اخبار خودرو ایران
احتمال نصب یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر توربو با سیستم هیبریدی کمکی

تویوتا لندکروزر جدید ماه آپریل 2021 رونمایی می شود

سه شنبه - ۱۱ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
تویوتا لندکروزر 2021

به گفته وب سایت ژاپنی Best Car، نسل بعدی تویوتا لندکروزر قرار است در ماه آپریل سال 2021 رونمایی شود. این کمپانی پیشتر در خصوص نسل جدید لندکروزر به نمایندگی های خود اطلاعاتی را داده است.

به گزارش خودرونویس، نسل جدید تویوتا لندکروزر قرار نیست که روی پلتفرم بادی آن فریم F1 که نسل بعدی تویوتا تاندرا هم روی آن طراحی می شود، ساخته شود. این اقدام تویوتا باعث تعجب طرفداران این اسیووی مطرح و پرطرفدار شده است. در واقع تویوتا قصد دارد که نسل جدید لندکروزر را روی ساختار نسل فعلی آن توسعه دهد؛ با این تفاوت که تغییرات گسترده ای در خصوص به روزرسانی آن مانند نصب پیشرانه جدید، سیستم انتقال قدرت متفاوت و سیستم تعلیق ارتقا یافته روی ساختار نسل فعلی برای لندکروزر بعدی صورت گرفته است.

آفرود تویوتا لندکروزر 2021

مشخصات فنی احتمالی نسل بعدی لندکروزر

با استناد به این خبر منتشر شده توسط این رسانه ژاپنی، نسل بعدی تویوتا لندکروزر از یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر توربوشارژ با سیستم هیبریدی کمکی استفاده می کند. همچنین ظاهرا یک پیشرانه 3.3 لیتری توربو دیزل نیز برای لندکروزر بعدی در دسترس است؛ ولی نباید انتظار داشت که تویوتا این پیشرانه دیزلی را در تمامی بازارها روی لندکروزر نصب کند.

یکی از افراد آگاه در تویوتا اظهار کرد که این کمپانی ژاپنی حداقل در بازار آمریکا قصد دارد که نسل جدید لندکروزر را به صورت پنج نفره راهی بازار کند تا این خودرو را به عنوان یک آفرودر مطرح به مشتری معرفی کند؛ در واقع تویوتا ترجیح می دهد که مشتریان نسل جدید لندکروزر را به عنوان یک خودروی آفرودی حساب کنند تا یک اسیووی لوکس. این موضوع می تواند به کاهش قیمت نسخه پایه نسل جدید لندکروزر در بازار آمریکا منجر شود؛ نسل فعلی این خودرو در بازار آمریکا دارای قیمت پایه 85 هزار و 515 دلار بوده که 1000 دلار هم هزینه تحویل را باید به آن اضافه کرد. همچنین این منبع آگاه احتمال عرضه نسخه آفرودی و قدرتمندتر تویوتا لندکروزر را با پسوند GR بیان کرد.

با توجه به خبرهای شنیده شده، مدل 2021 آخرین نسخه نسل فعلی تویوتا لندکروزر در بازارهای جهانی خواهد بود. اگر این خبر صحت داشته باشد و واقعا نسل جدید لندکروزر در ماه آپریل سال 2021 رونمایی شود، می تواند انتظار داشت که این اسیووی در نیمه دوم سال آینده میلادی به عنوان مدل 2022 وارد بازارهای جهانی شود.

 

جدا شدن ساختار لندکروزر و لکسوس LX از یکدیگر

در حال حاضر نسل فعلی تویوتا لندکروزر و لکسوس LX عملا یک خودرو با دو استایل متفاوت هستند؛ ولی ظاهرا این موضوع در آینده به طور کامل تغییر خواهد کرد. لکسوس LQ که اسیووی پرچمدار پریمیوم این برند ژاپنی محسوب می شود، با هدف توسعه یک اسیووی لاکچری و فوق لوکس در حال طراحی بوده و ساختاری متفاوت از نسل جدید لندکروزر داشته و لکسوس تمرکز کمتری روی ویژگی های آفرودی آن داشته است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟