به گزارش خودرونویس، این خودرو در واقع نمونه فیس‌لیفت و ارتقا یافته ام‌جی 350 است. طراحی خودرو به واسطه بهره‌بردن از تجربیات طرف انگلیسی (شرکت SAIC موتور سال‌ها است که مالکیت ام‌جی انگلیس را در اختیار دارد) به مراتب خوش‌استیل‌تر و با هویت‌تر از دیگر هم‌وطنان خود است. فضای داخل گرچه از نظر کیفیت و طراحی شما را شگفت‌زده نمی‌کند، اما قابل قبول به نظر می‌رسد.

طبق اعلام شرکت ام‌جی پارس موتور، ام‌جی 360 با دو نوع پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی و توربوشارژردار روانه بازار خواهد شد که نمونه‌های بهره‌مند از آن‌ها به ترتیب 110 و 170 اسب بخار قدرت خواهند داشت. این موتور با دو جعبه‌دنده های 5 سرعته دستی و 4سرعته اتوماتیک در ایران تولید خواهد شد.

 

ام جی 360

از مهم‌ترین ویژگی‌ها و تجهیزات ام‌جی 360، می‌توان به دوربین دید عقب، آینه‌های کناری برقی و گرم‌شونده، سانروف برقی، گرم‌کن شیشه عقب، صندلی‌های چرمی، کروز کنترل، سیستم هشداردهنده کاهش باد لاستیک‌ها، مانیتور 8 اینچی لمسی و سنسور پارک عقب نام برد.

ام‌جی 360 که به صورت SKD در کارخانه آذویکو تولید می‌شود، با قیمت رقابتی می‌تواند این خودرو را به یکی از محصولات پرطرفدار بازار تبدیل کند. تولید انبوه و عرضه این خودرو از ابتدای سال 2017 آغاز خواهد شد و ام‌جی پارس موتور برنامه تولید 10هزار دستگاه از این خودرو در سال نخست را در دستور کار دارد.

 

سایک موتور و رویای ناتمام

با این همه شرکت سایک، هفتمین خودروساز بزرگ دنیا و تولید کننده خودروهای ام‌جی در زمان شروع همکاری با شرکای تبریزی خود، ایران را به عنوان یکی از پایگاه‌های استراتژیک خود برای سرمایه گذاری، تولید و صادرات خودرو به دنیا معرفی کرده بود.

لین یانگ، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سایک و آذویکو با نام SJV، در آن زمان از ایجاد شرکتی با نام “ام‌جی پارس موتور” با سرمایه‌گذاری برابر دو شرکت خبر داد.

نمای عقب ام جی 360

وی گفت:  حجم سرمایه گذاری در نظر گرفته شده برای خودروهای ام‌جی در تبریز، 40 میلیون دلار در سال نخست عنوان شده که این رقم تا پنج سال آینده به 400 میلیون دلار افزایش پیدا می‌کند.

لین یانگ، ایران را یکی از مناطق استراتژیک عنوان کرد که سایک به سرمایه‌گذاری در آن تمایل دارد. با این مشارکت، سایک در گام نخست، سالانه 10هزار خودرو در تبریز تولید می‌کند که به مرور عمق ساخت داخل آن افزایش می‌باید و به رشد صنعت قطعه سازی در ایران کمک خواهد کرد. با توجه به ظرفیت 200 هزار دستگاهی کارخانه آذویکو، سایک برنامه داشت محصولات تولید شده در این کارخانه به کشورهای منطقه و دنیا صادر کند.

بر این اساس ام‌‌جی 360 نخستین محصول این همکاری است که تولید آزمایش آن از شنبه و تولید انبوه آن از ابتدای سال 2017 آغاز می‌شود. این خودرو با موتور 1.5 لیتری و در سه تیپ، به صورت SKD در تبریز تولید می‌شود. ام‌جی پارس موتور هر سال دست‌کم یه محصول جدید به سبد خود اضافه خواهد کرد. تولید دو خودروی SUVدر سال 2017، از برنامه‌های آتی این خودروساز است.

 

مشخصات فنی ام جی 360

کد و تیپکامفورتدولوکس تنفس‌طبیعیدولوکس توربو
وضعیت انتقال قدرتموتور جلو – دیفرانسیل جلو
تعداد و آرایش سیلندرها و سوپاپ‌هاچهار سیلندر خطی – 16
حجم موتور (L)1.51.51.5 (توربو)
بیشینه قدرت (hp/rpm)107107130
بیشینه گشتاور (nm/rpm)13513521
وزن خالص (Kg)
نوع جعبه دنده5 سرعته دستی4 سرعته اتوماتیک6 سرعته اتوماتیک
بیشینه سرعت (Km/h)180170200
شتاب صفر تا صد (Sec)
مصرف سوخت ترکیبی (L/100km)
حجم مخزن سوخت (L)55
حجم صندوق بار (L)482
اندازه چرخ205/55R16
ترمز های جلو و عقبدیسکی خنک‌شونده / دیسکی
سیستم فرمانتمام برقی
تعلیق جلومک‌فرسون
تعلیق عقبمیله پیچشی
طول×عرض×ارتفاع (mm)4579×1804×1490
فاصله بین دو محور (mm)2660
فاصله از سطح زمین (mm)
کد و تیپکامفورتدولوکس تنفس‌طبیعیدولوکس توربو

 

کیسه هوا24
/سایرتجهیزات ایمنیسنسور باد لاستیک، سنسور پارکدوربین دیدعقب، سنسور بادلاستیک
سیستم‌های کمکیABS، EBD، CBC و BA
صندلی‌هاروکش پارچه‌ای، قابلیت تنظیم دستی صندلی راننده و شاگرد به‌ترتیب در 6 و 4 جهتروکش چرمی، قابلیت تنظیم دستی صندلی راننده و شاگرد به‌ترتیب در 6 و 4 جهت
سیستم صوتی و تصویریسیستم صوتی مجهز به 4 بلندگوصفحه نمایش 8 اینچی لمسی، سیستم صوتی مجهز به بلوتوث و 4 بلندگو، قابلیت‌ همگام‌سازی با تلفن‌همراه
آینه‌ها و شیشه‌هاراهنما روی آینه‌های جانبی
چراغ‌هاچراغ‌های روشنایی در روز
سایر امکاناتسیستم تهویه مطبوع دستی به همراه قابلیت تصفیه هوا، کامپیوتر سفریسانروف، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع دستی به همراه قابلیت تصفیه هوا، کامپیوتر سفری

 

 

5 از 3 رای