به گزارش خودرونویس، بسیاری از طرفداران اظهار کرده اند که تویوتا لندکروزر سری 300 بیشتر به فیس لیفت سنگین از نسل پیشین شباهت دارد تا نسل جدید و این تصور از جایی آمده که طراحی بیرونی نسل جدید لندکروزر تکامل یافته نسل قبل یعنی سری 200 است. با وجود شباهت ظاهری، تویوتا لندکروزر 2022 روی پلتفرم جدید تویوتا موسوم به TNGA توسعه یافته که قرار است پیکاپ پرچمدار تویوتا یعنی تاندرا 2022 هم روی همین پلتفرم جدید توسعه یابد.

تویوتا لندکروزر LC300

مشخصات فنی تویوتا لندکروزر LC300

متاسفانه متاسفانه تویوتا هم تن به استفاده از توربوشارژ داده و دیگر خبری از نصب پیشرانه 5.7 لیتری هشت سیلندر پرمصرف و مطمئن سری 200 در این نسل جدید لندکروزر نیست. به جای این نیروگاه حجیم، یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر V شکل دو توربوشارژ برای لندکروزر سری 300 نصب شده که قادر به تولید 409 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور است. با وجود حذف دو سیلندر، اضافه شدن دو توربوشارژ به این پیشرانه شش سیلندر کمک کرده که 30 اسب بخار قدرت و 108 نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به پیشرانه هشت سیلندر تولید کند. به لطف تعبیه سیستم پرخوران، گشتاور دور پایین بیشتری برای این مدل حاصل شده و مصرف سوخت و آلایندگی آن نیز بهینه شده است.

پیشرانه تویوتا لندکروزر LC300

در برخی از بازارهای جهانی تویوتا همچنان از پیشرانه دیزلی دست نکشیده و قصد دارد لندکروزر سری 300 را با یک پیشرانه 3.3 لیتری شش سیلندر توربودیزل شش سیلندر عرضه کند. این پیشرانه دیزلی قادر به تولید 305 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور است.

تویوتا لندکروزر برای انتقال قدرت به یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک مجهز شده که در نسخه بنزینی قادر است طی 6.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این عملکرد با توجه به وزن و ابعاد این اسیووی قابل قبول است. در این لحظه مصرف سوخت این مدل اعلام نشده، ولی یقینا کم مصرف تر از مدل هشت سیلندر لندکروزر سری 200 است.

نمای عقب تویوتا لندکروزر LC300

نسل جدید تویوتا لندکروزر به دلیل فقدان پیشرانه هشت سیلندر و همچنین بهره بردن از مخزن سوختی کوچکتر، کاهش وزن قابل توجهی داشته و 200 کیلوگرم نسبت به نسل پیشین سبکتر شده است. ضمن اینکه مرکز ثقل آن نیز پایینتر بوده که تاثیر بسزایی روی پایداری و تعادل این خودرو در بیراهه نوردی و همچنین بهبود کیفیت سواری دارد. لندکروزر 2022 به دلیل بهره بردن از پیشرانه شش سیلندر توربوشارژ، 10 درصد کمتر کربن دی اکسید تولید می کند.

شنیده شده که در برخی از بازارهای جهانی تویوتا قصد دارد لندکروزر سری 300 را با پیشرانه شش سیلندر تنفس طبیعی و همچنین گیربکس شش سرعته اتوماتیک راهی بازار کند. البته در این لحظه جزییاتی از این مدل در دسترس نیست و در تابستان خبرهای بیشتری در خصوص آن منتشر خواهیم کرد.

تویوتا لندکروزر LC300

قابلیت های آفرود لندکروزر 2022

در خصوص توانایی های بیراهه نوردی، تویوتا لندکروزر سری 300 زاویه حمله 32 درجه ای مشابه با نسل پیشین دارد. زاویه فرار این خودرو هم بسته به نسخه انتخابی می تواند تا 26.5 درجه باشد. فاصله کف این خودرو از سطح زمین هم 230 میلی متر اعلام شده است. تویوتا لندکروزر به صورت استاندارد دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک بوده و به سه قفل دیفرانسیل مجهز شده است.

نمای عقب تویوتا لندکروزر LC300

لندکروزر 2022 به سیستم تعلیق تطبیقی و همچنین سیستم تعلیق و استابیلایزر الکترونیکی تویوتا موسوم به E-KDSS مجهز شده است. تویوتا برای نسل جدید لندکروزر حالات رانندگی پیشرفته تری مانند برف سنگین و اتوماتیک را هم تدارک دیده و برای مانیتورینگ بهتر این سیستم، یک دوربین در زیر خودرو برای دید بهتر نسبت به شرایط جاده و مسیر و انتخاب حالت رانندگی مطمئن تر نصب کرده است. به لطف سیستم کراول کنترل به روزرسانی شده، سرعت لندکروزر سری 300 در بیراهه نوردی حفظ می شود.

کابین تویوتا لندکروزر LC300

کابین تویوتا لندکروزر 2022

برخلاف استایل ظاهری که تویوتا دستی ساده روی آن کشیده، کابین این خودرو نسبت به نسل قبل متحول شده است و در نسخه استاندارد یک نمایشگر 9 اینچی و به صورت آپشنال یک نمایشگر 12.3 اینچی در میان داشبورد برای سیستم مالتی مدیا نصب می شود. این خودرو دارای درگاه اندروید اتو و اپل کار پلی، شارژر بدون سیم تلفن همراه، دوربین دید 360 درجه و هد آپ دیسپلی است. همچنین درب الکترونیکی فضای بار، تنظیم الکترونیکی غربیلک فرمان، یونایزر هوا و قابلیت تشخیص اثر انگشت از دیگر ویژگی های تعبیه شده برای نسل جدید تویوتا لندکروزر سری 300 هستند.

پکیج ایمنی Safety Sense تویوتا روی لندکروزر 2022 نصب شده که شامل کروز کنترل تطبیقی، کمکی تثبیت خطوط حرکت و نور بالای تطبیقی است.

 

منبع motor1
3.7 از 3 رای