب بخار بود. ولی با توجه به تغییر قوانین در این کلاس مسابقات WEC در مسابقات لمانز، تمامی شرکت ها مجبور هستند که بیشینه قدرت تولیدی ابرخودروی خود را روی 671 اسب بخار محدود کنند.

نمای جانبی تویوتا GR سوپراسپرت

 

استایل ظاهری با استناد به تصاویر لو رفته

با استناد به برخی از عکس های جاسوسی و لو رفته از تویوتا GR سوپر اسپرت، ظاهرا این خودرو دارای سقفی تارگا استایل با یک پنل با قابلیت باز شدن و برداشتن است. البته ما بعید می دانیم که نسخه مسابقه ای این ابرخودرو دارای چنین سقفی باشد؛ چراکه نصب چنین سقفی روی یک خودروی مسابقه ای، آیرودینامیک خودرو را تحت تاثیرات منفی قرار می دهد. بدین ترتیب انتظار می رود که این سقف تارگا صرفا روی نسخه خیابانی تویوتا GR سوپر اسپرت نصب شود.

نمای جلو تویوتا GR سوپراسپرت

دورخیز تویوتا برای مسابقات لمانز

این کمپانی ژاپنی به منظور آماده شدن و تست ابرخودروی GR سوپر اسپرت، سه روز آزمایشی در پیست پائول ریچارد فرانسه در ماه اکتبر 2020 و همچنین سه روز آزمایشی دیگر را در پیست Algarve پرتغال در ماه دسامبر داشت. حال باید دید که آیا عملکرد این ابرخودرو در مسابقات لمانز به اندازه شایعاتی که پیرامون آن شنیده شده بود تعریفی است یا اینکه صرفا جنبه بزرگنمایی داشته و تویوتا میدان را به رقبای با سابقه واگذار می کند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟