به گزارش خودرونویس، در همین راستا مدیران بخش های مختلف پرشیا خودرو و برند پرشیا ساین، خانم ها شبنم رفیع نژاد ، الناز شعبانیان، و نسیم قاضی زاده و آقایان مهران تراب پرهیز، مزدا موسوی صبح دیروز در کنفرانس خبری که دیروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، از اهداف پرشیا خودرو و برند پرشیا ساین و برنامه های آتی این شرکت  برای توسعه این زیر برند در حوزه های قطعات، روغن، اکتان و اکسسوری و لایف استایل سخن گفتند.

الناز شعبانیان

الناز شعبانیان مدیر توسعه و فروش روانکارهای پرشیا خودرو در ابتدای این نشست خبری به پرسش های خبرنگاران در خصوص روغن موتورهای جدید پرشیا ساین پاسخ داد که در ادامه به آنها می پردازیم.

  • ویژگی روغن پرشیاساین در مقایسه با دیگر روغن های موجود در بازار چیست؟

در فرمولاسیون تولیدی این محصول شاخص های اصلی ارتقای عملکرد روغن در موتور خودرو بهینه شده اند و در پایه آن از پلی آلفااولفین (PAO) استفاده شده است که روغن پایه ای تمام سنتتیک و بسیار خالص است ( به این معنی که حاوی ساختارهای حلقوی، پیوندهای دوگانه، گوگرد، اجزای نیتروژن یا هیدروکربنهای مومی نیست) عدم وجود این ساختارها باعث به وجود آمدن یک روغن پایه بسیار نا قطبی با شاخص ویسکوزیته بالا ، روانکاری عالی در دمای پایین و پایداری اکسیداسیون فوق العاده میگردد. بدیهی ست که این فرمولاسیون ارتقا یافته به افزایش چشمگیر کارایی محصول پرشیا ساین در موتورهای  ب ‌ام‌  و می انجامد.

یکی دیگر از شاخص‌های بهینه شده نواک (NOACK) است که دلالت بر تبخیر روغن در فواصل سرویس دارد. کاهش این عدد به این معناست که اصطلاحا خودرو کمتر “روغن کم می‌کند”.

روغن پرشیا ساین

شاخص بعدیCCS  است( Cold Cranking Simulator)   که نشان دهنده کارکرد موتور در شرایط استارت سرد است. بیشترین اصطلکاک در موتور خودرو در لحظه استارت سرد رخ می‌دهد، با در کنترل گرفتن و بهینه سازی عدد CCS استارت سرد و روانکاری کلیه اجزای موتور راحت‌تر انجام می‌شود، اصطکاک کاهش می یابد و در نتیجه قطعات داخلی موتور کمتر در معرض فرسایش قرار می گیرند.

شاخص ویسکوزیته یا  ویسکوزیته ایندکس نیز در این محصول عدد بسیار مناسب 182 است که نشان می‌دهد چطور روغن موتور به شکل هوشمند با دماهای مختلف تطبیق پیدا می‌کند ، مصرف سوخت را به حداقل می رساند و فرایند روانکاری را را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد.

روانکارهای مشابه در بازار وارداتی و بسیار گران هستند و به دلیل مشکلات واردات به طور ناپیوسته در دسترس مصرف کننده قرار میگیرند.لذا این محصول با در نظر گرفتن 3 فاکتور اصلی کیفیت،قیمت و در دسترس بودن کلیه نیازهای اصلی دارنده خودروی بی ام دبلیو را تامین می کند.

  • معیارهای برند روغن برای همکاری چه بوده است؟

در ایران شرکت‌هایی تولیدکننده روغن تحت لیسانس برندهای معتبر بین المللی انگشت‌شمار هستند. بین این شرکت‌ها در بررسیهای  انجام شده و با توجه به در دسترس بودن محصول ، بررسی کارخانه تولیدی و زنجیره تامین آن ، دارا بودن  تاییدیه  بی ام دبلیو لانگ لایف 01  و نهایتا  انعطاف‌پذیری و دانش فنی تولید کننده در موضوع ارتقای فرمولاسیون ، این برند انتخاب شد.

 

  • آیا روغن پرشیاساین ویزه خودروهای ب ام طراحی شده است؟

بله محصول در این فاز پروژه با محوریت رفع نیاز دارندگان خودروی بی ام دبلیو و شبکه خدمات آن طراحی شده است اما با توجه به خصوصیات ذکر شده بدیهی است که برای هر خودرویی که در دفترچه آن محصول 5w40 توصیه شده است مناسب است.

سبد محصولات پرشیا ساین در فاز بعدی پروژه شامل 14 محصول است که پاسخگوی نیاز کلیه خودروهای موجود در کشورخواهد بود و روانکارهای دنده دستی و اتوماتیک را نیز شامل می شود.

 

  • این روغن چه تاییدیه های فنی ای دارد؟

تاییدیه BMW Longlife 01 که با توجه به آب و هوای چهار فصل ایران و فراوانی مدل موتور های وارداتی به کشورما ملاک اصلی انتخاب روغن است. در این تاییدیه سطح کیفیت روانکار انتخابی می بایست SN باشد که جدیدترین سطح کیفیتی است که توسط سازمان جهانی API برای موتورهای بنزینی معرفی شده است. در خصوص درجه گرانروی نیز ویسکوزیته 5W40 در این تاییدیه توصیه شده است. شایان ذکر است سازمان API به تازگی بر روی استاندارد SN plus  نیز کار کرده است که تا امروز خروجیهای ثبت شده کمی داشته است.

  • مکان های عرضه این روغن کجاست؟

این محصول در شبکه خدمات پرشیا خودرو در سراسر کشور ، در فروشگاههای پرشیا خودرو در بازار تهران و در سامانه فروش اینترنتی مجموعه در دسترس است.

 

مهران تراب پرهیز

در ادامه برنامه مهران تراب پرهیز  معاونت قطعات پرشیا خودرو در خصوص قطعات پرشیا ساین و دلیل ورود پرشیا خودرو به این بیزینس و عرضه قطعات یدکی با برند پرشیا ساین و برای خودروهایی که گارانتی آنها به پایان رسیده توضیحاتی داد و پاسخگوی سوالات مطرح شده توسط خبرنگاران بود.

  • ویژگی قطعات پرشیاساین چیست؟

پرشیا خودرو که به طیف متنوعی از خودروهای ب ام و مینی در ایران سرویس می دهد ، به تازگی با شناخت این مشکل، طرحی به نام پرشیا ساین (Persia Sign)را راه اندازی کرده که در آن گزینه های انتخابی متنوعی پیش روی متقاضیان خدمات قرار می دهد. هرچند هدف اصلی این طرح، ب ام و های با عمر بیشتر از 5 سال است، اما با این حال تمام خودروهای 2006 تا 2018 به شرطی که دوران گارانتی آنها به پایان رسیده باشد، را تحت پوشش خود قرار می دهد.

قطعات پرشیا ساین

واقعیت اینجاست که طراحی این سیستم در شبکه خدمات پرشیا خودرو کار سختی بود. زیرا تعداد خودروها و تنوع آنها در ایران بسیار زیاد است. در نتیجه باید سیستم هوشمندی را طراحی می کردیم که بتواند برای این طیف وسیع از خودروها قطعات با کیفیت مناسب را تعریف کند. تمرکز برنامه ریزی این طرح روی مدل هایی است که تعداد بیشتری از آنها به کشور وارد شده است. هر چند برخی از مدل ها نیز هستند که تعداد کم تری وارد کشور شده است اما شبکه خدمات پرشیا خودرو می تواند با سفارش قبلی قطعات همه خودروهای ب ام و موجود در ایران را تامین کند.

بخشی از مشتریان با بالا رفتن سن خودروی خود به خارج از شبکه خدمات شرکتی مراجعه می نمایند، علاوه بر دلیل سن خودرو، دفعات خرید و فروش بیشتر تعلق مشتریان به خودروهایشان را کمتر می نماید، لذا برای حفظ رضایت مشتریان نیاز است قطعاتی با کیفیت و قیمت به صرفه برای برگرداندن ایشان به شبکه تامین و توزیع شود.

به این ترتیب ما تصمیم گرفتیم برای پاسخ گویی به نیاز مشتریان طرح پرشیا ساین را راه اندازی کنیم که در این سیستم پرشیا خودرو از قطعات با کیفیت و معتبر که مقداری ارزان تر است و استانداردهای لازم را توانسته در پرشیاخودرو به دست آورد، برای خودروهای این افراد استفاده می کند.

قطعات پرشیا ساین

  • اصالت در قطعات پرشیاساین تا چه اندازه مهم است؟

باید به این موضوع اشاره کنیم که قطعات یدکی در جهان به 3 دسته اصلی تقسیم می شود. دسته اول قطعه کارخانه ای یا همان Genuine Part است که خودروساز ها قطعات تامین شده توسط تامین کنندگان را در بسته بندی خود عرضه می کنند. دسته دوم قطعاتی هستند که توسط قطعه سازان (OEM)  در بسته بندی خودشان توزیع می گردد. در این حالت قطعه سازان هستند که علاوه بر تامین خطوط تولید، قطعات را به بازار نیز عرضه می کنند. این روش OES نامیده می شود.

دسته سوم قطعات سایر توزیع قطعه توسط قطعه سازان بدون تایید خودروساز ( After Market ) هستند که البته تامین کننده اصلی قطعات خط تولید نیستند. همچنین نوع چهارمی نیز با نام قطعات استوک ( دست دو ) در بازار ایران وجود دارد.در برند پرشیا ساین قطعات دسته سوم و چهارم به دلیل این که از نظر کیفی مورد تایید پرشیا خودرو نیستند، جایی ندارند. پرشیا خودرو با این طرح تصمیم گرفته است به جز قطعات Genuine، از قطعات OEM نیز در شبکه تامین خود استفاده کند که این امر نیز در همکاری و قرار داد با قطعه سازان بین المللی انجام می گیرد، پرشیا خودرو با این طرح قطعات با کیفیت و قیمت به صرفه به مشتریان خود عرضه خواهد کر د.

در پرشیا ساین هدف گذاری ما خودروهایی با سن بالای 5 سال است اما در صورت انتخاب مشتری می توانیم از قطعات پرشیا ساین هم برای آنها استفاده کنیم. به عبارتی تمام مشتریان امکان استفاده از این محصول را خواهند داشت.

تامین قطعه با کیفیت و مشابه اصلی برای ما در بالاترین اولویت قراردارد به همین دلل است که از OEM های مورد تایید BMW Group برای این موضوع استفاده کرده ایم.

تضمین این کیفیت و اصالت با ارائه گارانتی قطعات در شبکه خدمات و امکان رهگیری اصالت کالا از طریق سامانه پرشیا خودرو میسر خواهد بود.

 

  • با توجه به وضعیت تحریم ها، در حال حاضر انبار قطعات پرشیاساین آیا موجودی کافی دارد؟

مسلماً در پرشیا خودرو با توجه به داشتن مشریان ارزشمند که وقت و کیفیت برایشان اهمیت بالایی دارد، برنامه ریزی تامین در شرایط تحریم انجام پذیرفته است، لذا موجودی شرکت به گونه ای است که نیاز تمام مشتریان این حوزه پاسخ داده شود.

شایان ذکر است با کنترل سطح خدماتی در کل شبکه، قطعات یدکی پرشیا ساین در تمام شبکه خدمات شرکت و فروشگاه های آزاد پرشیا خودرو قابل دسترس است.

 

  • آیا تمامی قطعات مورد نیاز برای خودروهای ب ام و و مینی در بخش قطعات پرشیاساین موجود است؟

هدف ما در پروژه پرشیا ساین، قطعاتی بوده که از جنس عمده نیاز مشتریان است، در واقع اگر محاسبه کنیم در سال حدود 75 درصد هزینه های هر خودرو برای مشتریان اقلام مصرفی است که ما دراین پروژه پوشش می دهیم.

البته در طرح توسعه محصول پرشیا ساین، ورود به اقلام جلوبندی و سیستم تعلیق، رادیاتور و متعلقات و چراغ ها اضافه شده است تا مشتریان گرامی با گستره بیشتر اقلام حق انتخاب داشته باشند. البته هدف اصلی پروژه خودروهای بیشتر از 5 سال خواهد بود.

  • آیا قطعات فقط برای خودروهای ب ام و و مینی است یا برای برند های دیگر ارائه می شود؟

بله با توجه به اینکه پرشیا خودرو نماینده خدمات پس از فروش ب ام و و مینی است، در فاز اولیه صرفاً در همین حوزه تمرکز خواهیم داشت.

مزدا موسوی

در آخر نیز مزدا موسوی مدیر کسب و کار پرشیاساین در خصوص اکتان و مکمل سوخت و دلیل ورود پرشیا ساین و پرشیا خودرو برای عرضه اکتان و مکمل سوخت توضیحاتی داد.

  • دلیل پرشیاخودرو برای تولید اکتان و مکمل پرشیاساین چه بود؟

با توجه به متغیر بودن کیفیت بنزین در نقاط مختلف و نیاز به وجود یک متولی مشخص و قابل استناد در زمینه تولید و عرضه اکتان و مکمل، پرشیا خودرو تصمیم به داشتن یک اکتان مطمئن گرفت و سراغ این کسب و کار رفت.

اکتان پرشیا ساین

  • ویژگی اکتان و مکمل پرشیاساین در مقایسه با دیگر اکتان و مکمل ها موجود در بازار چیست؟

دلیل اصلی تولید این محصول به نیاز بازار و همچنین بهینه سازی بنزین موجود برمی‌گردد. زمانی که اداره استاندارد اعداد اکتان بنزین را اعلام می‌کند، این اعداد مربوط به پالایشگاه است. اما وقتی این سوخت‌ به پمپ بنزین‌ها منتقل می‌شود، چند عامل کیفیت این بنزین را تحت تاثیر قرار می‌دهند. مانند رطوبت خاک؛ خاکی که در مخزن پمپ بنزین قرار دارد باعث پوسیدگی این مخزن می‌شود و بر کیفیت بنزین تاثیرگذار خواهد بود. بنزین در هر شرایطی نگهداری شود، باز هم این خاک ته‌نشین خواهد شد که باعث تخریب موتور گردیده و همچنین باعث می‌شود پیش از فشرده شدن کامل سوخت و هوا، بنزین منفجر شده و نیز باعث پدیده ضربه موتور (یا ناک) می‌شود. این اتفاق و ناک ‌شدن موتور به‌ویژه در خودروهای لوکس هزینه‌های بالایی را به دنبال دارد. پرشیاخودرو با علم به این نیاز در بازار، دنبال تولید این محصولات رفته است. اکتان بوستر و مکمل سوخت پرشیا ساین با توجه به طراحی منحصر به فرد و خاص خود مناسب برای شرایط اقلیمی ایران است. همچنین با توجه به اینکه این محصولات صرفا از طریق شرکت پرشیا خودرو در بازار عرضه می شود اصالت کالا مورد تایید بوده و نمونه تقلبی آن در حال حاضر در بازار نیست.

 

3-اکتان بوستر و مکمل های پرشیا ساین تولید کدام شرکت است ؟

اکتان و مکمل پرشیا ساین ساخت یک شرکت معتبر در زمینه تولید روانکارها با بیش از 25 سال سابقه در کشور آلمان است. برای ما سابقه شرکت تولیدکننده بسیار مهم بود چرا که پرشیا خودرو همیشه در صدد بهبود کیفی و کمی محصولات تولیدی برندهای خود است.

 

4-مکان های عرضه این اکتان کجاست؟

این محصول در سایت پرشیا آنلاین و تمام نمایندگی‌های مجاز پرشیاخودرو موجود است.  علاوه بر این، ما از شبکه نمایندگی هم فراتر رفته‌ و خرده ‌فروشی را هم در دستور کار قرار داده‌ایم که به‌زودی آغاز می‌شود. به‌زودی در سطح فروشگاه‌های مرتبط با لوازم خودرو این محصول قابل خریداری است. همچنین در آینده این محصول در فروشگاه‌های معتبر اینترنتی هم قابل دسترس خواهد بود.

  • ویژگی اکسسوری‌های پرشیاساین چیست؟

شیک، هوشمند و منحصر به فرد بودن نکات کلیدی در تفکر ما در تولید و واردات این محصولات بوده که بر پایه مطالعه بازار و درک خلاء بازار بوده است.

  • از چه مکان هایی می توان آنها را تهیه کرد؟

سایت پرشیا آنلاین، شبکه نمایندگی پرشیا خودرو، فروشگاه های معتبر لوازم خودرو، همینطور شعب هایپر استار.

  • آیا فروش آنلاین هم دارند؟

بله در فروشگاه اینترنتی پرشیا خودرو و به زودی در سایر فروشگاه های اینترنتی معتبر.

  • چه محصولاتی در دسته اکسسوری ها قرار می گیرند؟

محصولاتی که  ارزش افزوده کاربردی در زندگی روزمره مرتبط با خودرو  اضافه می‌کند که به مرور به برقرار کردن ارتباط عاطفی با برند خواهد انجامید.

  • اکسسوری های پرشیا ساین چه تفاوتی با اکسسوری های ب ام و دارند؟

با قیمت مناسب‌تر، خلاء موجود در بعضی از گروه های کالایی را جبران می‌کنند و صرفا منحصر به طرفداران برند ب ام و نبوده و برای تمام برندهای معتبر خودرویی کارایی دارد.

 

  • در بحث کیفیت و قیمت، آیا اکسسوری های پرشیا ساین قابل رقابت با محصولات اورجینال ب ام و هستند؟

در گروه های محصولات خود صد در صد همینطور هستند، کیفیت و استمرار آن سر لوحه تمام کسب و کارهای پرشیا خودرو است.

 

 

5 از 1 رای