به گزارش خودرونویس، خودرو تارا ایران خودرو تا به امروز دو تیپ V1 (نسخه دنده ای) و V2 (نسخه اتوماتیک) را به خود دیده بود. اما به تازگی ایران خودرو برای مشتریان لوکس پسند خود نسخه های مجهزتر این خودرو را تحت عنوان تارا سال در دو مدل دستی و اتوماتیک رونمایی کرده است. تارا سال اتوماتیک را در مطلبی جداگانه معرفی کردیم و در این مطلب به بررسی مشخصات تارا سال دنده ای می پردازیم.

 

 

فیلم معرفی تارا سال دنده ای

 

 

تغییرات آپشنی تارا سال دنده ای نسبت به مدل قبلی

تارا سال دنده ای نسخه فول آپشن و لوکستر تارا دستی محسوب می شود و امکانات ایمنی و رفاهی به مراتب کاملتری را ارائه می دهد. تارا سال دنده ای دارای سانروف برقی دو حالته، سنسور نور، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای و چراغ خوشامدگویی زیر درب های جلو و همچنین دوربین دنده عقب بوده که پیشتر هیچ یک از این موارد در تارا دنده ای معمولی قرار نداشت.

تارا سال دنده ای دستی ایران خودرو V3 (1)

تارا سال دنده ای در زمینه طراحی کابین هم تغییر داشته است. کلیدهای شیشه بالابرها از کنسول وسط حذف شده و به روی درب ها منتقل شده اند. به همین جهت در کنسول وسط فضایی برای قرار دادن تلفن همراه تعبیه شده است. همچنین به لطف اضافه شدن سانروف، کنسول سقفی این خودرو نیز تغییر کرده و جاعینکی نیز به آن اضافه شده است. تارا سال در هر دو مدل دنده ای و اتوماتیک دارای دستگیره سقفی برای سرنشین جلو بوده که در نسخه های قبلی وجود نداشت. همچنین آفتابگیر راننده در تارا سال دنده ای دارای چراغ بوده که در نسخه های قبلی وجود نداشت.

تارا سال دنده ای دستی ایران خودرو V3 (1)

در میان صندلی های جلو تارا سال دنده ای دارای یک کنسول تاشو و تکیه گاه آرنج بوده که پیشتر فقط در نسخه اتوماتیک شاهد آن بودیم. تارا سال در ردیف عقب هم دارای یک تکیه گاه آرنج بوده که به صورت تاشو در پشتی صندلی جمع می شود و در صورتی که باز باشد، فضایی برای قرار دادن آرنج و همچنین دو عدد لیوان به شما ارائه می دهد.

تارا سال دنده ای دستی ایران خودرو V3 (1)

مشخصات فنی تارا سال دنده ای

تارا سال در مدل دنده ای از نظر مشخصات فنی تغییراتی داشته است. البته این تغییر به موتور مربوط نمی شود و همچنان در زیر کاپوت موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر TU5 پلاس با 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور قرار دارد. تغییر فنی به گیربکس این خودرو مربوط می شود. تارا سال دنده ای دارای گیربکس شش سرعته دستی بوده که هم مصرف سوخت و هم استهلاک موتور را در دور بالا کاهش می دهد. این در حالیست که تارا دنده ای معمولی دارای گیربکس دنده ای 5 سرعته بود.

تارا سال دنده ای دستی ایران خودرو V3 (1)

طراحی ظاهری تارا سال دنده ای

تارا سال دنده ای از نظر ظاهری هم تغییرات جزیی داشته است. در نمای جلو تفاوتی بین تارا سال دنده ای با نسخه قبلی وجود ندارد. در نمای جانبی همچنان شاهد رینگ های فولادی با قالپاق در این مدل هستیم. اما آنتن کوسه ای به سقف این خودرو اضافه شده و همچنین گرافیک چراغ های عقب نیز در تارا سال دنده ای تغییر کرده و استایل زیباتری دارند.

تارا سال دنده ای دستی ایران خودرو V3 (1)

ایران خودرو قصد دارد در سال 1402 تارا سال دنده ای را به بازار عرضه کند و هنوز قیمت آن را اعلام نکرده است. به احتمال زیاد برای مدتی تارا سال دنده ای در کنار تارا سال معمولی تولید شود و سپس به صورت کامل جایگزین این خودرو می شود.

5 از 3 رای