اخبار خودرو ایران

ترفندهای تمیز کردن خودرو به صورت حرفه‌ای

پنجشنبه - ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه

وسایل نقلیه در زندگی امروزه به یک جزء جدانشدنی از زندگی ما تبدیل شده است، به همین دلیل باید به بهداشت این وسایل اهمیت زیادی دهیم. سالانه پول زیادی باید برای شستشوی خودرو به کارواش‌ها بدهید، اما اگر خودتان ترفند‌‌هایی برای تمیز کردن ماشین یاد بگیرید، می‌توانید در این هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. اگر دوست دارید این ترفندها را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرید این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

به گزارش خودرونویس،وسایل نقلیه در زندگی امروزه به یک جزء جدانشدنی از زندگی ما تبدیل شده است، به همین دلیل باید به بهداشت این وسایل اهمیت زیادی دهیم. سالانه پول زیادی باید برای شستشوی خودرو به کارواش‌ها بدهید، اما اگر خودتان ترفند‌‌هایی برای تمیز کردن ماشین یاد بگیرید، می‌توانید در این هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. اگر دوست دارید این ترفندها را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرید این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

چند ترفند کاربردی برای شستشوی ماشین

برای تمیز کردن ماشین ترفندهای خارق‌العاده وجود ندارد، فقط بسیاری از افراد راه درست استفاده کردن از این ترفندها را نمی‌‌دانند. در ادامه برای شستن ماشین چند راه کاربردی به شما پیشنهاد شده است:

شستن خودرو با آب

شویندگان حرفه‌ای قبل از اینکه به ماشین کف بزنند، ابتدا آن را با آب می‌‌شویند تا گرد و غبارها از بدنه ماشین جدا شوند.

استفاده از شامپو مخصوص

اغلب افراد برای شستن ماشین از مایع‌های درون خانه استفاده می‌‌کنند. این کار کاملاً غلط است؛ زیرا باعث کاهش عمر رنگ ماشین می‌‌شود. شما با خرید شامپو خودرو می‌‌توانید ماشین خود را تمیز کرده و در عین حال از رنگ آن محافظت کنید.

استفاده از دستکش میکرو فایبر

هنوزم افرادی هستند که برای شستن سطح بدنه ماشین از اسفنج استفاده می‌‌کنند، اما اسفنج ذرات بزرگ را درون خود قرار می‌‌دهد و اگر دوباره با سطح ماشین برخورد داشته باشد همانند سمباده روی دیوار عمل می‌کند. بهتر است از دستکش میکرو فایبر برای شستن سطح بدنه ماشین استفاده کنید.

استفاده از دو سطل برای تمیز کردن ماشین

در یکی از سطل‌ها مایع مخصوص ماشین را بریزید تا کف کند و در سطل دیگر آب تمیز. پس از هر بار استفاده از دستکش میکرو فایبر آن را درون سطل آب قرار دهید تا ذرات از آن خارج شوند.

شستن رینگ و لاستیک

برای شستن و از بین بردن لکه‌ها و آلودگی‌های روی سطح رینگ‌ها، می‌توانید از  شوینده رینگ ماشین استفاده کنید. ابتدا شوینده ر را روی سطح مورد نظر اسپری کنید و پس از چند دقیقه با فشار آب بالا رینگ و لاستیک را شست‌وشو دهید.

استفاده از حوله میکرو فایبر برای خشک کردن بدنه ماشین

میکرو فایبر ذرات باقی مانده‌ای که روی بدنه ماشین است را جمع‌آوری می‌‌کند و برای خشک کردن ماشین بهترین گزینه است. شما می‌توانید از براق‌کننده بدنه ماشین به منظور براق کردن خودروی خود استفاده کنید.

از بین بردن خراش‌های سطح ماشین قبل از پولیش کردن خودرو

این مرحله، همان مرحله‌‌ای است که شویندگان خودرو خانگی و حرفه‌‌ای را تفکیک می‌‌کند. پولیش کردن باعث براق شدن ماشین می‌‌شود اما قبل از این کار، با یک کیت حذف خراش، خطوط روی ماشین را از بین ببرید.

استفاده از براق‌کننده بدنه خودرو

اسپری براق‌کننده بدنه خودرو محصولی است که برای افزایش درخشندگی و محافظت از رنگ ماشین استفاده می‌شود. این محصولات معمولاً شامل ترکیبات شیمیایی خاصی هستند که به سطح بدنه ماشین نفوذ کرده و بازتاب نور را افزایش می‌دهند و از سطح بدنه در برابر خط ‌و خش‌های ذرات ریز محافظت می‌کنند.

بهره گرفتن از واکس‌‌های صنعتی

واکس‌‌های صنعتی باعث براق شدن ماشین می‌‌شود، این واکس‌ها مانند واکس‌‌های قدیمی نیستند که ذرات به آن‌ها بچسبد و باعث آلودگی ماشین شود و کیفیت بالایی دارند.

روش های پیشنهادی برای تمیز کردن داخل خودرو

بهداشت داخل خودرو مانند بهداشت بیرون خودرو اهمیت زیادی دارد پس بهتر است از راهکارهای زیر برای تمیز کردن داخل خودرو استفاده کنید:

  • از قسمت بالای خودرو شروع به تمیز کردن کنید: شویندگان حرفه‌ای ابتدا از بالای خودرو شروع به تمیز کردن می‌‌کنند.
  • با مکش، قطعات باز خودرو را تمیز کنید: از یک برس مخصوص برای از بین بردن گرد و غبار روی داشبورد و کنسول استفاده کنید. مکنده را کنار برس قرار دهید تا ذرات وارد آن شوند.
  • کف‌پوش خودرو را برس بزنید: کف‌پوش‌های ماشین ذرات را جذب می‌‌کنند که اگر آن را جارو کنید فقط ذرات را به داخل فرستاده‌‌اید، برای تمیز کردن کف‌پوش از یک برس قالی استفاده کنید.
  • استفاده از شیشه پاک کن را فراموش نکنید: در مرحله آخر با تمیز کردن شیشه‌‌ها کار خود را به پایان برسانید.

کلام پایانی

مراقبت و نگهداری بدنه خودرو، روی زیبایی و ارزش مالی خودرو تأثیر زیادی می‌‌گذارد. برای اینکه بتوان از بدنه خودرو محافظت کرد باید از شوینده‌‌های ماشین، واکس بدنه و شوینده رینگ‌ خودرو به طور مداوم استفاده کرد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟

سایر دیدگاه ها

  • محمد | 28 مرداد 1402 - 9:05 ب.ظ

    من خیلی رو تمیزی ماشین حساس هستم. واکس لاستیک هافنر رو خریدم. خیلی خوب بود.