اخبار خودرو جهان
رباتی انسان نما با قابلیت انجام کارهای خانه!

تسلا بات محصول جدیدی از خودروساز آمریکایی

یکشنبه - ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
تسلا بات

کمپانی تسلا موتورز نام خود را در سال 2017 به تسلا تغییر داد که این موضوع نشان دهنده اهداف این شرکت برای توسعه زمینه های فعالیت خود و فراتر رفتن از تولید خودروهای الکتریکی است. این کمپانی آمریکایی ضمن تولید خودروهای الکتریکی و داشتن شبکه سوپرشارژر متشکل از ایستگاه های شارژ سریع، سیستم های استفاده کننده از انرژی خورشیدی و همچنین محصولات دیگری را نیز معرفی کرده است. مرحله بعدی برای تسلا چیست؟ تسلا بات یا ربات تسلا!

به گزارش خودرونویس، طی مراسم تسلا Al Day ایلان ماسک مدیرعامل این کمپانی روی صحنه رفت و وعده داد که نسخه پروتوتایپ تسلا بات یا ربات تسلا سال آینده نمایش داده می شود. یک پیش نمایش مخفیانه از آن هم ارائه داده شد و اظهار شد که در این ربات تسلا از سیستم رانندگی تمام خودران استفاده شده روی خودروهای الکتریکی تسلا نیز استفاده خواهد شد. مضاف بر آنها این ربات دارای هشت دوربین اتوپایلوت در اطراف خود است.

تسلا بات

تسلا بات رباتی دوستانه طراحی شده و هدف آن حذف کارهای خطرناک و خسته کننده برای انسان است. حداکثر سرعت ربات تسلا 8 کیلومتر بر ساعت بوده و این بدان معناست که یک انسان معمولی می تواند از آن سریع تر باشد. اگر در خصوص ابعاد این ربات هم سوال دارید، ایلان ماسک بیان کرده که تسلا بات 1.72 متر قد و 57 کیلوگرم وزن دارد.

تسلا بات

این ربات تسلا حداقل دارای 40 محرک الکترومکانیکی بوده که شامل 12 عدد در بازوها، 12 عدد در پاها، 12 عدد در دست ها، دو عدد در گردن و دو عدد دیگر در بدن است. این محصول که در حال حاضر با کد اپتیموس شناخته م شود قادر است تا جسمی به وزن 68 کیلوگرم را لیفت کند و به وسیله صفحه نمایشگر نصب شده روی صورت خود، اطلاعات مربوطه را به اطرافیان ارائه می دهد.

تسلا بات در عمل چه کارهایی می کند؟ ایلان ماسک مدیرعامل پر حاشیه تسلا در این باره جواب داد که ربات تسلا قادر به انجام خریدهای خانه بوده و به دستور صاحب خود مبنی بر لطفا به فروشگاه برو و مواد غذایی و اقلام زیر را برای من تهیه کن پاسخ می دهد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟