اخبار خودرو جهان
توسط شرکت Baidu توسعه یافته است

آغاز به کار اولین تاکسی تمام خودران بدون راننده در چین

سه شنبه - ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
تاکسی خودران Baidu

شرکت Baidu غول هوش مصنوعی به تازگی تاکسی رباتیک بدون راننده را در Shougang پارک شهر پکن چین راه اندازی کرده است. این پارک یکی از مکان های در نظر گرفته شده برای بازی های المپیک زمستانی پکن 2022 بوده و قرار است که بازدیدکنندگان به وسیله این تاکسی های بدون راننده جا به جا شوند.

به گزارش خودرونویس، سرویس Apollo Go RoboTaxi شرکت Baidu یک گام مثبت و بزرگ در زمینه حرکت به سمت تاکسی های خودران محسوب شده و اولین سرویس حمل و نقل خودران بدون راننده بوده که در آن تاکسی بدون راننده پشتیبان و دخالت اپراتور کنترل می شود. مشتریان می توانند به وسیله یک اپلیکیشن درخواست تاکسی کنند و تاکسی را به نزدیک موقعیت فعلی خود فرابخوانند و هدایت کنند. اگر آنها قادر به تشخیص تاکسی خود نباشند، می توانند از راه دور بوق بزنند تا تاکسی مورد نظر خود را شناسایی کنند.

برای باز کردن درب این تاکسی های خودران Baidu هم باید مجموعه های از QR کدها را به منظور تایید هویت و همچنین جلوگیری از همه گیری کرونا اسکن کرد. پس از ورود به درون کابین مسافرین باید روی گزینه آغاز سفر کلیک کنند. به فاصله زمانی کمی خودرو پس از کسب اطمینان از بسنه بودن درها و همچنین بسته بودن کمربند ایمنی سرنشینان، حرکت خود را آغاز می کند.

تاکسی خودران Baidu

یونپنگ وانگ مدیرعامل و مدیر کل فناوری رانندگی خودران شرکت Baidu اظهار کرد: معرفی سرویس های حمل و نقل بدون راننده یک راه ضروری برای تجاری سازی سیستم رانندگی خودران در جهان است. امروز ما سرویس تاکسی رباتیک تمام خودران Baidu را برای استفاده عموم در شهر پکن چین افتتاح می کنیم که این تاکسی های خودران را با انجام آزمایش های بسیار و متعدد و در مدت زمانی طولانی در بسیاری از شهرها در مقایس مسافتی مختلف تست و بررسی کرده ایم.

 

سخن پایانی

اگر هنوز هم به عظمت تکنولوژی این شرکت چینی ایمان نیاورده اید، بد نیست بدانید که شرکت GuideHouse که یک غول مشاوره جهانی بوده، شرکت Baidu را به عنوان برترین فروشنده تکنولوژی سیستم رانندگی خودران در جهان معرفی کرده است. لازم به ذکر است که تا به امروز 2900 حق تجاری مختلف در زمینه رانندگی خودران و هوشمند ثبت و اختراع شده است. با وجود سرمایه گذاری سنگین Baidu در زمینه رانندگی خودران و تلاش هشت ساله این شرکت برای توسعه و آزمایش این تکنولوژی، بسیاری از مشتریان پیش از ورود به تاکسی رباتیک خودران Apollo یقینا حس سردی خواهند داشت و با عدم اعتماد به آن ورود خواهند کرد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟