اخبار خودرو جهان
جانشین لوکس تر و بزرگتر کادنزا

تصاویر رسمی کابین کیا K8

شنبه - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
کابین کیا k8

کیا در آستانه رونمایی سدان K8 بوده که جانشین لوکستر و بزرگتر کادنزا قرار دارد. این خودروساز کره ای در این راستا تیزر کابین لوکس و راحت K8 را منتشر کرده است. در حال حاضر تصاویری از کیا K8 در رسانه ها هم منتشر شده؛ ولی رونمایی رسمی و کال این خودرو در سال 2021 صورت خواهد گرفت.

کابین کیا K8

به گزارش خودرونویس، درون کابین کیا K8 شاهد نصب دو نمایشگر 12 اینچی یکی به عنوان نشانگرهای دیجیتالی در پشت فرمان و دیگری هم به عنوان نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا و سرگرمی هستیم. لازم به ذکر است که هر دو این نمایشگرها درون یک قابل منحنی شکل نصب شده اند. پنل نصب شده در قسمت میانی داشبورد هم دارای کلیدهای کنترلی سیستم تهویه مطبوع و همچنین کلیدهای میانبر سیستم مالتی مدیا و سرگرمی است.

کنسول میانی کیا K8 دارای یک تریم چوبی است. در جلوی قسمت L شکل کنسول، یک سطح برآمده طراحی شده که بر روی آن تمامی کلیدهای مربوط به کنترل خودرو مانند شیفتر گیربکس دورانی و کلیدهای تنظیم حالات رانندگی جانمایی شده است. در این قسمت کلیدهای مربوط به فعال و غیرفعال کردن گرمکن صندلی های جلو و فرمان نیز دیده می شود. کیا قصد دارد K8 را به صورت استاندراد به سیستم صوتی قدرتمند استریو Medidian با 14 بلندگو مجهز کند.

کابین کیا k8

تودوزی چرمی ناپا کابین کیا K8 دارای دیزاینی لوزی شکل گونه در قسمت هایی مانند تکیه گاه های جانبی صندلی ها و رودری هاست. کیا همچنین از سیستم نورپردازی انحصاری خود با نام Star Cloud جهت نورپردازی رودری ها و قسمت هایی از داشبورد استفاده کرده که به زیبایی کابین K8 افزوده است.

کیا K8 دارای غربیلک فرمان تغییر شکل یافته با قسمت مرکزی کشیده و مستطیلی شکل است. در سمت چپ و راست غربیلک فرمان، کلیدهای کنترلی متنوعی برای دسترسی ساده تر راننده طراحی شده است؛ بدین ترتیب راننده در حین رانندگی قادر است تا حد زیادی به تجهیزات و آپشن های مختلف کیا K8 دسترسی داشته باشد.

نمای عقب کیا k8

استایل بیرونی کیا K8

در خصوص نمای بیرونی، کیا K8 دارای استایلی تهاجمی در کنار سقف با شیب زیاد در قسمت انتهایی است. این خودرو طولی معادل 5015 میلی متر دارد که می توان انتظار فضای بسیار جادار را برای سرنشینان جلو و عقب داشت. کیا K8 دارای جلوپنجره با مش بندی جدیدی بوده که در بالایی آن لوگوی جدید این خودروساز کره ای نصب شده است. چراغ های باریک و کشیده ای در دو سمت جلوپنجره نصب شده اند که موجب شده چهره جلوی کیا K8 خشن تر به نظر برسد. در قسمت عقب چراغ های LED سرتاسری دیده می شود در قسمت های کناری دارای دیزاینی Y شکل هستند.

کیا k8

سخن پایانی

از آنجایی که کیا تصاویر کابین و نمای بیرونی K8 را منتشر کرده، می توان انتظار داشت که مشخصات فنی این سدان لوکس نیز به زودی منتشر می شود.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟