به گزارش خودرونویس، در خصوص پوشاندن لوگو باید اظهار کنیم که مدیران خودرو قصد دارد تیگو 8 پرو را با برندی به جز ام وی ام و چری به بازار ایران عرضه کند و به همین دلیل مجبور شدیم لوگوی این خودرو را در ویدیو و تصاویر منتشر شده بپوشانیم.

تیگو8 پرو لوکس ترین محصول حال حاضر مدیران خودرو بوده و ویژگی هایی در آن تعبیه شده که تا به امروز در هیچ یک از محصولات چینی هم رده این خودرو نمونه آنها وجود نداشت. البته تیگو8 پرو پا را فراتر از این گذاشته و آپشن هایی در آن تعبیه شده که در رقبای وارداتی موجود در بازار ایران مانند هیوندای سانتافه، نیسان ایکس تریل و رنو کولئوس هم دیده نمی شود. به عبارتی می توان گفت مدیران خودرو با عرضه این خودرو قصد سهم خواهی از بازارهای کراس اوورهای وارداتی و اسیووی های پریمیوم بازار ایران را دارد.

فیلم بررسی تیگو 8 پرو

 

 

مشخصات تیگو 8 پرو مدیران خودرو

مدیران خودرو قصد دارد این خودرو را با یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با سیستم سوخت رسانی تزریق مستقیم GDI به بازار ایران عرضه کند. این پیشرانه به لطف سیستم سوخت رسانی TGDI قادر به تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور بوده که کاملا جوابگوی وزن و ابعاد تیگو8 پروست. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه تر به چرخ های جلو منتقل می شود و اگر قصد رانندگی پرهیجانتر با این خودرو را داشته باشید، یقینا شیفترهای تعویض دنده نصب شده در پشت فرمان رضایت شما را جلب می کنند.

پیشرانه تیگو8 پرو

تیگو8 پرو به لطف این پیشرانه قدرتمند طی 8.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 214 کیلومتر بر ساعت تست شده است.

تیگو 8 پرو دارای سه مد رانندگی نرمال، اسپرت و اکو بوده که در حالت پیش فرض خودرو روی حالت رانندگی نرمال قرار دارد و با تغییر مد رانندگی میزان حساسیت دریچه گاز نشست به فشردن پدال گاز تغییر می کند و همچنین رنگ نورپردازی درون کابین نیز با تغییر مدهای رانندگی متفاوت می شود.

تیگو8 پرو

امکانات تیگو 8 پرو

برای پی بردن به تمام تجهیزات رفاهی و ایمنی تیگو 8 پرو پیشنهاد می کنیم ویدیو تست و بررسی این خودرو را در همین مطلب مشاهده کنیم. ولی ویژگی جالبی که این خودرو را نسبت به تمام خودروهای چینی که تا به امروز وارد ایران شده و همچنین رقبای وارداتی مانند هیوندای سانتافه، رنو کولئوس، نیسان ایکس تریل، میتسوبیشی اوتلندر، کیا سورنتو و تویوتا راو4 متمایز می کند وجود سیستم های پیشرفته کمکی راننده ADAS  در این خودروست.

تهویه عقب تیگو8 پرو

این سیستم ADAS شامل تجهیزاتی مانند کروز کنترل تطبیقی با قابلیت ترمزگیری وی شتابگیری مجدد، رادار نقطه کور، هشدار خروج از خط، تثبیت کننده خطوط حرکت، هشدار ترافیک حانبی، هشدار برخورد از زمان تعویض خط حرکت، کمکی رانندگی در ترافیک، هشدار برخورد از جلو و ترمز خودکار بوده که وجود آنها باعث شده تیگو8 پرو دارای سیستم خودران سطح 2.5 باشد و این اولین خودرویست که در میان رقبا با چنین قابلیت هایی وارد بازار ایران شده است.

صندلی تیگو8 پرو

به لطف سیستم ADAS و کروز کنترل تطبیقی می توان در شرایط کنترل شده کنترل گاز و ترمز را به خودرو واگذار کرد و اگر جاده دارای خط کشی استاندارد باشد، حتی کنترل فرمان را نیز می توان به خودرو واگذار کرد که این قابلیت در سفرهای برون شهری و بزرگراه ها بسیار کاربردیست. البته همواره باید نسبت به کنترل خودرو نیز نظارت داشت. یکی دیگر از ویژگی های جالب توجه این خودرو سیستم فرمان پذیری صوتی بوده که به زبان انگلیسی قابل کنترل بوده و به وسیله آن می توان بسیاری از قابلیت های خودرو را کنترل کرد.

سانروف تیگو8 پرو

به جرات باید اظهار کنیم که کیفیت ساخت تیگو8 پرو از تمام خودروهای چینی که تا به امروز مشاهده کرده این بالاتر است. صندلی ها پریمیوم راحتی درون کابین نصب شده که عمدتا در خودروهای پریمیوم مشاهده کرده بودیم. داشبورد تمام دیجیتالی این خودرو یکی دیگر از ویژگی جای جذاب تیگو8 پرو بوده که متشکل از دو نمایشگر 12.3 اینچی برای کلاستر دیجیتالی پشت فرمان و همچنین سیستم مالتی مدیا لمسی بوده که درون یک قاب مشابه محصولات جدید مرسدس بنز قرار گرفته اند. لازم به ذکر است که عمده قابلیت های تیگو8 پرو از همین نمایشگر لمسی 12.3 اینچی و کلاستر دیجیتالی پشت فرمان قابل کنترل بوده و به موجب آنها استفاده از کلیدهای فیزیکی به حداقل رسیده است. در خصوص ریز قابلیت های این دو نمایشگر دیجیتالی توضیحات کاملتر را در ویدیو داده ایم.

کابین تیگو8 پرو

در کنسول میانی نیز یک نمایشگر دیجیتالی برای کنترل سیستم تهویه، گرمکن و سردکن صندلی های جلو نصب شده که طراحی آن مشابه محصولات آئودیست. نورپردازی کابین در شب واقعا زیبا بوده و می توان رنگ های مختلفی را برای نورپردازی کابین انتخاب کرد. تیگو8 پرو کراس اووری هفت نفره بوده و به لطف قابلیت حرکت ریلی در صندلی های ردیف دوم می توان فضای خوبی را برای سرنشینان در ردیف سوم هم ایجاد کرد. یکی از قابلیت هایی که در ویدیو فراموش کردیم به آن اشاره کنیم، قابلیت روشن کردن خودرو به وسیله ریموت بوده که با نگه داشتن کلید Lock به مدت 15 ثانیه خودرو استارت می خورد و روشن می شود.

بیان تمام جزییات، قابلیت ها و حس رانندگی تیگو8 پرو به صورت نوشتاری باعث طولانی تر شدن مطلب می شود و پیشنهاد می کنیم که برای آشنایی بیشتر با این خودرو، ویدیو تست و بررسی این خودرو را تماشا کنید. لازم به ذکر است که در انتهای ویدیو مقایسه کوتاهی بین تیگو8 پرو و یکی از رقبای وارداتی یعنی نیسان ایکس تریل داشته ایم که توجه شما را به آن جلب می کنیم.

مقایسه نیسان ایکس تریل با تیگو8 پرو

سخن پایانی

نمی توان پیشرفت چشمگیر صنعت خودروسازی چین طی یک دهه گذشته را انکار کرد و امروزه خودروسازان چینی وارد رقابتی جدی با خودروسازان مطرح کره ای، فرانسوی و ژاپنی شده اند. تیگو8 پرو یکی از پیشرفته ترین خودروهای چینی بوده که توسط مدیران خودرو به بازار ایران عرضه می شود و در حال حاضر قیمت دقیق آن مشخص نشده، ولی یقینا مدیران خودرو برچسب قیمتی فراتر از یک میلیارد تومان برای این خودرو در نظر گرفته است. تیگو8 پرو یکی از پیشرفته ترین خودروهای صفر کیلومتر موجود در بازار ایران بوده و با اتکا به طراحی ظاهری جذاب، کابینی مدرن و با کیفیت، لیست بلند بالای تجهیزات ایمنی و رفاهی و پیشرانه قدرتمند و گیربکس خوب شانس زیادی برای موفقیت در بازار ایران دارد و باید شاهد رقابت جذاب این خودرو با رقبای وارداتی باشیم.

عکس تیگو8 پرو

4.7 از 18 رای