به گزارش خودرونویس، شعبه استرالیایی تویوتا به تازگی همکاری خود را با شرکت BHP استرالیا که شرکت پیشرو منابع در این کشور بوده آغاز کرده تا آنها تویوتا لندکروزر الکتریکی شده را به صورت امتحانی در عملیات های روزانه مورد تست و بررسی قرار دهند. این لندکروزر الکتریکی شده، نسل سری 70 این اسیووی مطرح ژاپنی بوده که در ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز طرفداران زیادی دارد. این تست و بررسی در مقیاس کوچک بوده و این لندکروزر الکتریکی شده نسخه پیکاپ تک کابین این خودرو بوده و قرار است که در سایت های معدنی شرکت BHP فعالیت کند.

تویوتا لندکروزر سری 70 الکتریکی

اجرای پروژه توسط تویوتا

این تویوتا لندکروزر سری 70 تک کابین توسط بخش برنامه ریزی و توسعه محصولات استرالیا تویوتا در ملبورن به یک خودروی الکتریکی تبدیل شده است؛ بدین ترتیب می توان نتیجه گرفت که این خودرو به صورت رسمی توسط کمپانی تولید شده و پروژه انجام شده توسط تیونرها یا شرکت های متفرقه نیست. این تویوتا لندکروزر سری 70 الکتریکی شده برای کار و آزمایش موقتی در یک معدن زیر زمینی شرکت BHP توسعه یافته؛ این معدن BHP نیکل West در مناطق غربی استرالیا واقع شده است.

نمای عقب تویوتا لندکروزر سری 70 الکتریکی

اگر شما هم تعجب کرده ایم که این همکاری با چه هدفی صورت گرفته، بهتر است بدانید که تویوتا استرالیا و شرکت BHP قصد دارند با استفاده از خودروهای الکتریکی مانند همین تویوتا لندکروزر سری 70 در ناوگان حمل و نقل سبک خود، گام مثبتی در کاهش آلایندگی برداشته باشند.

این دو کمپانی طی 20 ساله گذشته با یکدیگر ارتباطی قوی داشته اند و این پروژه آزمایشی هم نشان دهنده این رابطه نزدیک و همچنین اتحاد تویوتا و شرکت BHP برای تغییر آینده است.

 

سخن پایانی

لازم به ذکر است که تویوتا لندکروزر سری 70 در بسیاری از کشورهای دنیا با پیشرانه دیزلی و بنزینی فروخته می شود؛ بدین ترتیب اگر این آزمایش برای این لندکروزر سری 70 الکتریکی شده با موفقیت به پایان برسد و این خودرو بتواند توانایی های خود در کار در مناطق عمرانی و معدنی صعب العبور ثابت کند، بدین ترتیب اتکای کمپانی ها به نسخه دیزلی این خودروی جان سخت پرطرفدار کمتر می شود. به این ترتیب این خودرو گام مثبتی برای تویوتا و شرکت BHP و همچنین سایر شرکت ها برای کاهش 30 درصدی آلایندگی تا سال 2030 محسوب می شود.

در این لحظه تویوتا هیچ مطلبی در خصوص مشخصات فنی این لندکروزر سری 70 الکتریکی شده منتشر نکرده؛ ولی باید اظهار کنیم که اگر این آزمایشات موفقیت آمیز باشد، این احتمال وجود دارد که تویوتا لندکروزر سری 70 الکتریکی به سبد محصولات این خودروساز بزرگ راه پیدا کند.

 

منبع motor1
5 از 2 رای